Met m’n 1.6 VTR kom ik ruwweg op 1 op 16, 1 op 17 gemiddeld, vrij netjes vind ik
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik blijf elke keer toch tussen de 1 op 11 a 12 hangen…
Dat is uiteraard wel op LPG
Verbruik tussen de 1 op 16 a 17 daar ben ik ook op benzine nog niet echt bij in de buurt gekomen
onze xsara 1.4 coupe doet ook ong 1:11.
dit is dus ook op lpg,valt mij eerlijk gezegd vies tegen
van een 1.4.
ik had wel een verbruik van ong. 1:14 verwacht.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
LPG verhoogt het verbruik toch wel tov benzine.
Is je installatie al oud? Of heeft de auto veel km’s gelopen?
Ik denk dat het toch wel redelijk is. Bij een 1.4 moet je toch aardig gasgeven, want echt veel houd het niet over vind ik
Zeker als je een break heb en/of nog wat belading in de auto heb dan denk ik dat het verbruik wel redelijk normaal is.
Totaal aantal Berichten: 391
Geregistreerd: 25-04-2008
- Xsara 1.4i coupe
Klopt, kijk maar naar waar ik steeds tussen zit (ik heb een 1.4 uit ‘98), steeds tussen de 1:10 en 1:14 op de zomerbanden (16” en een maatje breder dan standaard) en tussen de 1:12 en 1:15 op mn winterbanden. Dit keer, nog steeds op winterbanden, 1:13,6. Vrij netjes vond ik, want ik heb toch een aantal keren flink gas gegeven en wat hoger in de toeren gezeten Alleen jammer van de hoge benzineprijs…
Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330
Ik rijd een Xsara break 1.6 16v uit 2003 op lpg g3,
mijn verbruik is 42l gas op 550 km ik kom uit op 1:13,
Ik rijd over het algemeen niet in het max toeren gebied hehehe maar wil wel vaak
als 1e weg bij het stoplicht.
Gr Jeffrey
Dont worry, I’m A professional
Huidige auto:
Xsara Break 110pk hdi exclusive
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
nou, naar 3weken in bezit van een 16-16V,berline. en 590km te hebben gereden, moest er 41,8 liter, benzine 98rom worden bij getankt, wat op een verbruik neer komt van 1:14, mijn route is 14km over 80km p,uur weg heen met 8 stoplichten. en terug 16km via snelweg, zonder oponthout, dit ivm file’s. ben wel zeer rustige rijder, max 2800tpm, en kijk ver vooruit zodat ik niet veel hoef op te trekken, vanuit stilstand.
Het was mooi weer, ik dacht kom laat ik maar m’n banden weer gaan verwisselen. Ik ben weer overgestapt van de B-merk winterbanden naar A merk Michelin Energysaver zomerbanden. Een gigantisch verschil in verbruik.
De afgelopen maanden met de winterbanden: 8,2 L / 100 km met uitsluiten snelwegkilometers.
Nu met de zomerbanden, 7,1 l / 100 km, een behoorlijk verschil dus.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wij hebben ook zo’n kippehok: een 1400 van 98. Loopt bij gemiddeld gebruik ( dus stad, provinciale weg en snelweg) rond de 1 op 13,5. Ik ben geen rustige rijder, ik rijd ‘s ochtends over de snelweg zo’n 40 km met 120 km/h en dat gevolgd door 25 km achtereen 160 km/h. Ik doe niet aan het nieuwe rijden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
1:10 ............... 1,6 VTR
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
@ waterman, Je spaart de xsara niet bepaald
Ik rij met ons hok vrij rustig, omdat ik constant in mijn achterhoofd heb dat die TU-krengen koppakkingen vreten
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Koppakkingen vreten? Da’s echt niet waar. Ze gaan 1x in de 2 ton lekken op het hoekje (olie dus) maar verder gaan ze vrijwel nooit lek als de radiateur en thermostaat in orde zijn. Ik rijd nu zo’n 15 jaar met TU’ blokjes en heb nog maar 1x een koppakking vervangen. Vanwege olielekkage en niet vanwege heet lopen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
De garage waarschuwde mij onlangs vanwege een “natte hoek”...
Ik hoef me dus niet al teveel zorgen te maken? KVS en olieverbruik is minimaal.
KM-stand is nu 160.000
Ik rij er op de lange baan (110km/h) 1:17 mee.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
1.6i break benzine uit 2003, nog steeds op winterbanden:
vanuit de betuwe naar zuid-duitsland 1:16.8 (geen dakkoffer, wind in de rug, snelweg 110 km/h op de klok = 105 volgens gps; buiten = 5C)
tripjes in de beierse bergen 1:15.5
vanaf de oostenrijkse grens terug naar de betuwe 1:17.8 (geen dakkoffer, wind in de rug, snelweg weer 110 km/h op de klok, maar ook een file van 10 km; buiten = 18C)
xsara break 1.6i 16v benzine (2003)
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat zijn dat voor snelheden… Zo kan ik ook 1 op 17 rijden Gelukkig is verbruik bij ons geen onderwerp van discussie.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste