2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Turbo C4 1.6 HDI kapot na 45000km en ik krijg geen garantie
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 30 november 2008 01:07 PM
  [ # 16 ]

Een marge van 5000 km is toch wel fors, als je bedenkt dat dit alleen maar kan dankzij o.a. het gebruik van de juiste kwaliteit olie.
Vroeger gingen de autoos om de 5000 of 7500 km voor een beurt.

Turboos hebben een hekel aan te oude olie. Maar dat zal je inmiddels wel duidelijk geworden zijn.

Sterkte.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 30 november 2008 01:46 PM
  [ # 17 ]

@ ronama: je onderhoud is wel erg goedkoop lijkt me. Waar ga je precies als ik dat mag weten?

Ik vraag me ook af wat je wint als je bij een universele garage gaat. Als deze dezelfde producten van olie en filters gebruikt als bij de erkende dealer, dan vraag ik me eigl wel eens af wat het verschil is.

Olie kost overal ver evenveel, en werkuren zijn op enkele euro na ook overal gelijk. Zeker als je weet dat de werkuren bij citroen toch wel vrij goedkoop zijn.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 30 november 2008 01:58 PM
  [ # 18 ]

Nog iets: ik heb het hier nog niet gezegd, maar ik snap niet waarom je zo ver over je onderhoudstermijn gaat.

Ikzelf ben op 27.000 km binnengegaan met mijn picasso. Dat is 3000 km te vroeg.

De 1.6HDI moet al vrij hard werken in een zware en hoge auto als de C4P, dus dan is het overschrijden van het onderhoudsinterval met 25% dubbel zo schadelijk.
Ik snap niet dat je dit niet hebt ingezien.

Het spreekwoord: gierigheid bedriegt de wijsheid is hier dubbel en dik van toepassing.


Betaal gewoon je factuur, je dealer die je alleen bezoekt bij problemen mag nu op zijn centen wachten. En dit terwijl je hem enkel bezoekt als je eens problemen hebt, en hij voor de rest niets krijgt. (gewoon onderhoud bedoel ik dan)
Als ik de dealer was, dan was ik je als klant liever kwijt als rijk. Want op die manier ben je een pure kost voor je dealer.

Dus conclusie wat heb je nu gewonnen met gierig proberen zijn:
- 2000 euro kosten + eventuele gerechtskosten als je dat van plan bent, want je zult het proces nooit winnen.
- nog wat andere schade aan je wagen door te lang over je onderhoud te gaan, want de huidige (high-tech)motoren zijn daar vrij gevoelig voor.
- enkele euro winst door onderhoud zelf uit te voeren
- aanzienlijk lagere herverkoopwaarde als je geen onderhoudsboekje kan voorleggen
-....

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 30 november 2008 02:06 PM
  [ # 19 ]

Ik ga met de Evasion nog een stapje verder; ik laat steevast iedere 10.000 km de olie verversen. De beurt gaat verder wel normaal volgens schema.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
caske
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 26-05-2007

Gepost: 30 november 2008 03:05 PM
  [ # 20 ]

Het is absoluut niet mijn bedoeling om mijn garagist in de problemen te brengen(hier ben ik zeer tevreden van, tot hiertoe ), en als ik op het einde van de rit mijn factuur moet betalen , dan zal dit ook gebeuren (laat dit even duidelijk zijn(voor ik dreigmails krijg)).

en als mijn oliepeil te laag staat dan vul ik dit bij met de juiste olie (total)
laat daar geen tweifel over bestaan .

maar in vergelijking met vroegere wagens (4 stuks)
Heb ik nooit geen olie moeten]bijvullen .

Er dat waren auto’s van veel ouder dan 1jaar en 8 maand

C4 GP 1,6 Diesel
Nociola (stockcar)

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 30 november 2008 04:41 PM
  [ # 21 ]

Ik heb niet de indruk dat mijn wagen veel olie verbruikt. Telkens hij bij de dealer stond vulde men steeds bij tot het maximum ook al was er nauwelijks iets uit.
In het begin was er wel wat olie verbruik, maar tegen het einde had ik de indruk dat het redelijk constant bleef staan. De laatste 5 of 6000 km was er zogoed als niets uit.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
caske
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 26-05-2007

Gepost: 30 november 2008 06:41 PM
  [ # 22 ]

Ik heb er na 35000km een volledige bus in gedaan

C4 GP 1,6 Diesel
Nociola (stockcar)

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 30 november 2008 10:46 PM
  [ # 23 ]
picassoke schreef:

@ ronama: je onderhoud is wel erg goedkoop lijkt me. Waar ga je precies als ik dat mag weten?

.

gewoon bij de dealer waar ik de auto heb gekocht….


Wink

en kwa olieverbruik, de 1.6 in mijn vorige C5 verbruikte geen drup olie

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 30 november 2008 11:34 PM
  [ # 24 ]

Ik heb veel stemmen gehoord maar ik wil daar wel wat aan toevoegen. Ik rijd veel in mijn auto (soms meer dan 2500 kilometer in een week) en probeer de onderhoudsbeurten zo goed mogelijk in te schatten. De laatste beurt (60000) heb ik gebeld terwijl er 55000 kilometer op de teller stond. Ik kon over 4 week (4!!) en dat betekende in mijn geval dat de beurt op 65000 werd uitgevoerd. Heb ik nu ook geen garantie meer ?

Lijkt me toch sterk temeer omdat de kapotte turbo niet veroorzaakt is door te laat onderhoud.

Daarbij is de turbo een probleem wat bij meer C4’s met de 1.6 HDI voorkomt.

Om het kort en krachtig uit te drukken, onzin dus dat ze niet willen betalen. Te gek voor woorden.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 01 december 2008 12:41 AM
  [ # 25 ]
hbeck schreef:

Ik heb veel stemmen gehoord maar ik wil daar wel wat aan toevoegen. Ik rijd veel in mijn auto (soms meer dan 2500 kilometer in een week) en probeer de onderhoudsbeurten zo goed mogelijk in te schatten. De laatste beurt (60000) heb ik gebeld terwijl er 55000 kilometer op de teller stond. Ik kon over 4 week (4!!) en dat betekende in mijn geval dat de beurt op 65000 werd uitgevoerd. Heb ik nu ook geen garantie meer ?


Verbaast me, omdat ik meen gelezen te hebben dat bij kmstand 58500 begin oktober je C4P is weggeweest voor de grote beurt…. Samen met het vervangen van de EGR-klep en de turbo.

hbeck schreef:


Lijkt me toch sterk temeer omdat de kapotte turbo niet veroorzaakt is door te laat onderhoud.

Wel dus. Niet tijdig olieverversen kan zoals gezegd juist voor de turbo funest zijn.

hbeck schreef:

Daarbij is de turbo een probleem wat bij meer C4’s met de 1.6 HDI voorkomt.

Om het kort en krachtig uit te drukken, onzin dus dat ze niet willen betalen. Te gek voor woorden.


Dat valt dus wel mee.

Gr Martijn

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 01 december 2008 02:37 AM
  [ # 26 ]

Martijn,

Klopt maar ook bij mijn 40000 beurt heeft deze pas plaats gevonden bij een overschrijding van duizenden kilometers. Eigenlijk heeft mijn dealer het zo druk (of heeft hij te weinig mensen) dat de tijd tussen bellen voor een afspraak en het uitvoeren van de beurt soms weken is.
Na mijn 40000 beurt heeft het probleem zich voorgedaan en dus niet na mijn 60000 beurt. Overigens is dat niet het punt wat ik wilde aansnijden. Ik wilde aangeven dat het toch niet zo zou moeten en kunnen zijn dat Citroen Nederland onder de garantie uit kan komen als de reguliere beurten te laat zijn uitgevoerd.

Als dat wel zo is dan zal ik dus echt andere afspraken met de dealer moeten maken omdat het toch niet zo kan zijn dat ik het in de portemonnaie voel dat hij het te druk heeft ?

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 01 december 2008 12:05 PM
  [ # 27 ]

Ik heb 37.000 km op de teller staan en binnen 3 weken vertrek ik op skiverlof (1750 km heen en terug). Aan het tempo dat ik rijd, heeft mijn auto na het skiverlof een paar 100 km meer dan 40.000 km gereden.

Gezien deze discussie, zal ik toch een afspraak maken voor het onderhoud net voor mijn verlof ... Better safe than sorry.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 01 december 2008 02:33 PM
  [ # 28 ]

gewoon met je dealer overleggen

ik heb ook eens zo voor de skivakantie gezeten’
en de vorige dealer zij gewoon kom maar na het verlof
of je nu 40000 of 41000 km hebt..

Wink

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 01 december 2008 03:02 PM
  [ # 29 ]

Een onderdeel van het probleem is dat de leasemaatschappij niet blij is als je eerder dan de interval naar de dealer gaat, nog sterker de deler mag niet eens een beurt uitvoeren voor de interval als de leasemaatschappij geen uitdrukkelijk akkoord geeft.

Bij mij gaf de leasemaatschappij aan dat er niet eerder een beurt mocht worden gegeven tenzij samen met een garantiepunt.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 01 december 2008 07:02 PM
  [ # 30 ]
C4sohier schreef:

Ik heb 37.000 km op de teller staan en binnen 3 weken vertrek ik op skiverlof (1750 km heen en terug). Aan het tempo dat ik rijd, heeft mijn auto na het skiverlof een paar 100 km meer dan 40.000 km gereden.

Gezien deze discussie, zal ik toch een afspraak maken voor het onderhoud net voor mijn verlof ... Better safe than sorry.

Enkele honderderden km zal het nu niet maken. Je kan er wel een duidzend km overgaan denk ik zonder problemen. Maar veel langer zou ik het zeker niet uitstellen. (olie heeft veel van zijn smering verloren en eventuele andere filters)
Maar 5000 km is wel erg veel erover.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook