verhoogd toerental
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 07 december 2008 01:13 AM

Mijn zx blijft lang op een verhoogd toerental lopen, wat kan ik hier aan doen?

Alle vacuum slangen zijn gekontroleerdt en goed. Moter is al warm en loopt dan nog ongeveer 1250 toeren. Als ik dan op de snelweg rij, trap ik de koppeling in en laat hem vrijlopen. Dan duurt het nog vrij lang voordat de moter in toeren zakt.  Ik rij dan 120 en zak dat terug naar soms 70 voordat hij in toeren zakt.

Groetjes Harry

Profiel  
 
majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 08 december 2008 12:42 PM
  [ # 1 ]

Accupolen 15 min los houden van de accu, met de bedoeling om de ECU te resetten, en dan eens kijken of ie het nog doet.

Verhoogd toerental is o.a. (!) kenmerk van een motor die in de noodstand loopt (als ie bv. op 3 cilinders loopt)

Probeer eventueel je motormanagement uit te lezen / uit te laten lezen…

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  
 
majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 08 december 2008 12:44 PM
  [ # 2 ]

Kan een kapotte gaskleppositie sensor zijn miscshien?

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 09 december 2008 12:58 AM
  [ # 3 ]
majestic3jay schreef:

Kan een kapotte gaskleppositie sensor zijn miscshien?

Dat weet ik niet, zit er één op dan? Kun je mij zeggen waar die zit en wat zoiets kost? Want dan vervang ik heb zowiezo Wink

Groetjes Harry

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 09 december 2008 08:53 AM
  [ # 4 ]
majestic3jay schreef:

Accupolen 15 min los houden van de accu, met de bedoeling om de ECU te resetten, en dan eens kijken of ie het nog doet.

Alleen massa is niet genoeg? Daarna warm draaien tot koeilfan draait, uitzetten en daarna weer strarten en een stuk rijden> Ik meen zoiets gelezen te hebben.

Verhoogd toerental is o.a. (!) kenmerk van een motor die in de noodstand loopt (als ie bv. op 3 cilinders loopt)

Hij heeft op 3 cylinders gelopen, kapotte klep. Maar toen heeft die wel iets langer dan 15 min. zonder stroom geweest. Wink Om een nieuwe kop te monteren.

Probeer eventueel je motormanagement uit te lezen / uit te laten lezen…


Op dit moment is het voor mij niet mogelijk om een garage te bezoeken. Confused

Groetjes Harry

Profiel  
 
majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 09 december 2008 03:13 PM
  [ # 5 ]

Oei, is de auto wel getest na die reparatie?

Massa alleen kan ook, daarna kan je idd warm draaien totdat koelfan aanslaat. Wat je gelezen hebt klopt dus.

Uitlezen hoef je niet te laten doen, kan ook redelijk eenvoudig zelf.
Kijk op…
http://www.zx16v.net/index.php?option=com_content&task=view&id=15&Itemid=34
...voor een beschrijving Wink

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 14 december 2008 02:39 PM
  [ # 6 ]

Loopt nu weer goed. Dus inderdaad na de kopwissel hem niet goed laten inleren, wist ik toen niet Surprisedops:

Groetjes Harry

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook