Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Een manier om aan een ECU te komen is een zoekertje plaatsen op Marktplaats. Vermeld duidelijk het juiste nummer erbij. Toen ik dat de laatste keer deed, kreeg ik er binnen 24 uur 6 aangeboden. En ook de ECU van een 16V, ongeacht of het een Mk I of II is, is in meerdere typen auto’s gebruikt. Er moet er dus best wel eentje te vinden zijn.
Kan het trouwens niet nog een probleem met het relais zijn? Bij de 16V heb je toch twee relais die zorgen voor de pomp en het inspuitgebeuren? Is maar een suggestie hoor, maar ik hoor vaker wat over niet werkende relais dan dat een complete ECU de geest heeft gegeven.
Dank heren voor de info en succeswensen.
De eigenaar van mijn garage is gewoon 2 weken op vakantie. Wel klote want nu moet ik 2 weken wachten. De ecu aansluiten ga ik niet zelf doen. Tenminste dat ik beslis ik pas nadat ik vrijdag ga kijken hoe moeilijk/makkelijk dat is.
Het zwarte hok heb ik nog 1 week. Dan begint de voorlopig laatste rit. Ik mis hem nu al. De gedachten alleen al! De enige echte bx-en zijn gewoon de 16v bx-en!!
Btw koos en ik gaan binnenkorte en dagje spenderen aan LPM zodat het gevaarte misschien weer rijdt. Het zou toch ongeloofeloos zijn magoed ik heb goede hoop. Alvast bedankt koos!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Misschien een domme vraag, maar toch vraag ik het maar.
Als ik maandag een andere ecu aansluit, moet dan de accupool eraf zijn?
Of maakt dat helemaal niets uit?
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Ach, kwaad kan het in elk geval niet, dus ik zou dat wel doen ja.
Als het contact uit staat, dan staat er geen spanning op de ecu.
Er staat ook geen permanente spanning op de ecu.
Ik haal nooit de accu pool los, maar het kan natuurlijk geen kwaad om em los te halen.
Zou het denk wel doen. Instellen hoef je toch niet zoveel bij een BX nadat de accupolen losgeweest zijn. Hoogstens je radio en je klokje.
Vandaag dan de nieuwe ecu aangesloten.
Ik kon het zowaar zelf. Toen kwam het spannende moment. Het starten van de wagen.
Ik start de wagen, hij sloeg aan en viel meteen dood…..
Vervolgens nog eens proberen en weer hetzelfde verhaal.
Nu startte ik met gas bij en ze bleef lopen, om daarna netjes stationair te gaan draaien!
Ik zeg: It’s alive!!!
Heb meteen ene installatieronde van zo’n 10km gereden! Zonder problemen! Ik ben blij!!
@ toni: Wanneer gaan we de d-riem doen? Nu weer een paar maanden stilstand gehad zal wel niet goed zijn d8 ik zo..
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Soms is het gelukkig wel makkelijk
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Goed nieuws!
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Oh ja, daar wordt het dan ook weer tijd voor he
Ergens tussen kerst en nieuwjaar moet wel lukken, als jij voor de spullen zorgt dan hangen we dat er hier wel even op!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:Oh ja, daar wordt het dan ook weer tijd voor he
Ergens tussen kerst en nieuwjaar moet wel lukken, als jij voor de spullen zorgt dan hangen we dat er hier wel even op!
Dat moet wel lukken dacht ik zo.
Morgen gaat ze iig eindelijk voor de apk! De orginele velgen komen er dan weer op.
De katalysator gaat er weer even op voor de keuring om daarna direct weer verwijderd te worden.
Verder doet de wagen het goed en kan ik eindelijk weer lachen.
Ik ga pas weer flink gas geven, als er een nwe d-riem, spanrollen en waterpomp opzit.
Ik maak ook snel weer foto’s, want het ding blijft echt prachtig!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Kan dat zomaar, een katalysator er tussenuit halen? Is de motor niet afgesteld op die kat en raakt de motor dan niet helemaal ‘in de war’ als de kat eruit is?
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Er wordt alleen vóór de kat gemeten.
De mijne is gekeurd zonder kat, geen probleem zolang je maar binnen de toleranties blijft.
dus probeer eerst een co-meting zonder kat, is die te hoog kun je hem altijd nog monteren.
Voor een 91-er is een kat namelijk niet verplicht.
Auto is afgekeurd
Op de volgende punten
- co te hoog (duh moet kat onder)
- stuurhuisbevetiging rechts
- lhm lekkage achter
Dat was em wel.
Verder volgens de garage houder de mooiste BX die hij ooit had gezien.
Morgen breng ik even de kat. Die hangen ze eronder, vervolgens even kijken wat ze met dat stuurhuis aanmoeten. Anders maar een nieuwe. Kost ruim 500 pleuro geloof ik maar dan is die iig nieuw.
Lhm lekkage heeft te maken met de hoogte regelaar achter.
Een makkie dus!! Wat een gave wagen is het toch!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.