7 van de 28
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Wat verbruikt jullie xsara ongeveer?
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 juli 2009 12:36 AM
  [ # 91 ]

Gister getankt 1 op 13… Slechtste tot nu toe.
Wel 2 uur file gereden, zo’n 100 km.
Maar het gebruik van de airco die nu extra hard moet werken laat ook zijn sporen achter Wink

Profiel  
 
Patrick
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 20-05-2004

Gepost: 03 juli 2009 01:10 AM
  [ # 92 ]

1 op 9   Very Happy

 


maar dat was wel met de caravan erachter. afgelopen 3 weken naar zuid frankrijk geweest. alleen de heenreis gekeken wat het verbruik was. we reden tegen 100 km/h (gps km’ers).

in totaal heel de vakantie 3.750 km gereden

BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004

Profiel  
 
pixels66
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 16-06-2008

- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
Gepost: 03 juli 2009 01:03 PM
  [ # 93 ]
Arjan Verkade schreef:

Gister even een testje gedaan Wink

60 KM/H op de cruise control in 4. Boardcomputer gaf 4.8 - 5.1 L per 100 KM aan Wink (meer de eerste waarde dan de laatste)
Zou neerkomen op 1 op 20 dus.

Zodra ik de A/C inschakelde liep het verbruik direct op naar: 6.3 - 6.7 L per 100 KM Shocked

Het verbruik over de hele tank was 1 op 13.6.

Cruise control is overigens toch niet standaard op de VTR of wel??

“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 03 juli 2009 03:38 PM
  [ # 94 ]

nope, ik heb een vtr zonder in ieder geval

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 03 juli 2009 10:12 PM
  [ # 95 ]

net weer vol gegooid met fuel save:

1 op 15.2 gereden, gaat de goede kant op Cool valt me op dat je niet eens echt je best hoeft te doen om bijna net zo zuinig als een hybride te rijden Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 juli 2009 10:31 PM
  [ # 96 ]
pixels66 schreef:
Arjan Verkade schreef:

Gister even een testje gedaan Wink

60 KM/H op de cruise control in 4. Boardcomputer gaf 4.8 - 5.1 L per 100 KM aan Wink (meer de eerste waarde dan de laatste)
Zou neerkomen op 1 op 20 dus.

Zodra ik de A/C inschakelde liep het verbruik direct op naar: 6.3 - 6.7 L per 100 KM Shocked

Het verbruik over de hele tank was 1 op 13.6.

Cruise control is overigens toch niet standaard op de VTR of wel??

Op een VTR niet Wink

Op een VTR Différence II zoals ik heb wel Smile
Op een (VTR) Bonheur in elk geval ook.
Beide zijn actiemodelen die een tijdje geleverd zijn met meer luxe dan de standaard VTR.

Profiel  
 
tiesel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 06-07-2009

Gepost: 09 juli 2009 09:47 PM
  [ # 97 ]

mijn verbruik ligt toch wel hoog denk ik, 1 op 9… ben dan ook wel sportief (op de weg)  Razz

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 09 juli 2009 11:44 PM
  [ # 98 ]

10 a 11 liter per 100 km, ben ook vrij sportief haha :p maar van een 2.0 is dat nog te begrijpen he ;p 120 kw? of 100? grtz

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 10 juli 2009 12:36 AM
  [ # 99 ]

Is exclusive wat ie heeft. Volgens mij dus de 100KW versie in 5deurs Wink.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 juli 2009 12:43 AM
  [ # 100 ]

Exclusive is alleen als 137 pk, 100 kw geleverd.
De VTS is als 167 pk, 120 kw en als 137 pk, 100 kw geleverd.

Volgens mij is die 137 pk versie gewoon hetzelfde blok dat in de C5 te vinden is Wink

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 10 juli 2009 10:43 AM
  [ # 101 ]

is dit overegins nog dezelfde blok als in de c4 ook? dit ott 180pk gaat?

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 juli 2009 12:10 PM
  [ # 102 ]

Ja, dit is het EW10 blok. En dat is weer een evolutie van het XU10 blok.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 10 juli 2009 12:14 PM
  [ # 103 ]

De xsara 1.6 8v van mijn vriendin heeft bij de eerste tankbeurt 1 op 15,4 gereden. Wel bijna uitsluitend snelwegkm’s.

Best netjes, mijn ex ZX met hetzelfde blok deed het niet beter dan 1 op 13 maarja die had ook de stroomlijn van een baksteen.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 10 juli 2009 12:20 PM
  [ # 104 ]
Arjan Verkade schreef:

Exclusive is alleen als 137 pk, 100 kw geleverd.
De VTS is als 167 pk, 120 kw en als 137 pk, 100 kw geleverd.

Volgens mij is die 137 pk versie gewoon hetzelfde blok dat in de C5 te vinden is Wink

Even mierenneuken hoor, het eerste type vijfdeurs is met zowel de XU7 als XU10 in Exclusive-uitvoering geleverd, ofwel met 112 pk 1.8 en met 136 pk tweeliter.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 10 juli 2009 12:21 PM
  [ # 105 ]

Xsara VTS, Phase I en II: PSA XU10J4 RS met 122 kW (164 hp) tot en met 2002.
Xsara VTS, Phase III: PSA EW10 J4 101 kW (135 hp) Vanaf 2003

De EW10 J4 kent een aantal varianten waardoor het vermogen een beetje verschilt.

EW10 J4 (RFV) 136 PS (134 hp/100 kW)
EW10 J4 (RFR) 143 PS (143 hp/105 kW)

En de C4 heeft dan weer een doorontwikkelde EW10: De PSA EW10 J4 S 177 PS (174 hp/130 kW). Citroën en Peugeot ronden dat optimistisch af naar 180 pk.

Zie http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PSA_engines
en http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_EW/DW_engine#EW10

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
 
7 van de 28
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook