Hallo,
Ik wil het vlotternaaldventiel van mijn Weber 28/36 DMA-2 carburateur vervangen, het naaldje ziet er niet helemaal fris meer uit. Het oude onderdeelnummer (64235.009) kan ik nergens terugvinden. Wie weet wat het moderne onderdeelnummer voor dit vlotternaaldventiel is?
Gr.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Chyparse?
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
http://www.bccp.nl/shop2/enter.html?lang=nl&target=d48.html&lmd=39786.036921
Walter
Meten is weten , gissen is missen
GW-tje en Walter, bedankt voor het meedenken.
Is er iemand die het Weber onderdeelnummer weet?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Googlen had ik ook al gedaan, maar ook op de site van Geert vind ik het onderdeelnummer van het vlotternaaldventieltje niet.
Complete revisiesetjes zijn - tegen veel geld - op meerdere plaatsen te koop.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
geef BCCP even een belletje , kunnen dat zeker leveren of stuur hen een mail .
http://www.bccp.nl/shop2/enter.html?lang=nl&target=d48.html&lmd=39786.036921
Heb er goede ervaringen mee.
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Volgens mij zit die vlotternaald ook in dat revisie-setje…. Kost 37,50 volgens mij. Kan je geen nieuwe carburateur voor kopen. BCCP is ook niet echt goedkoop, toch?
Citroen!
BCCP had ik al gemaild n.a.v. de eerdere reactie van wbogaerts. Zij kunnen het vlotternaaldje leveren, maar op mijn vraag naar het onderdeelnummer kreeg ik geen antwoord.
Voor 37,50 koop je inderdaad geen nieuwe carburateur, maar die vergelijking vind ik dan ook niet zo sterk. Een carburateur bestaat uit veel meer dan die paar onderdeeltjes die in zo’n revisie-setje zitten. Met alleen die paar onderdeeltjes vervangen kun je je carburateur niet “als niieuw” noemen.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Volgens mij moet je nog veel leren, alleen zal dat niet meer van mij zijn….
Citroen!
DriverD, ik begrijp je reactie niet. Ik moet nog veel leren, wil ook nog veel leren, maar heb blijkbaar t.o.v. jou iets verkeerd gedaan zodat jij mij niets meer leren wil. Dat vind ik jammer. Naar mijn mening ben ik in de discussie netjes geweest en heb ieder in zijn waarde gelaten.
Ubogaart, je hebt gelijk. Op deze manier durf je als leek bijna geen vraag meer te stellen.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Ga maar uit van misverstand:
Elk onderdeeltje, hoe klein ook, kost altijd een behoorlijk bedrag aan handling/inpakken/verzenden ed. Een rubbertje, piefje of pafje kost apart besteld aldus altijd een slordige € 15.
Soms ben je dan beter af met een grotere bestelling waar je maar een deel van gebruikt en de rest als reserve laat liggen (of een ander blij mee maakt )
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zie eigenlijk het probleem niet zo; Je hebt te horen gekregen dat ze BCCP het naaldje kunnen leveren, en dat een revisiesetje 37,50 kost. In zo’n revisiesetje zitten vrijwel alle pakkigen, een vlotter, sproeiers en nog wat meuk. Waarom zou je dat geld nou niet uitgeven, en blijven doorgaan over het onderdeelnummer???
of zie IK het nou verkeerd?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste