Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Dus 2223 km in anderhalve maand tijd? Gaat lekker zo!
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Ik heb op dit moment een leen-xantia van Renard (2.1 TD) en die staat nu op 416.XXX
Rijdt nog steeds prima, deint alleen een beetje
winnetou schreef:Dus 2223 km in anderhalve maand tijd? Gaat lekker zo!
Valt toch prima mee ,heb net in 1 weekje 1100km afgelegd en tussen nu en volgende maand staat er (minstens) nog eens het dubbel voor de boeg
BTW:na een 7tal jaar staat de teller van mijn C5 op 187K, ik vermoed tegen eind mei de 190K te halen.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Dat red ik alleen in vakantietijd, met de BX dus. Als ik de kilometers meetel die ik bij Connexxion wegrij wordt het natuurlijk een heel ander verhaal wat totaal niet interessant is voor dit forum.
Desalniettemin heb ik vorig jaar toch ook alweer zo’n 20.000 km weg gereden, de teller van de TZD Turbo nadert nu de 425000 km.
De eerste jaren in de C5 reed ik zo’n 20 à 25K per jaar, prive, momenteel is dit zo’n 30 à 35K per jaar prive. Dit vooral omdat ik de laatste 3 jaar wel eens naar meeting ga, meestal in NL (ik kom uit B) en ook naar hobbybeurzen in B en NL en nog eventuele daguitstapjes en de ritten van en naar het werk. Eigenlijk op reis gaan doen we niet.
laat ons zeggen een weekgemiddelde van een 4à 500km
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
winnetou schreef:Dus 2223 km in anderhalve maand tijd? Gaat lekker zo!
Dat is inderdaad mijn normale gemiddelde.
Overigens moet er bij die 180.000 km nog 7.389 km worden opgeteld, aangezien ik het tellerblok eens heb gewisseld. Daarmee kom ik dus op bijna 50.000 km in nog geen 2 jaar tijd.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
XBXG schreef:Daarmee kom ik dus op bijna 50.000 km in nog geen 2 jaar tijd.
Waarom rij je geen diesel? Dat zou wel uitkomen met 25.000 per jaar.
Eveneens ben ik tevens ook.
Ik zal het topic van mijn BX maar weer eens naar boven halen, om hier niet al te off topic te gaan. Om het kort te zeggen: ik wilde persé deze BX, en er zat nu eenmaal een benzinemotor in.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Nu lijkt het me ook niet overdreven duur om 25k per jaar in dit gebakje te doen. Ik weet niet wat het verbruik is, maar dat zal niet al te hoog zijn. En de verzekering en wegenbelasting zullen je ook niet de kop kosten.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mee eens
Probeer ook maar eens een diesel te vinden met een nette km stand waar je weinig onderhoud aan heb.
Vaak als je onderhoud aan een diesel krijgt is het ook veel duurder dan zo’n simpel motortje als dit.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Och, zo’n TU-tje draait best lekker en is makkelijk met onderhoud. Als ik Wouter was en ik kon het me veroorloven zou ik die blauwe lekker op LPG zetten. Het is dat ik al een diesel heb en haar erg lekker vind rijden, maar op dit moment zou ik niet zo snel een diesel meer kopen, voornamelijk vanwege het overheidsbeleid. En zo’n TU kan ook tamelijk astronomische kilometerstanden halen, echt wat voor Wouter dus.
Trouwens, sinds enige tijd heb ik ook een 2e BX, een 14TE met hetzelfde pulsair-carburateurblok. Ik moet zeggen, ik vind het een lekker ding en voel me absoluut niet gestraft als ik ermee moet rijden. Ik prefereer zo’n 1400 boven een 1600 XU.
Met de leen-ZX 1.6 van Citroville.
Ernst
BX 16 TRI - Rouge Florentin - ORGA 3903
De Xsara Picasso heeft er als zo’n 232.000 in de benen. Fantastische wagen!!
winnetou schreef:Och, zo’n TU-tje draait best lekker en is makkelijk met onderhoud. Als ik Wouter was en ik kon het me veroorloven zou ik die blauwe lekker op LPG zetten. Het is dat ik al een diesel heb en haar erg lekker vind rijden, maar op dit moment zou ik niet zo snel een diesel meer kopen, voornamelijk vanwege het overheidsbeleid. En zo’n TU kan ook tamelijk astronomische kilometerstanden halen, echt wat voor Wouter dus.
Trouwens, sinds enige tijd heb ik ook een 2e BX, een 14TE met hetzelfde pulsair-carburateurblok. Ik moet zeggen, ik vind het een lekker ding en voel me absoluut niet gestraft als ik ermee moet rijden. Ik prefereer zo’n 1400 boven een 1600 XU.
Mijn Berlingo 1.4 op Lpg heeft er nu een 237000 en als voormalig verstokt dieselrijder valt dit enorm mee.
Sterker nog als ik ‘s avonds de bedrijfsbus met 2.5CDTI stil leg en in de Berlingo stap heb ik iets van een big smille.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 199
Geregistreerd: 10-04-2005
- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
memorabele kilometerstanden
Helaas moest ik vandaag afscheid nemen van mijn CX.
Dit is de eindstand:
En dit is de beginstand van mijn nieuwe XM:
Bij 500000 km meld ik me wel weer hier.
Copyallright © dolfmoon