Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Supervet!
Die oude 10E’s zijn een van de gaafste AXen!
Ooit wil ik nog zo’n autootje naast mijn Plaisir. En de kleur van Pino blijft ook gaaf!
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
heel goed bezig!
Enneh:
ieksEmmu schreef:blij dat iek geen AX rij….
wacht maar tot je XM iets ouder is het blijft Frans he.
2CV 1985
raoel schreef:
wacht maar tot je XM iets ouder is het blijft Frans he.
Ja zo stond mijn broer vandaag ook te vloeken op Citroën (hij heeft pas een Berlingo) dus ik antoord “ja en het gekke is dat je er net eentje gekocht hebt.
10 minuten later ging ik dan toch maar eens kijken waar hij het zo druk mee had, bleek het om het verdeelstuk van de LPG te gaan en dat is natuurlijk niet van Citroën.
Maar inderdaad een reddingsactie die je niet zo gauw bij een andere AX zult zien.
Hoeveel tijd heeft het gekost? Lijkt me 2 keer niets.
Hoeveel euris heeft het gekost? Eigenlijk is ook dat van minder tel aangezien je zo graag met deze bak rijdt, alle kosten zijn een zekerheid voor jaren.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Kostenopsomming;
- linker- en rechteraandrijfas: €125,-
- koppelingsset: €40,-
- sloopachterbalk: €10,-
- nieuwe voorband: €40,-
- nieuwe driegaatsremschijven: €60,-
- laswerk: bloed-zweet-en-tranen en €100,-:lol:
Al met al dus een injectie van zo’n 375 euri, peanuts dus aangezien ze dit jaar ‘fluitend’ door de APK kwam…
EDIT: alle werkelijke kosten opgesomd, voor een reëel beeld.
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Pascal schreef:
- koppelingsset: €40,-
Da’s geen geld! Waar haal je dat en wat is het voor spul?
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Valeo/ Luk-set van Ebay….
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Hè vuk; vandaag begon het druklagertje te joelen.
Niet tijdens koppelen, maar tijdens ‘vrijlopen’.
Efkes aanzien: als het zo blijft bak er toch maar weer af, ik weet niet of dit vanzelf weggaat..
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Bleek niets om me zorgen over te maken: Piet (Citron, Almelo) gaf aan dat ‘ze’ dat wel vaker doen, iets met radiale speling/ slijtage.
Gewoon knallen dus!
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
waterman771 schreef:Toffe actie man! zo veel moeite in een ax met een dagwaarde van 50 euro verdient een pluim!
toch ff een opmerking hierbij, natuurlijk met smiley: dit is een heel bijzondere AX… een half prototype, Pascal heeft me allerlei kenmerken aangewezen die je op AX’en van ff ietsje ouder (maar nog steeds type 1) niet meer terug vindt.
“Exclusief” krikt de waarde toch wel wat op. Zeker voor de ax-liefhebbers die toch echt bestaan
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Het is net als met visa`s, geliefd zullen ze nooit worden, maar de echte liefhebber is er reuze blij mee.
Respect!!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
quote gewist. liever niet op het laatste bericht quoten
Och, ik schaar me niet onder de ‘echte liefhebber’, maar ben er wel gek mee…
Reed jij gisteravond in een witte Visa (met grijs linkervoorspatbord) met imperial langs Raoel?
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Vooropgesteld zou “ik” zoiets nooit doen, een auto met een verschillend gekleurd spatbord gaan rijden…
Dat was dus Jos, een andere “visagist” uit Enschede.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Pascal schreef:Reed jij gisteravond in een witte Visa (met grijs linkervoorspatbord) met imperial langs Raoel?
ja Pascal met een mooie spot, hangt met zijn hoofd onder de motorkap, ik kijk druk mee, opeens springt hij op “kijk wat daar rijdt!!!”
heel scherp die Pascal
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Na herhaaldelijke pogingen om het lekprobleem (dat zich heeft ontpopt sinds de koppelingswissel) te onderdrukken, toch maar besloten om even een ruilblok te plaatsen.
Waarschijnlijk is de kitrand/ vloeibare pakking tussen de blokdelen poreus en zorgt voor de stevige (!) lekkage.
Geloof me: een halve liter per tankbeurt bijvullen gaat nog, klachten van werkgevers over de olieplas op de parkings niet…
De oplossing is gekomen in een 1.1i blokje met vijfbak, deze bouw ik om naar ‘i-af’ (lees: carburateur) en oud type ontsteking.
In de tussentijd kan ik me dan eens op een verloren uurtje buigen over het originele motorblok, dat ondanks de lekkage altijd prima heeft gewerkt.
Als ik dit blok weer lekvrij heb gaat ze weer op haar eigen werkplek en verkoop ik het 1.1-vijfbak-blok wel weer door.
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Kitrand/vloeibare pakking tussen de blokdelen? Bedoel je niet het kleppendekselpakking?