Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik weet de eerste keer dat ik 200 ging ook nog héél goed. Het was met een Honda CRX op de A9 tussen Aalsmeer en Amstelveen…. om 3 uur ‘s middags
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wanneer was dat?
Zeker in een nagelnieuwe CRX uit de eerste serie
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
EW schreef:Wanneer was dat?
Zeker in een nagelnieuwe CRX uit de eerste serie
In 1995, op de dag dat ik mijn rijbewijs haalde, samen met de baas van de Honda garage waar ik toen een baantje had
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hmmmm, toen was ik nog niet verder gekomen dan die 161 met de Twingo van mijn moeder en 185 in de Legacy van mijn vader. (en waar zat de toerenbegrenzer van een R21 GTD-familiale ook alweer: dat was de voorganger van de legacy)
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
rudi2cv schreef:200 op stomstom met een CX22TRS op de duitse Autobahn en ook nog een keer door België met dezelfde snelheid (harder ging ie niet)...
dat was in 2004, daarvoor had ik nooit een auto die zo snel ging (behalve 180 op klok van mijn GSA-tje).
Op de GPS, das toch best netjes voor een auto met een top van 186 km/h
170 met de Mazda 2 van mama. Nochtans zou hij maar 160 gaan volgens het boekje
En 150 in mijn BX’je
Maar wat is de topsnelheid in echte kilometers van een XM TCT en een V6?
Ik reed in de jaren 70 op Zandvoort met een 500cc Triton (Norton frame met een Triumph motorblok) volgens de baanmeting 217km/u op het stuk voor de pits. Dat was een race motor welke in de nationale klasse 500 meedraaide en dus zwaar opgevoerd was.
Om nog even mijn rijtje af te maken:
BX 16 TGI Progress: 190 op de teller (officieel 176, maar de tellerafwijking was bijna nul)
BX 19 GTi katloos: 199 op de GPS
BX 19 TZD met EGR: 164 op de GPS (officiele top: 164)
XM V6 automaat: 222 op de GPS (officieel: 220)
Meer auto’s heb ik niet gehad
GoodOldDiesel schreef:Tevens vraag ik mij af wat het algemeen nut hiervan is. <knip> of is de intentie om iedereen te laten weten dat je met je stomme kop veel te snel hebt gereden met het risico op inbeslagname van rijbewijs, auto en geldboete + dat je mede weg gebruikers in gevaar hebt gebracht en dat je hoopt door dat hier neer te zetten dat niemand anders het gaat proberen.
dat is dus de lol van eend: hardrijden zonder kans op boetes
douwe
excuus: dat is dus de lol van eend: hardrijden zonder kans op boetes op een stuk snelweg waar je 120 mag
[en als je nu zegt dat die flitsfoto van boven de 120km/h was dan wil ik m zien!
Gisteren binnen 2 uur vanuit Grou (FR) teruggereden naar Krimpen. Dat is al snel dik 200 kilometer. Met de Visa. Heerlijk plankgas de van de A7 de A6 op draaien en bij Almere de A27. Hangen in de bochten.
Ik reed ‘s avonds/nachts en dan zet ik zo veel mogelijk de navigatieslet uit, zodat ik meer zie vooruit. De teller gaf geregeld 150 aan, hetgeen betekent dat ik ongeveer de 140 aantikte. De navigatieslet ging alleen zo nu en dan aan zodat ik kon zien hoeveel ik in aan het lopen was op haar berekening. Bij wegrijden om 21:00 gaf ze 23:14 aan als aankomsttijd, ik was om 22:55 thuis.
Dat is overigens ook de lol van Visa rijden: erg veel sneller dan de max kun je niet. En als het een beetje omhoog gaat kom je ook niet boven de 120.
Vanmiddag eens even tanken, ik heb wel een tankje leeggereden op een neer daarheen. Moet ook wel bij gezegd worden dat ik op de heenweg 3 collegea opgehaald heb in R’dam Zuid, die terug met een andere collega meegereden zijn. Heen dus afgeladen, terug zat ik alleen.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Ik heb het einde van m’n teller aangetikt bij m’n xantia activa v6, en die gaat tot 240. Toen ging ik maar snel van het gas af, jeetje wat eng, dat was dus eens maar nooit meer.
Deze teller zal wel flink overdrijven daar de topsnelheid in het boekje 230 is, maar nog een keer proberen met tomtom durf ik niet.
Weet iemand wat de echte topspeed van de xant v6 is?
Oja, de cx 2.0 heb ik ong 195 (teller) mee gereden, van de haringvlietbrug naar beneden met wind mee
Op dezelfde plaats met de AX 1.1carb uit ‘89 heb ik op de teller 160 gezet, dat was ook eng trouwens op die dunne bandjes
Gegroet
AX 1.1 carb is dezelfde motor als mijn Visa (uit ‘88). En inderdaad, topsnelheid kan best eng zijn. Ik gok dat die 160 van jou ongeveer 145 echte kilometers zijn geweest. De officiële topsnelheid van mijn Visa is 144, maar een AX is net iets lichter volgens mij.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Gister 190 met de V70 TDI. (ik reed niet)
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
150 op de navigatie, met de visa diesel, wel kon de bestuurder in de Passat even niet veel meer zien toen ik plankgas gaf.
Daarna niks meer aan het handje.
Volgens mij kan ze nog harder!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist