Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 23-10-2006
- ID/DS ds 20 2.0
- 2CV 2CV6 Special
- CX cx 25 TD limousine
beste ds vrienden
bij de apk keuring bleek de wieluitslag van mij ds te groot (banden komen tegen de binnenwielkasten)
wie kan mij vertellen hoe ik dit af kan stellen. kan het zo een twee drie niet vinden. wel een verwijzing naar het werkplaatshandboek, maar dat heb ik helaas niet in mijn bezit. ook in de engelse digitale versie kan ik deze verstelling niet terugvinden.
alvast bedankt
peter
ds20-2.0 ‘73 sinds mei 2006
2cv6 ‘83 sinds mei 2008
cx2,5TD limo. ‘85 sinds dec.2009
heeeeeeeeeel simpel: aan de uiteinden van je stuurhuis zit aan iedere kant een “dop” welke geborgd is door een moer. hoe verder je de dop op het stuurhuis draaid (is met de klok mee) des te minder uitslag heb je.
kan je dus per kant instellen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
maximale wieluitslag
hallo
ik denk dat er weer een keur meester is die niet weet hoe het moet
max wieluitslag moet je meten in de rijstand
dus niet met de wielwn los in de lucht !!!!
vaak doen ze de voorkant op bokken totdat de wielen los zijn
wat dan overeenkomt met de hoogste rijstand
of ze gebruiken een 2kolommer en dan hangen de wielen zowiezo los
op deze manier de max male wieluitslag bijstellen krijg je het vermoedelijk nooit voorelkaar om de wielen vrij van het binnenscherm te krijgen
de verstel mogelijkheid is te weinig !!
mocht je het niet eens worden met de keur meester dan kun je voor nood een kleinere maat banden monteren
bvb de achterwielen even voor
veel succes
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Soms zijn de binnenschermen een beetje verbogen zodat ze aan kunnen lopen…
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Helemaal met algra eens, al meerdere malen commentaar gehad van de keurmeester. Deze wist stug te vertellen dat de slijtsporen in de binnen schermen kwamen van te grote wieluitslag. Toen toch maar verzocht om dit in de rijstand te checken en dat bleek dan altijd Oke te zijn.
fluidphreak schreef:Soms zijn de binnenschermen een beetje verbogen zodat ze aan kunnen lopen…
idd meestal lopen ze daartegen, flinke slag op het schutbord en de zaak is opgelost.
fluidphreak schreef:Soms zijn de binnenschermen een beetje verbogen zodat ze aan kunnen lopen…
idd meestal lopen ze daartegen, flinke slag op het schutbord en de zaak is opgelost.