JKER schreef:dan heb je me exact dezelfde configuratie nog een zwaardere rechtervoet dan ik: gemiddeld 1:11,3.
Dat scheelt nog al een beetje plus dat je een break hebt, vond 1:10 al zuinig op gas.
Ik heb er een g3 systeem van AG in, type AG DGC
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Hier ook AG gas, maar die afkorting zegt me verder niets.
DGC is een van de eerste g3 installaties van AG (staat wel ergens op de verdamper)
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 25-12-2010
- Xsara 1.6 16v berline
ik heb een xsara 1.6 16v van het bjaar 2000,En die haalt makkelijk 1 op 14 en ik heb een wat zwaardere rechtervoet dan gemiddeld.
Ritje sauerland 1 op 16.5 gemiddeld..constant rond 130, en inhalen met 150/160 en een stuk 180 om de motor es lekker warm te stoken (1.6 16v benzine)
Aangezien ik nu in Duitsland woon en dagelijks autobaan rijd en nu weer winterbanden heb een nieuw verbruiksrecord… 1 op 10,5 met de 1.6 benzine. Met tranen in mijn ogen stond ik bij de pomp. Met zomerbanden kwam ik de laatste tijd op 1 op 12.
Dat wel bij wat variërende snelheden van tussen de 150 en 180 ( en dan wordt je nog ingehaald). Inmiddels gaat het voetje al wat minder diep. Vanaf 4000 toeren begint de xsara serieus te zuipen (zoals eigenlijk iedere auto).
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat idee heb ik ook, boven de 120 is het al geen zuinigheidswonder meer…
Toen ik nog op benzine reed deed ik het ook niet veel beter dan 1 op 12, terwijl het veel zuiniger kan als je echt wil.
Boven de 150 gaat het geluid ook wel flink toenemen, maar daar heb je dan weer een volumeknop voor op je radio
Mijn Xsara doet 1:11,5 en das voor een 2.0i 16v 167 pk toch heel niet slecht, en nee, ik duw em niet de helft van de tijd…
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Slepen dan?
Lijkt me best netjes zo
Haha nee, ook niet slepen, maar de laatste tijd zijn het eigenlijk alleen maar goeie kilometers, dus niet van die kleine stukjes, maar goeie einden, en dat merk je wel hoor!
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 27-11-2010
- Xsara 1.6i Ligne Prestige
Omdat mijn Xsara niet voorzien is van boordcomputer hou ik een excel staatje bij.
Het overzicht van 2011, gemiddelden uitgerekend per tankbeurt:
Hoogste verbruik 1:12.63
Laagste verbruik 1:15.05
Jaargemiddelde 1:14.23
Over het algemeen rij ik vrij korte afstanden, 30 km per dag woon-werk verkeer. Dat is goed te merken in het verbruik.
Het eerste jaar reed ik per dag 100 kilometer, toen zat het jaargemiddelde op 1:15.14 met als zuinigste tank 1:16.42
Dit alles met een 1.6 8V
1 op 16,5 over een afstand van 100 kilometer snelweg met constant 130.
1900 diesel (zonder turbo)
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan is LPG toch een aardig stukje goedkoper
Ik doe iets van 1 op 11 a 1 op 11.5 bij zulke snelheden, alleen LPG is tegenwoordig zo’n beetje de helft van de prijs…
Xsara Picasso 1.8 16V bj 2000 km-stand 380.000
LPG 1 op 11
Benzine 1 op 12
C4 Grand Picasso 1.8 2008 LPG
Xantia Break 1.8 16v benz
Ik heb een Xsara break 1.4i 8v en daar rij ik dagelijks mijn woon-werk kilometers mee(90km met ongeveer 130 km/h) en ik zit tussen de 1 op 14 en 1 op 15, al met al valt het me mee.
‘’ ‘s morgens voor de koffie niet zeuren’‘