Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Waarom denk je dat een zx 16v sneller zou zijn? De ervaring leerde ons namelijk al lang geleden dat menig Gti-ding of ander “snel” hok, vreselijk veel moeite heeft om een sm bij te houden
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Omdat mijn 16v een nissan 200sx bij kan houden tot de 160 daarna ga ik t verliezen maar dat gekke ding heeft 200pk met een turbo. En ik rijd ook menig gti zoek. Doordat de meeste rond de 150 pk zitten
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
McDean schreef:de CX GTI turbo 2 is inderdaad een bloed snelle wagen! Maar dat ritje met de 16V (nu van PrutsyLJ) vergeet ik niet meer!
Heerlijk wat een kracht! wat een verassing!
Wat een grijns op mijn gezicht om dat ding te besturen.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Een BX 16V is tot aan de 150 ongeveer even snel of ietsje sneller dan een XM 3.0V6.24 Daarboven denk ik dat de XM zijn vreselijk lekkere kont laat zien en laat blijven zien. Maar met de 16V’s moet je wel echt in de toeren blijven, als je niet pas bij 7000 toeren schakelt merk je dat in de volgende versnelling behoorlijk qua acceleratie. Ik kan 210KM/h halen in de 5e versnelling, maar als ik bij 6000 toeren schakel zit ik “slechts” op 180KM/h in de 5e. Het leuke is wel dat dat de topsnelheid in de 4 was bij de 5bak.
http://www.youtube.com/watch?v=tmfDNKHA9x4
Maar ik zou ook wel eens naast een SM willen staan eigenlijk, ben erg benieuwd hoe snel die beestjes er vandoor knallen. (en welke van de 2, de bx of de SM het eerst een zuiger afschiet )
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Die zuiger afschieten moet je dus maar vergeten.We hebben het hier wel
over Citroën
Ja ik denk dat de sm heren de 16v blokjes een beetje onderschatten. Maar deste leuker om het uit te proberen. Op hoogen snelheden verliesen we t maar tot de 160 hebben ze der zeker een flinke hijs aan.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Met zo’n 35 jaar oude kar met zulke prestaties heb je al gewonnen als je motortje stationair loopt.
En wees nu eerlijk, kan je er echt warm van worden als je dan met je 16-ploffert een SM er uit kunt sprinten? (al of niet geholpen door de nodige tuning, kat er uit, open stofhapper, enzovoorts… Best wel grappig trouwens, om te zien waarmee men soms aan het PK-tjesschrapen is)
En dan ben je hem voorbij, en ineens…... vroooeoeooeeem….. daar kijk je weer tegen die prachtige 35 jaar oude karakteristieke kont aan. Maar ach, dat kan geen straf zijn.
Mensen, waar hebben we het toch over!
Mijne is alleen gechipt naar 123.5 kw. Maar dat is het zelfde als een goed afgestelde sm. En ja dat is leuk. Alleen al omdat racen tegen een goede tegenstander ontzetend leuk is.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jaimieberkhout schreef:Mijne is alleen gechipt naar 123.5 kw. Maar dat is het zelfde als een goed afgestelde sm. En ja dat is leuk. Alleen al omdat racen tegen een goede tegenstander ontzetend leuk is.
Dan heeft ie na het chippen dus 167pk. Net zo veel als ie origineel zou moeten hebben! hahahahaha
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7800
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Het lijkt meer op en dick-contest hier. Wat een onzin zeg. Het gaat er helemaal niet om of je de snelste bent of niet. Die geldingsdrang de hele tijd.
Sprinten is leuk, ik ga de uitdaging ook wel eens aan. Toch, pas als er bochten komen wordt het interessant. Dan komt pas naar voren wat de kwaliteiten van een auto zijn. Of de bestuurder!
Bovendien, tussenacceleraties (inhalen op de provinciale weg) zijn feitelijk veel interessanter dan hard optrekken bij het stoplicht.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Hij is standaard 120kw hoor Haha. En klopt inderdaat dat een diesel onderin sneller is. Maar dat is algemeen bekend tussen diesels en benzine auto’s.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
jaimieberkhout schreef:Mijne is alleen gechipt naar 123.5 kw.
jaimieberkhout schreef:Hij is standaard 120kw hoor Haha.
En waar vind je dat in terug, die 3,5kw?
Nou het scheelt wel iets hoor. Je voelt t wel. Maar dat kan ook komen door de 10nm koppel dat er bij is gekomen. En zit i iets eerder op het max koppel. Van 5500 toeren naar 4500 toeren. Maar is het niet een leuk idee om bijvoorbeeld ieder jaar een citroen racedag te organiceren. Of zo iets. Als daar natuurlijk genoeg animo voor is.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Oh ja, dan kom ik in de weg rijden met de trax nul tot honderdtwintig in nooit, beat that
McDean schreef:de CX GTI turbo 2 is inderdaad een bloed snelle wagen! Maar dat ritje met de 16V (nu van PrutsyLJ) vergeet ik niet meer!
Heerlijk wat een kracht! wat een verassing!
Daar zat ik vanmorgen weer achter in d efile in Utrecht. Is een zilveren waar ik al vaker achter heb gezeten. Mooi hoor