4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Wat is sneller? Het pk en koppel discussie topic
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 december 2008 12:28 PM
  [ # 46 ]

Waarom denk je dat een zx 16v sneller zou zijn? De ervaring leerde ons namelijk al lang geleden dat menig Gti-ding of ander “snel” hok, vreselijk veel moeite heeft om een sm bij te houden Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 11 december 2008 12:36 PM
  [ # 47 ]

Omdat mijn 16v een nissan 200sx bij kan houden tot de 160 daarna ga ik t verliezen maar dat gekke ding heeft 200pk met een turbo. En ik rijd ook menig gti zoek. Doordat de meeste rond de 150 pk zitten

Profiel  
 
djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1129
Geregistreerd: 16-07-2007

- Visa 11RE S6
Gepost: 11 december 2008 12:39 PM
  [ # 48 ]
McDean schreef:

de CX GTI turbo 2 is inderdaad een bloed snelle wagen! Maar dat ritje met de 16V (nu van PrutsyLJ) vergeet ik niet meer!

Heerlijk wat een kracht! wat een verassing!

Wat een grijns op mijn gezicht om dat ding te besturen. Mr. Green

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 11 december 2008 12:40 PM
  [ # 49 ]

Een BX 16V is tot aan de 150 ongeveer even snel of ietsje sneller dan een XM 3.0V6.24 Daarboven denk ik dat de XM zijn vreselijk lekkere kont laat zien en laat blijven zien. Maar met de 16V’s moet je wel echt in de toeren blijven, als je niet pas bij 7000 toeren schakelt merk je dat in de volgende versnelling behoorlijk qua acceleratie. Ik kan 210KM/h halen in de 5e versnelling, maar als ik bij 6000 toeren schakel zit ik “slechts” op 180KM/h in de 5e. Het leuke is wel dat dat de topsnelheid in de 4 was bij de 5bak.

http://www.youtube.com/watch?v=tmfDNKHA9x4

Maar ik zou ook wel eens naast een SM willen staan eigenlijk, ben erg benieuwd hoe snel die beestjes er vandoor knallen. (en welke van de 2, de bx of de SM het eerst een zuiger afschiet Laughing)

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 11 december 2008 12:52 PM
  [ # 50 ]

Die zuiger afschieten moet je dus maar vergeten.We hebben het hier wel
over Citroën

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 11 december 2008 12:58 PM
  [ # 51 ]

Ja ik denk dat de sm heren de 16v blokjes een beetje onderschatten. Maar deste leuker om het uit te proberen. Op hoogen snelheden verliesen we t maar tot de 160 hebben ze der zeker een flinke hijs aan.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 11 december 2008 01:12 PM
  [ # 52 ]

Met zo’n 35 jaar oude kar met zulke prestaties heb je al gewonnen als je motortje stationair loopt.  Cool

En wees nu eerlijk, kan je er echt warm van worden als je dan met je 16-ploffert een SM er uit kunt sprinten? (al of niet geholpen door de nodige tuning, kat er uit, open stofhapper, enzovoorts… Best wel grappig trouwens, om te zien waarmee men soms aan het PK-tjesschrapen is)
En dan ben je hem voorbij, en ineens…... vroooeoeooeeem….. daar kijk je weer tegen die prachtige 35 jaar oude karakteristieke kont aan. Maar ach, dat kan geen straf zijn.
Mensen, waar hebben we het toch over!  Laughing

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 11 december 2008 01:25 PM
  [ # 53 ]

Mijne is alleen gechipt naar 123.5 kw. Maar dat is het zelfde als een goed afgestelde sm. En ja dat is leuk. Alleen al omdat racen tegen een goede tegenstander ontzetend leuk is.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 december 2008 01:28 PM
  [ # 54 ]
jaimieberkhout schreef:

Mijne is alleen gechipt naar 123.5 kw. Maar dat is het zelfde als een goed afgestelde sm. En ja dat is leuk. Alleen al omdat racen tegen een goede tegenstander ontzetend leuk is.

Dan heeft ie na het chippen dus 167pk. Net zo veel als ie origineel zou moeten hebben! hahahahaha Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7800
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 11 december 2008 01:29 PM
  [ # 55 ]

Het lijkt meer op en dick-contest hier. Wat een onzin zeg. Het gaat er helemaal niet om of je de snelste bent of niet. Die geldingsdrang de hele tijd.

Sprinten is leuk, ik ga de uitdaging ook wel eens aan. Toch, pas als er bochten komen wordt het interessant. Dan komt pas naar voren wat de kwaliteiten van een auto zijn. Of de bestuurder!

Bovendien, tussenacceleraties (inhalen op de provinciale weg) zijn feitelijk veel interessanter dan hard optrekken bij het stoplicht.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 11 december 2008 01:49 PM
  [ # 56 ]

Hij is standaard 120kw hoor Haha. En klopt inderdaat dat een diesel onderin sneller is. Maar dat is algemeen bekend tussen diesels en benzine auto’s.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 11 december 2008 02:54 PM
  [ # 57 ]
jaimieberkhout schreef:

Mijne is alleen gechipt naar 123.5 kw.

jaimieberkhout schreef:

Hij is standaard 120kw hoor Haha.

En waar vind je dat in terug, die 3,5kw?

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 11 december 2008 03:24 PM
  [ # 58 ]

Nou het scheelt wel iets hoor. Je voelt t wel. Maar dat kan ook komen door de 10nm koppel dat er bij is gekomen. En zit i iets eerder op het max koppel. Van 5500 toeren naar 4500 toeren. Maar is het niet een leuk idee om bijvoorbeeld ieder jaar een citroen racedag te organiceren. Of zo iets. Als daar natuurlijk genoeg animo voor is.

Profiel  
 
Gepost: 11 december 2008 03:32 PM
  [ # 59 ]

Oh ja, dan kom ik in de weg rijden met de trax Smile nul tot honderdtwintig in nooit, beat that Smile

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 11 december 2008 03:34 PM
  [ # 60 ]
McDean schreef:

de CX GTI turbo 2 is inderdaad een bloed snelle wagen! Maar dat ritje met de 16V (nu van PrutsyLJ) vergeet ik niet meer!

Heerlijk wat een kracht! wat een verassing!

Daar zat ik vanmorgen weer achter in d efile in Utrecht. Is een zilveren waar ik al vaker achter heb gezeten. Mooi hoor Cool

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook