3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De Citroen C35 Camper van Maurice ,schilderen is klaar, nu afbouwen.
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 19 maart 2011 01:11 AM
  [ # 31 ]

Ik had dit topic nog nooit gelezen, maar dat wordt een mooie camper, Maurice.


Dat is grappig, deze bus is zo te zien van het energiebedrijf geweest die een hele vloot C15’s en C25’s in dienst had in de jaren ‘90 in rood met blauw. Welk bedrijf was dat ook al weer?
De achterdeurtjes van mijn grijze C15 komen van zo’n ding, en hebben een rode, blauwe en grijze laklaag over elkaar heen… Wink

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 19 maart 2011 08:01 AM
  [ # 32 ]

de P.N.E.M.  Deze bus is ruim 18 jaar van Athlon Lease geweest,waar de P.N.E.M. hem dus leaste.
Kilometerstand is “slechts” 59000 cheese

Van binnen is de bus al 2 jaar af, de buitenkant komt dit jaar aan de beurt (lichtbeige met bruine streep)

Je zult de bus nog wel zien dit jaar Joost, waarschijnlijk ben ik dit clubseizoen visaloos Crying or Very sad
Ik denk dat alle retro/vintage elementen jou wel aanspreken Wink

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 19 april 2011 06:21 PM
  [ # 33 ]

Afkeur bij de APK vandaag, vette pech….

De wiellagers achter zijn versleten/slecht geworden, volgens de garage te wijten aan de 1.5 jaar stilstand.
Maar enfin, nu zijn we dus op zoek naar wiellagertjes .

Volgens de database gaat het om een setje met het artikelnummer VKBA814.
Morgen nemen we sowieso even contact op met SKF, die de VKBA814 schijnt te leveren…

Ook is er een stuurashoesje kapot, maar daar kan een universeel prul op tongue rolleye

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 19 april 2011 09:16 PM
  [ # 34 ]

dat lijkt me toch een beetje overdreven
zulke zware dubbel-rijige kegellagers gaan echt van het stilstaan niet zomaar stuk
dan waren ze al niet al te fris meer, of je hebt iets met een stof/vet keerring

zou ze eerst maar eens uit mekaar halen , goed schoon maken en met nieuw vet inmekaar zetten
dan weer es kijken

is trouwens geen klein klusje, en zonder speciaal gereedschap al helemaal niet

trouwens ,ik heb ze momenteel niet liggen en vermoed dat ze ook niet gemakkelijk te vinden zijn
even sneupen zo links en rechts
[gebruikt heb ik misschien no wel wat]

succes en een beetje geluk

                    salut

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 19 april 2011 09:58 PM
  [ # 35 ]

Ik kan ze vinden (na goed zoeken) voor 130 euro/stuk

Aan wat voor tegenslagen moet ik denken bij het demonteren m.b.t. het speciale gereedschap?

Demonteren en invetten lijkt mij ook een prima eerste zet voor nu

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 20 april 2011 01:01 AM
  [ # 36 ]

naafmoer sleutel
stempel voor coorect plaatsen vetkeerring
zware naaf trekker
stemmpels en passtukken voor verwijderen en terugplaatsen binnenring lager
zwarre lager trekker
zware mestrekker


tegenslag,moeilijk loskomen van de onderdelen, schroefdraad beschadigd op de astap

dus al met al nogal wat speciaal gereedschap

doe maar een pb voor meer info
kan eventueel wel helpen bij mij of op lokatie

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 20 april 2011 07:46 PM
  [ # 37 ]

het is niet zo heel dramatisch qua speciaal gereedschap als het nu wordt voorgesteld hoor.

Essentie is om de ringmoer van de astap netjes te verwijderen, daarvoor is wel iets van speciaal gereedschap nodig en daarnaast heb je een pers nodig om de lagers uit de naaf te persen en de nieuwe of de schoongemaakte lagers weer terug te plaatsen.

Vrijwel altijd komt de naaf met het komplete lager van de astap en is er daarvoor dus niet veel extra gereedschap nodig.

De keerring kan je prima voorzichtig èn vlak in de opsluitring kloppen met een zachte hamer.

In plaats van stempels kan je bij het in en uit persen van de lagers ook grote doppen, oude wiellagers of ander zwaar enigszins passende metalen delen gebruiken. Stempels klinkt wel heel formeel. De klempassing van het lager in de naaf is niet extreem groot.
Let vooral op dat je de lagers niet scheef in de naaf perst dit kan tot grote schade leiden!

En links en rechts weer op de juiste plek terug monteren i.v.m. schroefdraad van de wielbouten!!!!

Wat meer werk is en wat meer voor onzekerheid zou (moeten) zorgen is de demontage van de remklauwen. De bevestigingsbouten kunnen heel vast zitten (door corrosie van de aluminium klauw om de stalen bout) en vervolgens afbreken.

Eerste vraag: wat was de reden van afkeur van de lagers: waarop is het oordeel versleten gebaseerd: lager speling of het geluid wat ze maken? Zou ik even navragen bij de keurmeester! Dit gebrek aan informatie bij een keurmeester kan tot onnodige kosten leiden: Zelfs nieuwe dubbele rollagers maken namelijk wel herrie! Alleen als ze teveel speling hebben zul je ze moeten vervangen.

Lagers zijn overigens nog prima te krijgen, alleen misschien niet altijd binnen een dag… (kijk bijvoorbeeld eens op ebay)

succes

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 20 april 2011 08:11 PM
  [ # 38 ]

SNR Ref.R140.03 (pieceseco.com)
W682642 (onderdelendirect.nl)
200611 (autopartsonline.nl) lijkt het goedkoopst!

prijzen variëren tussen 130-180 euro per lager

Als je een week kan wachten kan ik mogelijk goedkopere lagers regelen: PB-tje?

groeten

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 20 april 2011 10:44 PM
  [ # 39 ]

nog even het aanhaalkoppel van de naafmoer [ niet geheel onbelangrijk ] =  75 mkg !

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 21 april 2011 10:07 PM
  [ # 40 ]

Mijne Heren, Bedankt voor de bruikbare info…

De auto gaat naar een bevriende garagist van de oude stempel.
Niet klagen , maar dragen-type zeg maar Wink

Hij zal waarschijnlijk voor een uiterst billijk bedrag de nieuwe lagertjes erin persen en dan kunnen we weer 20 jaar vooruit…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 21 april 2011 10:36 PM
  [ # 41 ]

Oh ja, autopartsonline had ik ook al even gecheckt, 130 euro.
Citroën levert ze voor 134 inclusief BTW cheese

Knappe kerel die daaronder kan gaan tongue rolleye

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7583
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 april 2011 09:06 AM
  [ # 42 ]
Diesel Rinus schreef:

Eerste vraag: wat was de reden van afkeur van de lagers: waarop is het oordeel versleten gebaseerd: lager speling of het geluid wat ze maken? Zou ik even navragen bij de keurmeester! Dit gebrek aan informatie bij een keurmeester kan tot onnodige kosten leiden: Zelfs nieuwe dubbele rollagers maken namelijk wel herrie! Alleen als ze teveel speling hebben zul je ze moeten vervangen.

Da’s een goeie tip. Ik kreeg vorig jaar ook te horen dat m’n lagers langzamerhand op z’n eind liepen - maar ik mocht voorlopig nog wel door. Dan ben ik nu opeens ook wel benieuwd of dat om het geluid ging. Het zou inderdaad om het ontstaan van speling moeten gaan.

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 22 april 2011 03:06 PM
  [ # 43 ]

een heleboel zeggen dat ze kunnen leveren , maar mijn ervaring leert, dat ze het uitendelijk niet kunnen zelfs citroen niet
eerst zien dan geloven [waarmee niet gezegd is dat het in dit geval ook zo is ]

wat ook nog veel in prijs varieert is of het een set is of alleen het lager
een set is soms ook nog weer verschillend
een complete set zou moeten zijn
dubbelrijig kegellager met afstandsring + 2x vetkeerring + naafmoer

toch mooi dan dat je weer op redelijk korte termijn geholpen bent

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 22 april 2011 03:27 PM
  [ # 44 ]

we moeten toch op vakantie tongue wink

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 12 mei 2011 11:59 AM
  [ # 45 ]

Naar het schijnt heeft mijn garagist toch nog wiellagers besteld, voor beide kanten.

Op citromobile was ik wat aan het graaien in een doos met onduidelijke C35 onderdelen (en ik kijk veelvuldig onder de kraampjes en loop het overduidelijke DS-traction spul voorbij) enfin, in die doos vond ik een zakje met een soort van rubberen trechters.

Het had wel wat weg van de stuurhuishoezen die ik dus nodig had, maar zeker weten deed ik het niet, de standhouder evenmin confused
Een korte inspectie leerde gisteren dat ik 90% zeker het juiste zakje had weggegraaid, voor een tientje nota-bene Wink

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook