Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Een meter inbouwen lijkt me dan inderdaad geen overbodige luxe.
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
auto is woensdag overleden Koppeling is versleten (met windkracht 9 pal tegenwind op de snelweg in de polder) en slipt nu continu.
Dus: nu moet de motor écht vervangen worden.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Een kennis van mij heeft nog wel een 1400 motor voor je te koop.(110.000km)
Hij had hem weggezet voor mij, maar ik kom er voorlopig toch niet aan toe en zo lang mijn motor nog in orde is lijkt me dit wel wat voor je.
Stuur maar ff een PB naar mij,dan kijken we verder
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Ik had ook een mail ontvangen van iemand net over de belgische grens die een 1400 aanbood.
Maar het probleem zit ‘m in het feit dat een LNA een bepaald soort subframe heeft waar soms wel een 1400 en soms niet een 1400 op past. En daar kom je pas achter als het blok eruit is.
Daarnaast moet het pignonwiel van de snelheidsmeter vervangen worden en ook nog de aansluiting bij de waterpomp op de kop.
En zo’n LNA heeft al geen ruimte onder de kap
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Dan moet je er ook maar een subframe bij zien te regelen
Lijkt me wel kicken, zo’n licht klein wagentje met een 1400 blokje.
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
zo,
vandaag de remklauw vervangen.
Goejekriebel wat zat dat ding vast! heb m’n ratel en een gewone sleutel verbogen op dat kreng.
Gelukkig had de overbuurman een kwaliteitssleutel van Hazet, en toen was het klusje zo geklaard
boel ontlucht en we kunnen weer rijden!
Het hele motor gebeuren laat ik nog maar even zitten. Kleppen zijn opnieuw gesteld en binnenkort ook weer de olie+filter vervangen en dan moet hij er toch wel weer even tegenaan kunnen lijkt me.
De vastzittende remklauw lijkt te hebben meegespeeld met het koppeling probleem, want het ik heb daar niets meer van gemerkt.
Werden je velgen dan niet allemachtig heet?
Mooie klus, goed bezig!
Vind het trouwens een prachtige kleur.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Volgens mij heeft het subframeprobleem te maken met de vijfbak…
Je zou Rolf Nijenhuis van de visaclub even om raad moeten vragen, die rijdt ook rond met een 14trs aggregaat.
Hij staat in de meest recente uitgaven van het clubblad bij de technische helpdesk.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Omdat madame LNA morgen 26 wordt, heb ik haar vandaag mee uit rijden genomen. Meteen de gelegenheid gehad om eens een leuk filmpje te maken.
Luister niet naar het gehamer (lijkt wel een diesel!)
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Zo,
vandaag een grote operatie gestart:
een nieuw voorscherm!
Aangezien ik het scherm nog moet laten spuiten en de kleur groen lastig is gaat het oude scherm mee met het nieuwe naar de spuiter. Kunnen ze de kleur precies benaderen.
Bij het afhalen van het scherm niets geks tegen gekomen. Op een stukje van 10cm vooraan na was het binnenspatbord ook onaangetast. Meteen de gore kitlaag eraf gehaald en het geheel in de zinkverf gezet. Vervolgens het zwart afgelakt.
Het voorste stuk kaal gelaten en hier een nieuw pas gemaakt plaatje in gezet. Dit vervolgens afgekit, en morgen ook met zinkverf behandelen en spuiten.
De wielkast verder opnieuw getectylleerd.
nieuw stukje binnenscherm, gaatje voor de bout komt als het scherm erop gezet wordt:
en nieuwe scherm in de zinkverf:
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
zo, het scherm zit erop.
Er is wel wat kleurverschil, maar enkel op de foto wordt het zichtbaar. Als je er langs loopt valt het niet op
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Het zal misschien ook nog wel een beetje bijtrekken…
Bij wat verouderde lakken kun je vaak ook niet meer zo goed “in” de lak kijken.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik vind het best netjes. Geen gemakkelijke kleur om gelijk te krijgen.
Het scherm is vooral gladder en glimmender dan de rest. Even de rest flink poetsen doet volgens mij al wonderen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Op de rest ligt nogal wat Esdoorn bloesem, dus inderdaad, na wat poetswerk zal het praktisch gelijk zijn.
Overigens is de lak even ‘bobbelig’ als de originele lak. Echt super glad is het niet. Daar ben ik wel blij mee, want dan valt het minder op. Soms zie je namelijk dat een nieuw plaatwerkdeel heel anders oogt, en dat is jammer.
Omdat mijn visa ten prooi gevallen is aan de roestduivel heb ik een hele fijne 1.1 motor voor je liggen!
Pb me maar voor de details…