C4 Picasso met nieuwe 1.6THP ipv 2.0 16V
cornelus079
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 17-08-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Gepost: 11 december 2008 11:24 AM

Sinds september heb ik een picasso 2.0 16V eb6v en rij hiermee tot volle tevredenheid.
Onlangs sprak mij iemand aan over mijn auto en vroeg welke motor ik had aangezien hij alleen een neiwue 1.6THP kon krijgen. Deze levert welliswaar meer PK’s en KW’s dan de 2.0 maar als caravanner was hij huiverig om hier een caravan mee te gaan trekken.
Geïnteresseert ben ik gaan zoeken en vindt niet veel van deze motor, zelfs niet op de citroën site. Wie weet er meer van of waar kan ik meer info vinden.
Groeten, Gerard

Met citroen zoef je over de wereld

Profiel  
 
Gepost: 11 december 2008 11:32 AM
  [ # 1 ]

Vreemd dat er op de site van Citroen niet veel over te vinden is, maar inderdaad wordt er nu ipv de twee liter de nieuwe 150 pk thp motor geleverd. Als je even zoekt op het forum moet je een topic kunnen vinden van iemand die een twee liter had besteld, maar die intussen bevestigd heeft gekregen dat hij de 1.6 zal krijgen. Overigens, waar maakt die collega zich zorgen over? Het gaat toch niet over de inhoud (er zitten hier geen ami’s (behalve zessen, achten en een enkele super Smile ) dus de discussie over ‘there’s no substitute for cubic inches’ durf ik hier wel aan. Als zowel vermogen en koppel hoger zijn dan van de twee liter, dan lijkt die caravan mij geen enkel probleem.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 11 december 2008 08:27 PM
  [ # 2 ]

Dit doet een beetje denken aan de Volkswagen reclame van het echtpaar bij de Golf Variant. Daar zegt de man ook op een gegeven moment dat het maar om een 1.4 gaat. Het is eigenlijk alleen maar imago van de inhoud. Downsizen is heel modern vandaag de dag en daar zie je vaak minder inhoud en meer vermogen. Zoals DEFIS al zei met zo’n hoog koppel bij een laag toerental is het juist zeer geschikt om iets te trekken. Tevens is hij ook nog zuiniger en dat merk je in de praktijk behoorlijk Wink

Profiel  
 
cornelus079
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 190
Geregistreerd: 17-08-2008

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Gepost: 11 december 2008 10:05 PM
  [ # 3 ]

Bedankt voor de reacties, weer wat geleerd vandaag.
Gr. Gerard.

Met citroen zoef je over de wereld

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7807
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 11 december 2008 10:18 PM
  [ # 4 ]

Overigens, en dat geldt ook voor de ‘zuinige’ TSI motoren van VW, als je maar genoeg gas geeft en het vermogen benut zal de THP geen spat zuiniger zijn Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 11 december 2008 10:45 PM
  [ # 5 ]
DigiDaan schreef:

Overigens, en dat geldt ook voor de ‘zuinige’ TSI motoren van VW, als je maar genoeg gas geeft en het vermogen benut zal de THP geen spat zuiniger zijn Smile

Klopt, maar bij normaal gebruik heeft het wel degelijk zijn voordelen.

Ik heb een tijdje terug eens test gereden met een golf 1.4 tsi met 122pk.
Ik kwam uit op een verbruik van rond de 6L/100km.
Doe dat maar eens na voor toch een vrij zware en grote auto, het is trouwens een erg aangename motor. Boterzacht, opnemen vanaf 1000trm, en een heerlijk geluidje dicht bij de rode zone.
Ik was erg aangenaam verrast, zeker icm de DSG bak met 7 versnellingen zal dit erg aangenaam rijden zijn in de golf.

Want de nieuwe golf rijdt echt SUPER. Zeer comfortabel, enorm weggedrag, muisstil (wind, banden, motor) enorm goede afwerking, en eigenlijk helemaal niet zo duur.
Er is veel werk aan de winkel voor citroen om deze achterstand weer goed te maken.
Maar als de nieuwe C4 uitkomt, dan heeft de golf weer al enkele jaartjes op de teller staan en is het net het omgekeerde verhaal. Althans dat hoop ik.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook