4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
3 x BX Type 1! - Nu met foto’s: P7
Daantje
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 29-11-2005

Gepost: 19 januari 2009 11:02 PM
  [ # 46 ]

Even een soort van off-topic: Waarschijnlijk gaat 1 van de 3 aangeschafte BX-en weer in de verkoop vanwege aanschaf CX Athena. Het betreft de Diesel-Automaat. Een bijzonderheid, want in NL nooit geleverd. Is een origineel duitse auto. Bij eventuele interesse: laat het weten.

Wb. mijn BX, ze staat nog steeds stil Sad . Vraag me toch af of het de choke is hoor. Bij koude motor loopt ze prima, maar zodra deze warm wordt beginnen de problemen. Probleem met een van de sproeiers? Heb ze bekeken en 1 sproeier zat wat los. Nu weer vast maar probleem blijft.

Kan een verstopte sproeier ook de oorzaak zijn?

Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 -  Citroen Dyane Confort 1982 -  Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 19 januari 2009 11:18 PM
  [ # 47 ]
Daantje schreef:

Wb. mijn BX, ze staat nog steeds stil Sad . Vraag me toch af of het de choke is hoor. Bij koude motor loopt ze prima, maar zodra deze warm wordt beginnen de problemen. Probleem met een van de sproeiers? Heb ze bekeken en 1 sproeier zat wat los. Nu weer vast maar probleem blijft.

Kan een verstopte sproeier ook de oorzaak zijn?

Nee, het is zeer waarschijnlijk de choke. Maar als je het niet gaat onderzoeken wordt het nooit wat.
Met een verstopte sproeier loopt een auto koud ook (zeker) niet… Rolling Eyes

Verder kun je nog denken aan vacuumslangetjes en -doosjes, maar de choke is veruit het simpelst te controleren.

Profiel  
 
Daantje
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 29-11-2005

Gepost: 20 januari 2009 12:45 AM
  [ # 48 ]

Ik moet het inderdaad onderzoeken! Helaas nog niet aan toe gekomen… Als ik de tijd er voor heb ga ik er mee aan de slag.

Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 -  Citroen Dyane Confort 1982 -  Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 20 januari 2009 10:03 PM
  [ # 49 ]

Blij toe dat ik een handchoke heb Very Happy

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 21 januari 2009 01:20 AM
  [ # 50 ]
Art schreef:

Blij toe dat ik een handchoke heb Very Happy

Op jouw BX hoort dat ook zo.
Maar een auto-choke kan wel degelijk goed functioneren. Is ook een kwestie van onderhoud… Wink

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 21 januari 2009 11:01 AM
  [ # 51 ]

wat gek… Bij Bccp is er niet eens een autochoke voor mijn BX…  Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Daantje
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 29-11-2005

Gepost: 12 februari 2009 08:01 PM
  [ # 52 ]

Even een update. Vandaag na een maand maar eens geprobeerd aan de gang te gaan met de BX. Ik heb de motorkap geopend, de luchtinlaat vd carb. afgehaald (de verbinding met het luchtfilter zeg maar zodat je bovenin de carb. kan kijken) en vervolgens een fohn op de aut. choke gericht. Dit om te kijken hoe de automatische choke zou reageren. Hoewel het best lang duurde, kwam na verloop van tijd de klep in beweging en bij warme motor (later motor er bij laten draaien) ging de klep geheel open!

Je zou dus zeggen: de automatische choke werkt! Ook even de bewegende onderdelen van dit mechanisme wat gesmeerd met WD40. Daarna een stuk gaan touren. De BX deed dit redelijk, maar niet fantastisch. Bij wegrijden pakt de carb. niet meteen op. Ook is de motor 1x afgeslagen…

Wat nu? Zit het nu wel of niet in de aut.choke? Wat is wijsheid; handchoke van maken en gokken dat ie dan perfect werkt, of een hele nieuwe carburateur er op zetten (zie deze eerst maar te vinden…).

Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 -  Citroen Dyane Confort 1982 -  Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 12 februari 2009 08:07 PM
  [ # 53 ]

Probeer eerst je carburateur een uit elkaar te halen om hem helemaal te reinigen en de sproeiers door te blazen. Dan kan je meteen ook de staat van de pakkingen controleren en wieweet kom je wel meer tegen.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 12 februari 2009 08:36 PM
  [ # 54 ]
Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 februari 2009 11:51 AM
  [ # 55 ]

Als je in de verleiding komt om een draadje door je sproeiers te raggen: neem een plastic haar van een handvegertje o.i.d. Met ijzerdraad beschadig je de doorlaat van de sproeiers nogal makkelijk.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Daantje
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 29-11-2005

Gepost: 13 februari 2009 02:26 PM
  [ # 56 ]

@ MC DEAN: Hoe werkt jouw klosje precies? Is dat gewoon een blokje hout waardoor de choke altijd dicht blijft staan? Dus de klep gewoon open?

Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 -  Citroen Dyane Confort 1982 -  Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 17 februari 2009 01:08 AM
  [ # 57 ]

Zow! Ik hoop dat ik jou een keer ga zien rijden! Wat een prachtbak!

 

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 17 februari 2009 11:44 AM
  [ # 58 ]

Heb je ook een winterstand op je luchtfilter? En staat die dan ook “aan”?

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Daantje
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 29-11-2005

Gepost: 17 februari 2009 05:53 PM
  [ # 59 ]

@ Bart: Dank je! Moet lukken, je woont tenslotte ‘om de hoek’. Dan moet de BX wel weer rijden natuurlijk…

@ Matthijs: geen idee. Heb het luchtfilter laatst wel schoongemaakt, buitenste ring was heel vies. Deze verwijderd. Kan het daar ook aan liggen?

Ondertussen met Mc-Dean pb-contact gehad over het klosje. Hij was in de veronderstelling dat ik iets had vervangen. Dat is niet het geval…. Een nieuwe carburateur zal ook niet 1,2,3 te vinden zijn vrees ik. Morgen ben ik een dag vrij, dan ga ik er weer eens mee aan de slag! Nieuw luchtfilter, klosje, en dan kijken of ‘t werkt!

Zijn er ook mensen die een dergelijke automatische choke hebben omgebouwd naar een handchoke?

Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 -  Citroen Dyane Confort 1982 -  Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 17 februari 2009 06:29 PM
  [ # 60 ]

het klosje werkt best goed hoor! af en toe mis je de choke niet eens meer Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook