Totaal aantal Berichten: 82
- Berlingo I 1.6 HDi 75 Image
- Berlingo II 1.6 e-HDi 92 Millenium
- Berlingo III 1.2 PureTech 110 MAN6 S&S Feel
Volgens het boekje moet mijn Berlingo 1.6 HDi 75 om de 20.000 km op onderhoud. De laatste keer zei mijn garagist dat dit interval teruggebracht was op 15.000, omdat ze enkele verbrande turbo’s gehad hadden.
Nu vraag ik mij af wanneer zo’n turbo verbrandt. Ik rijd nogal rustig; zou het kwaad kunnen als ik mij toch aan die 20.000 hield? Heeft de garagist gelijk, of mag ik hem ervan verdenken meer betaalde werkuren te willen?
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
ik neem aan dat de importeur deze wijziging heeft doorgevoerd/ondersteunt.
Neem anders eens contact op met importeur?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Re: Onderhoud 20.000
bel eens een andere garage….
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Re: Onderhoud 20.000
PlusMinus schreef:Volgens het boekje moet mijn Berlingo 1.6 HDi 75 om de 20.000 km op onderhoud. De laatste keer zei mijn garagist dat dit interval teruggebracht was op 15.000, omdat ze en enkele verbrande turbo’s gehad hadden.
Nu vraag ik mij af wanneer zo’n turbo verbrandt. Ik rijd nogal rustig; zou het kwaad kunnen als ik mij toch aan die 20.000 hield? Heeft de garagist gelijk, of mag ik hem ervan verdenken meer betaalde werkuren te willen?
Mocht dit volgens mij zo zijn,dan krijg je normaal een brief van de constructeur. Bij mijn C6 zit een stut om de wielen te blokeren,bij het op krikken en vervangen van een wiel. Omdat de uitleg niet goed beschreven werd in de handleiding,is hier op ook een brief gevolgd.Dus als het iets belangrijk is voor de veiligheid of wat schade aan de motor kan veroorzaken,dan hoor je dit wel volgens mij.
Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
De interval is niet teruggebracht, wel is het zo dat je garagist kan vinden dat de auto de verzwaarde interval moet aanhouden, en dat is iedere 15.000 kilometer. Reden hiervan kan zijn veel stadsverkeer bijvoorbeeld.
Dit is overigens ook in het onderhoudsbeokje terug te vinden.
Gr Martijn