Hallo,
na heel wat jaartjes in een groene BX GTi te hebben gereden, heeft mijn vader deze via zijn werk verkocht en een Xantia Activa CTurbo gekocht bij een lokaal autobedrijf waar we vaak langs gereden zijn. Ook deze Xantia heeft ons veel plezierige km’s gegeven. En wat een power!
Maarja, na een aantal jaren wou mn pa toch weer wat anders, kmstand tegen de 2 ton aan en de HP vering vroeg om onderhoud… Toch maar op zoek naar wat anders.
In de buurt van Ede hebben we 2 mooie auto’s bekenen. Eerst een Xsara bekeken. Dit autobedrijf gaf zeer weinig voor onze Activa en… GEEN HP VERING! Bij het andere autobedrijf ging het om een Citroën Xantia 1.8 16V Millisime. Mooie auto in een prachtige kleur Rouge Lucifer. We kregen nog een redelijk bedrag voor onze activa en hebben een deal gemaakt. We gingen er 4 jaar op vooruit, van een 1996er naar een 2000er. En ook nog 60000km op achteruit (klinkt toch negatief ).
We hebben ook met veel plezier in de Rouge Lucifer Xantia gereden. Maarja… Krijg je weer hetzelfde verhaal he! Beetje op uit gekeken, mooie km stand om weg te doen… Op zich nog niet zo heel erg aan het rond kijken.
Het was weer zo’n dag wat ik altijd zo leuk vind. Lekker naar autobedrijven en kijken wat er wel niet voor leuks staat. Bij de lokale Citroëndealer stond een Citroën C5 waar mijn vader gelijk “verliefd” op werd.
C5?? Daar hadden we nog nooit over gedacht… Mooie auto, maar je hoord veel over kinderziektes… Hmm. Toen zijn we met de verkoper in gesprek gegaan. Net binnen. Wij zeiden: zo meenemen geen garantie. En we kregen een offerte mee.
Daar over na denken. We kregen wel weinig voor onze Xantia…
Rond gebeld. Kennis van ons had er wel een klant voor! Heen gegaan, Xantia verkocht. Naar Citroëndealer bellen, prijs zo meenemen zonder garantie zonder inruil. Hmm, aantrekkelijk. Heengaan. En dan met de woorden “doe er nog €X af en ik neem hem gelijk mee!
Dat moest maar zei de verkoper
Dus, van een BX via 2 xantia’s naar een C5. Het kinderziektes verhaal valt erg mee. Bij ons ging alleen een keer de ruiten zomaar open en wouden niet meer dicht
Ff uitgelezen, relais er in en er uit, klaar alweer! Mooie auto. Het gaat om een 2.0 16V (weinig verschil met de 1.8 xantia kwa dat) Exclusive met veel leuke extra’s waaronder een open dak uit 2003. Trouwens is de kleur hetzelfde als die van de Xantia - Rouge Lucifer!
Is het beter? Ik vind van wel! Het is luxer en mooier vind ik. Maar iemand die van zekerheid houd, koop dan alsje blieft een Xantia, die laten je NOOIT staan. Ik zeg altijd maar, de eerste C5en zijn vernieuwde Xantia’s alleen dan volgegooit met elektronica. Daardoor de problemen…
Dat is ons Xantia verhaal. Wij hebben nooit iets bijzonders met onze Xantia’s gehad. Geweldige auto’s. Ik zou zelf ook nog wel eens een Activa willen hebben met leer. Maar ik houd het eerst bij mijn GTitje!
Groetjes Martijn.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Is onze Activa misschien toevallig nog ergens bekend???
We hebben jaren later nog eens een keer gezien op Marktplaats met schade helemaal verloedert
Na al de goede zorgen die wij hem gaven. Meerdere keren zij de spuiter
geweest…
De laatste tennaamstelling is 11-08-2008.
Het gaat om een blauwe Xantia Activa uit 1996 met het
kenteken PJ-SB-30.
Ik zal vanavond nog wat foto’tjes van onze ex xantia’s plaatsen.
Groetjes Martijn.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Groetjes Martijn
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94