1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Rallyproject, motorblok loopt nu op 2 cilinders, wat nu??
Rallytijn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 30-09-2008

Gepost: 14 december 2008 03:52 AM

Zie vraag beneden ——————->

Live the dream, now!!!!

Profiel  
 
Sanderzx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 12-08-2007

Gepost: 14 december 2008 01:14 PM
  [ # 1 ]

heb je al een open air filter erop. het verschil qua pk’s zal niet veel zijn. maar je krijgt er wel iets meer koppel mee in het lage toeren gebied

Profiel  
 
MBa@NL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 146
Geregistreerd: 06-05-2006

- AX "CHRONO"
- AX 14TRS
Gepost: 14 december 2008 01:46 PM
  [ # 2 ]

kijk eens op http://axclub.nl/forum_phpbb en zoek daar eens in de wie=wie van Drake… hij heeft een 1.1 mono naar 1.4 multi omgebouwd Wink

AX Kentekens het register voor ELKE AX met nederlands kenteken, dus niet alleen de AX Sport, GT en GTi

Profiel  
 
Joost
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 28-01-2004

Gepost: 19 december 2008 10:36 AM
  [ # 3 ]

ik kan je 2 dingen vertellen in jouw ax ligt(of lag) een MPI
en die ax loopt al jaren beroerd.

http://kentekens.axclub.nl/index.php?pagina=ken&ken=13855
De jongens van TU-Delft hebben met de AXClub nog op Full Speed Zwolle 2005 gestaan incl gezellig weekend camping/BBQ

Bezoek en beleef de enige Citroën AXClub!  http://www.axclub.net
en mijn Xantia 2.0SX rijdt ook super!

Profiel  
 
Rallytijn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 30-09-2008

Gepost: 01 januari 2009 10:39 PM
  [ # 4 ]

Goed een MPI, is dat het is dus het Motortype??

Ben de afgelopen 2 weken even druk geweest met andere zaken, daardoor nog geen tijd om verder met de motor aan de gang te gaan. Het liefst wil ik een Multipoint 1.4 motorblok in de auto “gooien”. Dat is volgens mij een HFX motor (correct me if i’m wrong). Deze kan ik alleen moeilijk vinden en ben er ook nog steeds niet achter of ik veel aan de kabelboom van mijn gt moet veranderen om de multipoint motor goed aan het lopen te krijgen.
Als iemand antwoord weet op deze vragen, hoor ik het graag.

met vriendelijk groet,

Martijn ter Boo
Boomans Autosport Enschede

Live the dream, now!!!!

Profiel  
 
Rallytijn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 30-09-2008

Gepost: 01 januari 2009 10:42 PM
  [ # 5 ]

Bedoel je met MPI, multipoint injection?? Sorry is erg laat geworden vanochtend, ben niet helemaal scherp meer.

met vriendelijk groet,

Martijn ter Boo
Boomans Autosport Enschede

Live the dream, now!!!!

Profiel  
 
Rio97
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005

- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Gepost: 02 januari 2009 05:32 PM
  [ # 6 ]

Het multipoint (mpi Wink ) 1.4 blok heeft KFZ als motorcode.
Deze is ook geleverd in de peu 106, 306 en de Saxo. Misschien ook nog de Xsara maar dat weet ik niet zeker. Misschien maakt dat de zoektocht wat makkelijker.
Als je van monopoint naar multipoint gaat moet je wel alles meenemen: andere inlaat & injectiehuis, Bosch MP3.1 computer en een andere kabelboom.

Groet, Rogier

Profiel  
 
Rallytijn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 30-09-2008

Gepost: 09 februari 2009 01:33 AM
  [ # 7 ]

Goedenavond allemaal,

zoals jullie misschien al weten ben ik in bezit van een Ax GTI rallyauto. Inmiddels heb ik de motor wel weer aan de praat gekregen, alleen loopt nu op 2 cilinders. Eerst dachten we dat het aan de bougies lag. Deze bleken nog goed te zijn. Vervolgens de bougieskabels getest, waren ook allemaal nog goed. Vervolgens dachten we aan een kapotte bobine, omdat deze aan een kant is ingescheurd. Dit bleek ook niet het geval, want ik heb een bobine van een Saxo Vtr erop gezet en dit bleek ook niet het probleem te zijn. Nu hoor ik van mijn rallymaatje, dat het waarschijnlijk de module kan zijn die kapot is. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee dat dit kan gebeuren?? Wat doet dit onderdeel eigenlijk?? Zou het eventueel iets anders kunnen zijn ( wat volgens jullie voor de hand ligt)?? Ik hoor graag van jullie allen.

met vriendelijk groet,

Martijn ter Boo
Team Eniac Rallysport

Live the dream, now!!!!

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 09 februari 2009 10:43 PM
  [ # 8 ]

Zou gewoon nog even heel goed de volgorde van de bougiekabels nakijken. Heel toevallig dat hij op 2 cilinders loopt.  Wink

Profiel  
 
Bossie
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 24-01-2006

- AX GT
- AX GT racer
Gepost: 09 februari 2009 10:54 PM
  [ # 9 ]

Best grote kans dat je ontstekingsmodule kapot is. Deze stuurt de dis-bobine aan. Bij een GTI worden 2 bougies per keer tegelijk ontstoken.

Module zit achter de DIS-bobine gemonteerd. Even kijken welk type, deze wordt oa. in enkele XM’s gebruikt (en meer modellen)

Profiel  
 
Rallytijn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 30-09-2008

Gepost: 12 februari 2009 02:00 AM
  [ # 10 ]
Bossie schreef:

Best grote kans dat je ontstekingsmodule kapot is. Deze stuurt de dis-bobine aan. Bij een GTI worden 2 bougies per keer tegelijk ontstoken.

Module zit achter de DIS-bobine gemonteerd. Even kijken welk type, deze wordt oa. in enkele XM’s gebruikt (en meer modellen)

Heeft iemand nog zo’n module liggen?? Ik heb ‘m inmiddels wel los gekregen en zoek daarom nu een andere, kijken of het daar aan ligt.

Ik hoor het graag van jullie.

met vriendelijke groet,

Martijn ter Boo
Team Eniac Rallysport

Live the dream, now!!!!

Profiel  
 
Rallytijn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 30-09-2008

Gepost: 27 februari 2009 12:26 AM
  [ # 11 ]

Inmiddels heb ik 2 andere modules weten te machtigen, maar dit is nog geen succes. Ik heb bij beide `nieuwe` modules ook de combinatie mtr01 op staan, terwijl er bij de kapotte module mtr04 op staat. Ik weet alleen niet of ik een mtr04 of een mtr01 module nu moet hebben??

Inmiddels heb ik bij een betere automaterialen zaak een nieuwe module besteld, die komt morgenvroeg binnen. Ik wil kijken of ik dan ook een mtr01 of een mtr04 uitgeleverd krijg.
Is er iemand die misschien het verschil tussen deze modules weet??

met vriendelijk groet,

Martijn ter Boo
Team Eniac Rallysport

Live the dream, now!!!!

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 27 februari 2009 10:41 PM
  [ # 12 ]
Rallytijn schreef:

Inmiddels heb ik 2 andere modules weten te machtigen, maar dit is nog geen succes. Ik heb bij beide `nieuwe` modules ook de combinatie mtr01 op staan, terwijl er bij de kapotte module mtr04 op staat. Ik weet alleen niet of ik een mtr04 of een mtr01 module nu moet hebben??

Inmiddels heb ik bij een betere automaterialen zaak een nieuwe module besteld, die komt morgenvroeg binnen. Ik wil kijken of ik dan ook een mtr01 of een mtr04 uitgeleverd krijg.
Is er iemand die misschien het verschil tussen deze modules weet??

met vriendelijk groet,

Martijn ter Boo
Team Eniac Rallysport

Een BX met het oude type 1400 blok heeft de MTR 01
En een BX met het TU 1400 blok heeft een ander moduul dan die met het oude blok.

En de BX TU blokken zijn hetzelfde als de AX TU blokken.

Dus ik gok erop dat jij een MTR 04 moet hebben.  Wink

Profiel  
 
Rallytijn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 30-09-2008

Gepost: 28 februari 2009 04:05 AM
  [ # 13 ]
BasisBIX schreef:
Rallytijn schreef:

Inmiddels heb ik 2 andere modules weten te machtigen, maar dit is nog geen succes. Ik heb bij beide `nieuwe` modules ook de combinatie mtr01 op staan, terwijl er bij de kapotte module mtr04 op staat. Ik weet alleen niet of ik een mtr04 of een mtr01 module nu moet hebben??

Inmiddels heb ik bij een betere automaterialen zaak een nieuwe module besteld, die komt morgenvroeg binnen. Ik wil kijken of ik dan ook een mtr01 of een mtr04 uitgeleverd krijg.
Is er iemand die misschien het verschil tussen deze modules weet??

met vriendelijk groet,

Martijn ter Boo
Team Eniac Rallysport

Een BX met het oude type 1400 blok heeft de MTR 01
En een BX met het TU 1400 blok heeft een ander moduul dan die met het oude blok.

En de BX TU blokken zijn hetzelfde als de AX TU blokken.

Dus ik gok erop dat jij een MTR 04 moet hebben.  Wink

Inderdaad, heb vandaag het bestelde module’tje opgehaald
en hij liep gelijk. half uurtje later even rond hier in de buurt gereden. Jesus man, echt een ziek wagentje, wat gaat dat hard :d Hij pingelt nu alleen onderin en hij bouwt carterdruk op, dus waarschijnlijk staat tie op het punt te overlijden. Ik rijd ‘m iig gewoon op, ga 13 maart testen in duitsland en dan zie ik het wel hoe lang die het vol houd. Heb nog een blokje bij deze auto liggen, dus denk dat die in 3 maand tijd maar ga opbouwen. Dit blokje heeft, volgens mij 110pk op zeg maar 675kg, er werd mij in het oor gefluisterd dat dit nog beter kan. Je schijnt nog een kunststof achterklep en motorkap te kunnen krijgen.  Zelf zit ik aan de blokje met ongeveer 125 pk te denken… dus dan zou je uit moeten komen op 125 pk op 650kg!!!!! Dat zijn wel leuke verhoudingen:D Alleen moek ff kijken of we dat budgetair nog bij mekaar kunnen regelen. Ik hou jullie op de hoogte, ben iig superblij dat ik de “sinaaxappel” op 4 cilinders heb gehoord en dat tie ook nog super rijd. Ik hou jullie op de hoogte.

MVG

Martijn ter Boo
Team Eniac Rallysport

Live the dream, now!!!!

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 28 februari 2009 11:50 AM
  [ # 14 ]

Suc6 Wink 

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Rallytijn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 30-09-2008

Gepost: 12 april 2009 05:31 PM
  [ # 15 ]

Inmiddels al weer een tijdje terug de testdag gehad in duitsland. Ik heb me erg vermaakt en de motor heeft het redelijk goed gehouden. Alleen hebben ik tijdens de 4de sessie me schakelstangen kapot gereden. Wat bleek is dat ze schakelstangen helemaal niet geborgd zijn. Wat de komende dagen op zoek dus naar stangen die je wel kunt borgen.

Ik heb inmiddels ook besloten om de kop te gaan demonteren, omdat ik vermoeden heb de koppakking ook lek is. Zal zo even in de techniek topic een berichtje plaatsen, want heb geen idee hoe dat bij de AX moet.
We hebben dat bij onze rally 205 wel eens gedaan, maar goed dat was ook met begeleiding van een professionel.
Ik hou jullie op de hoogte.

grtz

Martijn

Live the dream, now!!!!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook