5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
3 x BX Type 1! - Nu met foto’s: P7
Daantje
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 29-11-2005

Gepost: 17 februari 2009 06:35 PM
  [ # 61 ]
McDean schreef:

het klosje werkt best goed hoor! af en toe mis je de choke niet eens meer Laughing

Ik vrees wel bij koud weer… Maar als ik je goed begrijp is het klosje niet meer dan een houtje tussen het mechanisme waardoor de choke er af blijft?

Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 -  Citroen Dyane Confort 1982 -  Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 17 februari 2009 06:37 PM
  [ # 62 ]
Daantje schreef:
McDean schreef:

het klosje werkt best goed hoor! af en toe mis je de choke niet eens meer Laughing

Ik vrees wel bij koud weer… Maar als ik je goed begrijp is het klosje niet meer dan een houtje tussen het mechanisme waardoor de choke er af blijft?

correct!

Met starten (ook met koud weer) paar keer pompen met het gaspedaal, dan starten.

Je wordt er steeds handiger mee!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Daantje
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 29-11-2005

Gepost: 18 februari 2009 06:32 PM
  [ # 63 ]

Vandaag de motorkap weer eens open getrokken. Ik heb toch mijn twijfels of het aan de aut. choke ligt hoor.. De choke-klep komt tocht echt uit zichzelf terug als de motor warmer wordt.

Verder bleek de slang om het oliecarter te ontluchten zeer verstopt. deze vervangen. Tot slot aan het klooien geweest met de afstelling van de gasklepschroef en de mengschroef. In eerste instantie leek de motor veel mooier te lopen. Echter na een stukje rijden was het helemaal erg… Vervolgens geen tijd meer er mee verder te gaan.

Ik hoop nu dat als ik uiteindelijk de afstelling van de gasklep en het mengsel in orde maak de BX weer prima loopt! Wat denken jullie?

Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 -  Citroen Dyane Confort 1982 -  Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 18 februari 2009 06:40 PM
  [ # 64 ]

Ik reken de ontstekingsmodule ook nog steeds tot de verdachten.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Daantje
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 29-11-2005

Gepost: 24 februari 2009 08:48 PM
  [ # 65 ]

Van de week maar weer eens aan de slag. Klusjes te doen:

- Carburateur goed afstellen
- Nieuwe Bougiekabels
- Nieuwe Bougies
- Nieuw luchtfilter

Hoop dat de BX dan weer mooi loopt.. Dan kan ze weer de weg op!

Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 -  Citroen Dyane Confort 1982 -  Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo

Profiel  
 
Daantje
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 29-11-2005

Gepost: 28 februari 2009 09:20 PM
  [ # 66 ]

Even een vraag: mochten bovenstaande zaken geen uitkomst bieden, is dan een nieuwe carburateur een optie? Voornamelijk: Zijn deze nog te vinden / verkrijgen en zo ja; waar moet ik qua prijs aan denken?

Ik weet dat er zo’n site was waar je carburateurs van de BX kan (of kon) bestellen. Weet iemand waar dit is?

Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 -  Citroen Dyane Confort 1982 -  Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 28 februari 2009 10:17 PM
  [ # 67 ]

Die carb is er. Bij BCCP te Gramsbergen kun je een nieuwe bestellen. Kosten? Nou, ongeveer een pleuro of 550. Ex BTW, vanzelf… Rolling Eyes
Zie ook hier

[edit] even nagezocht: deze zoek je Cool

Carburettor - BX 16 (automatic transmission)
Engine application: 171
Carburettor type:  Weber 32-34 DRTC 4 100 W 130-50
This carburettor is the same as the Weber 32-34 DRTC 2/100 W 128-50 with the following exception:
CO percentage in exhaust gas:  1 to 2

Maar goed, je hebt nog kansen zat dat het iets simpels (ontsteking gerelateerd) is. Eerst alles uitsluiten, dan pas nieuwe bullen gaan kopen! Wink

Profiel  
 
Daantje
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 29-11-2005

Gepost: 01 maart 2009 01:29 AM
  [ # 68 ]

Die 550 euri ex btw is mij te veel. Dan zou de carb. een wel heel groot deel van de waarde van deze BX bepalen… Eerst maar eens andere dingen uitsluiten inderdaad! Dat is het wel waard.

Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 -  Citroen Dyane Confort 1982 -  Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo

Profiel  
 
Daantje
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 29-11-2005

Gepost: 04 maart 2009 12:16 AM
  [ # 69 ]

OKee dan, morgen eindelijk een dag vrij en dus aan de slag! Bougies, bougie-kabels en luchtfilter vervangen. En dan de carburateur goed afstellen! Hou jullie op de hoogte… Ook ik wacht in spanning af.

Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 -  Citroen Dyane Confort 1982 -  Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 04 maart 2009 12:31 AM
  [ # 70 ]

Ik zou als ik jou was ook de verdeelkap + rotor meenemen als je toch de bougies en kabels gaat doen..

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Daantje
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 29-11-2005

Gepost: 04 maart 2009 05:37 PM
  [ # 71 ]

Zo, terug van een ochtend + middag sleutelen!

Boegies er uit gehaald. Bleken nog goed, maar soms best zwart (te rijk mengsel) of met veel te grote ruimte er tussen! Dus eerst dat aangepakt.

Ook de verdelerkap & rotor er af gehaald. Bleek toch ook niet geheel gladde metaaltjes te zijn. Ook schoongemaakt. Dan vonkt alles weer lekker. Daarna leken me nieuwe boegies en kabels even niet nodig… Alles zou dan toch moeten werken.

Daarna de carburateur afgesteld. Moeilijk verhaal; het wilde maar niet. En wat bleek uiteindelijk: het contact van de stationairsproeier was niet goed! Gloeiende, daar moet je dan ook maar bij toeval achter komen zeg!

Testrit vervolgens goed gegaan… Alleen bleek toch het stationair toerental te laag… Eenmaal de motor weer wat kouder toch weer moeilijk lopen… Stationairtoerental wat hoger gemaakt. Daarna deed ie het weer. Zo weggezet; morgen maar weer eens kijken of het geheel nog steeds zo mooi loopt en rijdt als vandaag!

Ik ben voorzichtig een beetje blij!  Very Happy

Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 -  Citroen Dyane Confort 1982 -  Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 04 maart 2009 09:13 PM
  [ # 72 ]

very good Very Happy mooi zo!

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Daantje
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 29-11-2005

Gepost: 05 maart 2009 05:54 PM
  [ # 73 ]

Helaas; vandaag de BX weer opgezocht maar mijn optimisme van gister is weer verdwenen…

BX startte wel goed maar motor sloeg steeds af. Stationair te laag denk ik? Pas bij warme motor blijft ze lopen, maar dat duurt wel een half uur. En dan is een automaat best lastig als je in het drukke verkeer staat en ze slaat steeds af!

Uiteindelijk gaskabel strakker gezet zodat de motor in ieder geval bleef draaien. Maar ja; 2000 toeren stationair is niet ideaal. Zuinig was ze al niet…

Wat nu?

Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 -  Citroen Dyane Confort 1982 -  Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 05 maart 2009 06:10 PM
  [ # 74 ]
Hilko16TZI schreef:

Die carb is er. Bij BCCP te Gramsbergen kun je een nieuwe bestellen. Kosten? Nou, ongeveer een pleuro of 550. Ex BTW, vanzelf… Rolling Eyes
Zie ook hier

[edit] even nagezocht: deze zoek je Cool

Carburettor - BX 16 (automatic transmission)
Engine application: 171
Carburettor type:  Weber 32-34 DRTC 4 100 W 130-50
This carburettor is the same as the Weber 32-34 DRTC 2/100 W 128-50 with the following exception:
CO percentage in exhaust gas:  1 to 2

Maar goed, je hebt nog kansen zat dat het iets simpels (ontsteking gerelateerd) is. Eerst alles uitsluiten, dan pas nieuwe bullen gaan kopen! Wink

Ik heb voor mijn GT een nieuwe gekocht voor 175, via Ruben (citroenbx). Wellicht kan hij ook voor een leuke prijs aan een 1600 carb komen?

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 05 maart 2009 06:12 PM
  [ # 75 ]
Daantje schreef:

Helaas; vandaag de BX weer opgezocht maar mijn optimisme van gister is weer verdwenen…

BX startte wel goed maar motor sloeg steeds af. Stationair te laag denk ik? Pas bij warme motor blijft ze lopen, maar dat duurt wel een half uur. En dan is een automaat best lastig als je in het drukke verkeer staat en ze slaat steeds af!

Uiteindelijk gaskabel strakker gezet zodat de motor in ieder geval bleef draaien. Maar ja; 2000 toeren stationair is niet ideaal. Zuinig was ze al niet…

Wat nu?

Naar iemand gaan die verstand heeft van carburateurs afstellen?

Profiel  
 
 
5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook