18 van de 43
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
Gais zijn GTi’tje -> Einde.
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 28 februari 2009 01:02 PM
  [ # 256 ]

Ik wil jullie nog even bedanken voor het meedenken, geeft toch wel een flinke rust dat als ik iets niet weet nog altijd op jullie terug kan vallen!

PrutsyLJ schreef:

Ik weet niet of je de voorpijp nog los hebt van de rest van de uitlaat als dat het geval is handel je als volgt: De flenspakking tussen spruitstuk en voorpijp werkt als een soort kogel waardoor de uitlaat met de kanteling van het motorblok overweg kan. De truuk is dus om de voorpijp naar links of rechts te drukken en zo in de kortste kant het boutje + veertje te monteren. Heb je dat gedaan, dan is het een peulenschil om de voorpijp de andere kant op te drukken en zo het 2e boutje te monteren (kracht maal arm en zo).

Dat ga ik nog even proberen, had al iets in die richting geprobeerd maar nog niet zodanig dat ik dat af kan strepen als werkt niet.

Ik neem aan dat je een BE1 bak er onder hebt gehangen? In dat geval denk ik niet dat je je druk hoeft te maken over die speling. Zelfs als een BE1 in zijn versnelling staat kan je de pook nog alle kanten op bewegen. Een BE3 bak daarentegen schakelt een stuk strakker.

Klopt, niks mis mee dus. Verdere spelingen zijn volgens mij niet noemenswaardig, heb wel een klein beetje speling in de bevestiging op het stuurhuis (dat kogelkopje) maar dat is in de pook nauwlijks terug te vinden.

Lijkt verdacht veel op de stekker die op het niveaumeetkastje in de radiateur moet. (Die voor de aansturing van je waarschuwingslampje).

Dus toch op de radiateur, dank je wel.

Lijkt verdacht veel op de bekabeling van de koelfans. Als er een airco in je auto heeft gezeten heeft hij ook dubbele fans gehad. Ik dacht niet dat een aircoloze BX deze 2 stekkers aande andere kant ook al standaard in de kabelboom had. Zeker weten doe ik dat echter niet.

De donorauto (waar dit blok uitkomt) had dus airco, nu weet ik niet of de vorige eigenaar nog met de kabelbomen heeft lopen goochelen. Net even gekeken en die twee schuifstekkertjes aan de andere kant komen precies overeen met die van de bijgeleverde koelfan.

Vermond schreef:

De stekker die je bij je dynamo hebt liggen moet in de zijkant (of vlakbij de zijkant) in je radiateur.

Hmm, kunnen dus twee kanten op. Ik weet voor nu in ieder geval even voldoende.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 28 februari 2009 01:17 PM
  [ # 257 ]

En als je wil zien hoe iets hoort te zitten (of kán zitten) dan kan je ook altijd even naar mijn GTi kijken. Hij is ranzig en evil, maar de motorruimte zit vooralsnog helemaal in elkaar.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 28 februari 2009 01:37 PM
  [ # 258 ]

Ik heb bij mij nog even onder de kap gekeken. Heb geen foto kunnen maken, maar de stekker die bij jou op de dynamo ligt zit achterin de radiateur (links), de witte brede stekker zit in een valeo-relais-ig ding wat links vlakbij de radiateur zit op het front geschroefd (als je voor de auto staat).

Blauwe kabel kon ik niet meer zien, want daar zit een bumper overheen Smile. Maar als ik dit schema bekijk   dan is het gewoon van de koelfan. Er staat me wel iets bij dat dit hetzelfde was bij mij. Op het schema lijn 9, en R staat voor rode stekker, en de bekabeling is blauw.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 28 februari 2009 02:18 PM
  [ # 259 ]
Alcyone schreef:

Ik ook, heb pas nog een fan aangesloten en de dikte van de draden komt overeen, net als de kleur van de stekkers en draden. Ik ga 100% voor de koelfan. Zeker weten? Aan de andere kant van de radiateur zit een driepolige stekker voor de thermoschakelaar. Verbind die door en de fan zal gaan draaien.

Ik kan niet goed zien hoeveel polen deze stekker heeft; een koelfan heeft er maar 2.
Het termocontact 3, maar dat ziet er heel anders uit en zijn dikkere draden.

Ik zie de steunbeugel v/d kleine octopus, daar leidt ik uit af de dat stekker bij de rechter koplamp zit? Een overzicht zou handiger zijn.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 28 februari 2009 02:21 PM
  [ # 260 ]

Dat pijpje dat overgaat in dikke rubberslang en rechts het beeld uitgaat, die komt zowat tegen mijn luchtfilterbak aan. Hoort die zo te lopen?

Ja, dat hoort zo. Op de linker balk zit een clip, daar *MOET* je deze goed in vastzetten, eventueel met een stukje rubber oid, want ze schuren nogal eens door tegen het luchtfilterhuis, of de clip, als ze niet goed klemmen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 28 februari 2009 02:45 PM
  [ # 261 ]
karel schreef:
Alcyone schreef:

Ik ook, heb pas nog een fan aangesloten en de dikte van de draden komt overeen, net als de kleur van de stekkers en draden. Ik ga 100% voor de koelfan. Zeker weten? Aan de andere kant van de radiateur zit een driepolige stekker voor de thermoschakelaar. Verbind die door en de fan zal gaan draaien.

Ik kan niet goed zien hoeveel polen deze stekker heeft; een koelfan heeft er maar 2.
Het termocontact 3, maar dat ziet er heel anders uit en zijn dikkere draden.

Ik zie de steunbeugel v/d kleine octopus, daar leidt ik uit af de dat stekker bij de rechter koplamp zit? Een overzicht zou handiger zijn.

Het leuke aan dat het ontwerp is dat als je een bypass maakt voor de weerstand , je altijd prijs hebt met doorverbinden van de thermoschakelaar. Ik vind die weerstand dan ook kul, heb de stekker bij mij doorverbonden.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 28 februari 2009 04:44 PM
  [ # 262 ]

Zo, even met mijn vader wat gedaan. Voorpijp zit er weer op, eerst de ene kant vastgezet, pijp naar de andere kant getrokken en kwam net een paar gangen te kort. Andere moertje iets gelost en nog een poging gewaagd, moertje schiet eraf en veer boort zich in mijn hand (AUW!) Gelukkig valt het mee en heb ik er geen last meer van.

Vervolgens naar Brezan want die bout hadden wij krom getrokken, hebben wij niet meneer totdat die in zijn systeem keek. Nieuwe zijn precies hetzelfde maar dan net een paar mm meer schroefdraad, monteren was vervolgens een eitje… Brengt mij nog op het volgende, waar kan ik het goedkoopst LHM vloeistof halen? 13 euro de liter bij Brezan en er schijnt zo’n 7 liter in het systeem te gaan…

En ook nog de achterste veerpoot losgehaald, nippel in de bankschroef en eindelijk kunnen lossen. Jammer alleen dat de aansluiting bij de lekzak iets is ingescheurd, hopelijk is die van het andere subframe wel goed.

Draagarm ook los moeten halen en geen verroeste ellende tegengekomen. As netjes schoon, kopse kant van de lagers schoon, binnenbus schoon. Alleen die bus konden wij niet met de hand bewegen maar ik denk dat als ik die los tik en met wat vers vet weer monteer er niks aan het handje is.

karel schreef:

Ik kan niet goed zien hoeveel polen deze stekker heeft; een koelfan heeft er maar 2.
Het termocontact 3, maar dat ziet er heel anders uit en zijn dikkere draden.

Ik zie de steunbeugel v/d kleine octopus, daar leidt ik uit af de dat stekker bij de rechter koplamp zit? Een overzicht zou handiger zijn.

Die stekker zit idd bij de rechterkoplamp en past op het thermocontact in de radiateur, klopt dus. Bij de linkerkoplamp zitten de twee stekkertjes voor de fan zelf. Heb alleen het dingetje dat bij die grote platte stekker hoort nog niet kunnen vinden.

karel schreef:

Dat pijpje dat overgaat in dikke rubberslang en rechts het beeld uitgaat, die komt zowat tegen mijn luchtfilterbak aan. Hoort die zo te lopen?

Ja, dat hoort zo. Op de linker balk zit een clip, daar *MOET* je deze goed in vastzetten, eventueel met een stukje rubber oid, want ze schuren nogal eens door tegen het luchtfilterhuis, of de clip, als ze niet goed klemmen.

Laten we dat maar zo doen dan.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 28 februari 2009 05:02 PM
  [ # 263 ]

Bij de bx club 5 euro de liter. Bij de DS club ook.

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 28 februari 2009 07:20 PM
  [ # 264 ]

Hmm, toch maar eens overwegen om lid te worden dan.

Nippel welke voor nogal wat kopzorgen zorgde. Uiteindelijk kwam die zo los toen we hem in de bankschroef hadden. Aan het uiteinde kun je zien dat ik er flink op los ben gegaan Razz

Nog een leuke tegengekomen, dit is waar de gaskabel invalt en de achterste liep tegen het asje van de onderste klep aan.

Tegen het pieletje waar dat witte busje omheen zit, die mist overigens bij de gasklep die erop zit.

En helaas te vroeg gejuicht, deze draagarmlager kwam eruit. Kon ook geen tussenring vinden die er wel tussen hoort. Ga toch maar voor nieuwe lagers aan beide kanten, had het eigenlijk uit willen stellen maar ben nu toch zo lekker bezig…

Dat was hem weer voor vandaag (en komende week waarschijnlijk ook)
Nog even achter het stuur gekropen en alle geluidjes die het interieur maakt ken ik allemaal nog van de BX’en van mijn pa Smile

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 28 februari 2009 08:56 PM
  [ # 265 ]
woutersmits schreef:

Bij de bx club 5 euro de liter. Bij de DS club ook.

BX Club heeft geen LHM meer, helaas. Was helemaal op.

Verder gaat er naar mijn weten maar 4 liter in het systeem, geen 7? Shocked

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 28 februari 2009 10:25 PM
  [ # 266 ]

Ik koop LHM met een leuke korting bij mijn onderdelenboer, op vertoon van mijn BX-club kaart. Betaal zo’n 8 euro voor een liter.

En nogmaals, om je gemotiveerd te houden Wink : Diep respect voor je doorzettingsvermogen!!  very good halelujah lovecitro

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 01 maart 2009 12:54 PM
  [ # 267 ]

citrovile betaal ik altijd 5 euro per L Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 01 maart 2009 04:57 PM
  [ # 268 ]
Timo1990 schreef:
woutersmits schreef:

Bij de bx club 5 euro de liter. Bij de DS club ook.

BX Club heeft geen LHM meer, helaas. Was helemaal op.

Verder gaat er naar mijn weten maar 4 liter in het systeem, geen 7? Shocked

vandaar dat ik drie maanden geen antwoord kreeg Rolling Eyes

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 01 maart 2009 09:48 PM
  [ # 270 ]
woutersmits schreef:
Timo1990 schreef:
woutersmits schreef:

Bij de bx club 5 euro de liter. Bij de DS club ook.

BX Club heeft geen LHM meer, helaas. Was helemaal op.

Verder gaat er naar mijn weten maar 4 liter in het systeem, geen 7? Shocked

vandaar dat ik drie maanden geen antwoord kreeg Rolling Eyes

Er was bij onze vorige internetprovider steeds weer wat aan de hand, waardoor er e-mails kwijt raakten, áls de e-mailserver het deed tenminste. Mede daarom zijn we nu verhuisd.

Huidige status van de LHM-voorraad kun je opvragen bij .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
18 van de 43
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook