9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 

Willems BX GTI 16 klapper (een fantastische wagen)
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27898

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 december 2009 12:40 PM
  [ # 121 ]

Heb je niet bij 1 van de auto’s een boekje? Daar zou dat wel in moeten staan.

Profiel  

Marko223
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80

- BX Deauville
- BX GTI automaat
Gepost: 06 december 2009 07:23 PM
  [ # 122 ]

Rechts boven de toerenteller is inderdaad het remblokslijtageïndicatielampje (3x woordwaarde)

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 974

Gepost: 12 september 2010 12:21 PM
  [ # 123 ]

Kuckkuck na dik half jaar eens stof afblazen.
Aangezien mijn zwarte mk1 nog steeds niet klaar is, staat er nu in het Youngtimer Magazine een verhaal + foto’s over deze bx!(en de rest ook natuurlijk)

Het blad ligt sinds 10 september in de winkel. En ik ben hem vergeten te halen gister! Dus ik ga morgen even neuzen!

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 13 september 2010 08:29 AM
  [ # 124 ]

Leuk verhaal hoor!

Alleen… op de foto van je klokkenspel draait ie stationair, maar zonder oliedruk en de watertemperatuur gaat bijna in het rood. Da’s niet goed…

En wie heeft ze wijsgemaakt dat de voorste wielkastranden roesten? Staat bij de aankooptips.

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 13 september 2010 11:06 PM
  [ # 125 ]

Watertemp is prima. Ding stond al ruim 30 minuten zo te draaien, dus ze werd flink warm, maar de fan slaat prima aan dus geen enkel probleem.

Oliedruk is rond de 2 normaal, bij rijden rond de 4. En als die net loopt 6. Dus ook dat is niet anders dan perfectie.

Wat betreft die wielkasten voor, dat heb ik ze verteld naar aanleiding van mijn tzd. Als het daar eenmaal roest kun je de auto beter direct naar de sloop brengen. Op compleet oplappen zoals ik dat zou doen!

BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6133

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 13 september 2010 11:48 PM
  [ # 126 ]

Maar dan heb je dus wel de binnenschermen bedoeld? Want spatborden zelf roesten bij een BX nou juist niet zo vlot, of hij moet schade gehad hebben.

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 14 september 2010 08:19 AM
  [ # 127 ]

Watertemp is prima. Ding stond al ruim 30 minuten zo te draaien, dus ze werd flink warm, maar de fan slaat prima aan dus geen enkel probleem.

Welnee, een koelsysteem is zo ontworpen dat de boel altijd naar bedrijfstemperatuuur komt. Of dat nou is om ‘m warm te krijgen (thermostaat) of ‘m af te koelen. Het is zeker niet normaal dat bij stationair draaien de temperatuur bijna in het rood gaat, misschien is je radiateur niet helemaal fris meer.

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 27 november 2010 01:16 PM
  [ # 128 ]

Weinig nieuws is ook een goed teken dacht ik zo.
Ding rijdt super en ik ben er nog altijd erg blij mee.
6 december krijgt ze weer een verse apk en leggen ze de andere velgen er weer om. Daarna zal ik hem schorsen om de winter zonder pekel door te komen.

Verder hoop ik ook aanstaand weekend de d-riem eindelijk te vervangen. Verder niets dan lof voor deze auto. Nieuwe remschijven + blokken liggen ook al klaar, maar dat doen ze maar met de APK. Verder blijft er weining noemenswaardig op te noemen. Ding ziet er gewoon prachtig uit!

Misschien na 6 december nog een lading pics?

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 29 november 2010 10:54 AM
  [ # 129 ]

is het misschien een idee om de apk na de schorsing te doen?  Of schors je hem voor volgende winter weer (Wat ik wel aanneem)

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 04 januari 2011 07:48 PM
  [ # 130 ]

Morgen is ze eindelijk weer thuis. Ik kan haar morgen weer halen. Apk tot 1-2012! doei
Ik ben toch nog altijd echt content met deze prachtige 16v!

Tevens is de auto voorzien van nwe d-riem en dergelijke. De koppeling komt na de keuring van de diesel! Zo blijf ik hobbyen.

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 05 januari 2011 09:24 PM
  [ # 131 ]

Zo de wagen is weer thuis.
Apk tot 5-1-2012. De koppeling is nu alleen nog een beetje matig.
Daar mag die voor terug op de 17de.

De 18de gaat Le TZD.

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 15 januari 2011 05:21 PM
  [ # 132 ]

Vandaag de auto weer bij de garage gebracht.
Maandag wordt de nieuwe koppeling erin gezet. De koppeling slipte vooral boven de 3000 rpm. Dus echt vloeren kon niet meer. Maar nu het plaatsen van de nieuwe Valeo koppeling gaan we dat uiteraard weer doen! Maandagmiddag is ze weer klaar en direct erachter aan gata de diesel.

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 17 januari 2011 10:59 PM
  [ # 133 ]

Zo de verse koppeling zit er inmiddels onder. Vandaag helaas de wagen niet kunnen halen, want tijdens de koppelingswissel is een hydraulische leiding helaas stuk gegaan. Dat wordt morgen vervangen. De garage wilde de diesel al wel hebben dus nu rij ik in ene leenauto een niet nader te benoemen merk….

Moet toch gewoon kunnen werken he…

Deze auto is dan af en zoals ik al eerder vermelde zal ze dan te koop gezet worden. Ik maak tzt nog een advertentie dus dat komt nog. Maar ik doe het niet echt graag. Deze auto is zo ontzettend mooi. Ben er erg trots op en erg content mee.

Morgenavond eerst maar eens rustig warmrijden en dan doen waar de 16v voor gemaakt is! Laughing

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 26 februari 2011 07:37 PM
  [ # 134 ]

Vanmiddag weer terug gekomen van de wintersport.

Man wat rijdt een 16v toch heerlijk de berg op. Geen centje pijn gehad en de wagen hield zich perfect. Foto’s volgen nog uiteraard. Maar 2100 erbij in 1 week zonder enig probleem stemt me erg tevreden.

Ik kwam thuis en de rekening van de garage lag al op de mat. Maar het was het zeker waard.
Ik wilde geen onnodige risico’s lopen dus de auto kreeg nieuwe kopppeling + nwe d-riem en een grote beurt. Dat betaalde zich prima uit. Een echt heerlijke rit was dat. Afgezien van de velen files natuurlijk reed de bx fluitent de berg op.

De auto heeft 0.0 vloeistoffen gebruikt dus ik ben weer zeer content.
Van de week moet ik er dan wel aan geloven om een advertentie te maken, want ze moet helaas weg. Maar een uitgebreid aantal foto’s volgen nog. Voorlopig is de wagen nog gewoon van mij! bye

Profiel  

BX19TZI
> 900 berichten

Gepost: 01 maart 2011 07:17 PM
  [ # 135 ]

Zo vandaag had de BX weer eens kuren.

Het is niet een schokkend probleem maar wel vreselijke irritant.

Ik rij weg en ik denk wat hoor ik toch. Het is kilometerteller. Man wat maakt dat ding een herrie zeg. Als ik 30 rij schommel;t de teller dus de 30 en 80 met een enorme herrie.
Rij ik op de snelweg keurig 130 dan stata de teller te zwieberen tot de 210. En de herrie is dan helemaal verschrikkelijk. Wie ow wie kent dit mysterie. Wat moet ik nieuw bestellen, want hier hou ik niet echt van.

Verder rijdt ze nog wel zalig maar de herrie is echt verschrikkelijk.
Op de terugweg was het vandaag alweer een stuk minder erg, maar normaal staat de wijzer perfect stil bij elke snelheid, want tijd geleden is een deel van de tellerkabel vernieuwd. Dat ongeveer 50 rijden rijden was ik namelijk een beetje klaar mee.
Maar dit ken ik nog niet. Wie heeft een suggestie?

Profiel  

9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook