Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gister getankt 1 op 13… Slechtste tot nu toe.
Wel 2 uur file gereden, zo’n 100 km.
Maar het gebruik van de airco die nu extra hard moet werken laat ook zijn sporen achter
1 op 9
maar dat was wel met de caravan erachter. afgelopen 3 weken naar zuid frankrijk geweest. alleen de heenreis gekeken wat het verbruik was. we reden tegen 100 km/h (gps km’ers).
in totaal heel de vakantie 3.750 km gereden
BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004
Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 16-06-2008
- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
Arjan Verkade schreef:Gister even een testje gedaan
60 KM/H op de cruise control in 4. Boardcomputer gaf 4.8 - 5.1 L per 100 KM aan (meer de eerste waarde dan de laatste)
Zou neerkomen op 1 op 20 dus.Zodra ik de A/C inschakelde liep het verbruik direct op naar: 6.3 - 6.7 L per 100 KM
Het verbruik over de hele tank was 1 op 13.6.
Cruise control is overigens toch niet standaard op de VTR of wel??
“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-
nope, ik heb een vtr zonder in ieder geval
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
net weer vol gegooid met fuel save:
1 op 15.2 gereden, gaat de goede kant op valt me op dat je niet eens echt je best hoeft te doen om bijna net zo zuinig als een hybride te rijden
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
pixels66 schreef:Arjan Verkade schreef:Gister even een testje gedaan
60 KM/H op de cruise control in 4. Boardcomputer gaf 4.8 - 5.1 L per 100 KM aan (meer de eerste waarde dan de laatste)
Zou neerkomen op 1 op 20 dus.Zodra ik de A/C inschakelde liep het verbruik direct op naar: 6.3 - 6.7 L per 100 KM
Het verbruik over de hele tank was 1 op 13.6.
Cruise control is overigens toch niet standaard op de VTR of wel??
Op een VTR niet
Op een VTR Différence II zoals ik heb wel
Op een (VTR) Bonheur in elk geval ook.
Beide zijn actiemodelen die een tijdje geleverd zijn met meer luxe dan de standaard VTR.
mijn verbruik ligt toch wel hoog denk ik, 1 op 9… ben dan ook wel sportief (op de weg)
10 a 11 liter per 100 km, ben ook vrij sportief haha :p maar van een 2.0 is dat nog te begrijpen he ;p 120 kw? of 100? grtz
Is exclusive wat ie heeft. Volgens mij dus de 100KW versie in 5deurs .
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Exclusive is alleen als 137 pk, 100 kw geleverd.
De VTS is als 167 pk, 120 kw en als 137 pk, 100 kw geleverd.
Volgens mij is die 137 pk versie gewoon hetzelfde blok dat in de C5 te vinden is
is dit overegins nog dezelfde blok als in de c4 ook? dit ott 180pk gaat?
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ja, dit is het EW10 blok. En dat is weer een evolutie van het XU10 blok.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
De xsara 1.6 8v van mijn vriendin heeft bij de eerste tankbeurt 1 op 15,4 gereden. Wel bijna uitsluitend snelwegkm’s.
Best netjes, mijn ex ZX met hetzelfde blok deed het niet beter dan 1 op 13 maarja die had ook de stroomlijn van een baksteen.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Arjan Verkade schreef:Exclusive is alleen als 137 pk, 100 kw geleverd.
De VTS is als 167 pk, 120 kw en als 137 pk, 100 kw geleverd.Volgens mij is die 137 pk versie gewoon hetzelfde blok dat in de C5 te vinden is
Even mierenneuken hoor, het eerste type vijfdeurs is met zowel de XU7 als XU10 in Exclusive-uitvoering geleverd, ofwel met 112 pk 1.8 en met 136 pk tweeliter.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Xsara VTS, Phase I en II: PSA XU10J4 RS met 122 kW (164 hp) tot en met 2002.
Xsara VTS, Phase III: PSA EW10 J4 101 kW (135 hp) Vanaf 2003
De EW10 J4 kent een aantal varianten waardoor het vermogen een beetje verschilt.
EW10 J4 (RFV) 136 PS (134 hp/100 kW)
EW10 J4 (RFR) 143 PS (143 hp/105 kW)
En de C4 heeft dan weer een doorontwikkelde EW10: De PSA EW10 J4 S 177 PS (174 hp/130 kW). Citroën en Peugeot ronden dat optimistisch af naar 180 pk.
Zie http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PSA_engines
en http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_EW/DW_engine#EW10
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…