Ami8 schreef:
Voor het eerst jaaaaaren geleden met een Fiat Croma turbo op de rondweg bij Hoofddorp!
Daar was ik een keer geflitst. Dat is tot nu toe ook mijn enige keer geweest dat ik geflitst ben (misschien gisteravond nog…). Maar gelukkig was de snelheid waarmee ik langs de paal reed maar 6km/h boven de max. geldende snelheid daar.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Mijn max is (slechts) 190, maar wel met een Peugeot 206, die begon toen behoorlijk te trillen.
Met de CX heb ik 160 gereden in Duitsland en Italie, maar het was te druk om harder te gaan. Ik wil nog wel een keer in DE de topsnelheid uitproberen, zou rond de 190 moeten zijn. Helaas is mijn vriendin hier niet zo’n fan van en ik kom alleen in Duitsland op vakantie, met haar…
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
DigiDaan schreef:knäckor schreef:Dat is de reden dat ik niet aan een motorrijbewijs wil beginnen. Ik weet namelijk zeker dat als ik een motor heb die over de 250 gaat, ik het er ook mee ga rijden. En ik rij mezelf dan gegarandeerd dood, wat ik graag nog even wil uitstellen.
Same here. Nog nooit een auto gehad waarmee ik niet regelmatig even ‘aftopte’. Dat zal met een motor niet anders zijn.
Ik heb dat ook altijd gedacht. 80 met een eend door Breda is al niet best, maar ik op een motor, dat leek me helemaal onverantwoord.
Inmiddels ben ik een stuk rustiger geworden. Ouder en wijzer. Wellicht dat een A rijbewijs er voor jullie later in gaat zitten.
Vandaag met de XM V6 van Ree op pad geweest. Op de A37 en de A28 toch nog even de 130 aangetikt daarmee.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
djmoqua schreef:Vandaag met de XM V6 van Ree op pad geweest. Op de A37 en de A28 toch nog even de 130 aangetikt daarmee.
En hoeveel rijdt een XM beter dan een Visa
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Tjerk schreef:djmoqua schreef:Vandaag met de XM V6 van Ree op pad geweest. Op de A37 en de A28 toch nog even de 130 aangetikt daarmee.
En hoeveel rijdt een XM beter dan een Visa
Het rijdt anders, stiller (althans, op de manier waarop ik ermee gereden heb, als je de V6 laat brullen verandert dat toch wel even) en je hebt wat meer ruimte om te zitten. En die hydropneumatiek is ook geweldig. De beleving is gewoon totaal anders dan met een Visa (waarin ik ook onwijs comfortabel rij, ik ben er nog nooit brak uitgestapt en heb er de afgelopen week toch een dikke 2000 km mee gereden).
Een XM gaat er nu overigens zeker wel komen, ooit, al is het alleen maar voor het behoud van mijn Visa.
Trouwens, gisteren heb ik wel mooi 1 op 10 met die V6 gereden.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
djmoqua schreef:Tjerk schreef:djmoqua schreef:Vandaag met de XM V6 van Ree op pad geweest. Op de A37 en de A28 toch nog even de 130 aangetikt daarmee.
En hoeveel rijdt een XM beter dan een Visa
Het rijdt anders, stiller (althans, op de manier waarop ik ermee gereden heb, als je de V6 laat brullen verandert dat toch wel even) en je hebt wat meer ruimte om te zitten. En die hydropneumatiek is ook geweldig. De beleving is gewoon totaal anders dan met een Visa (waarin ik ook onwijs comfortabel rij, ik ben er nog nooit brak uitgestapt en heb er de afgelopen week toch een dikke 2000 km mee gereden).
Een XM gaat er nu overigens zeker wel komen, ooit, al is het alleen maar voor het behoud van mijn Visa.
Trouwens, gisteren heb ik wel mooi 1 op 10 met die V6 gereden.
Inderdaad een Visa is voor zo’n kleine auto zeer comfy. En mooi dat er een XM gaat komen 1 op 10 is trouwens een prima waarde voor een V6. Onze 2.0 16V hier doet het eigenlijk nauwelijks beter.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Tjerk schreef:djmoqua schreef:Tjerk schreef:djmoqua schreef:Vandaag met de XM V6 van Ree op pad geweest. Op de A37 en de A28 toch nog even de 130 aangetikt daarmee.
En hoeveel rijdt een XM beter dan een Visa
Het rijdt anders, stiller (althans, op de manier waarop ik ermee gereden heb, als je de V6 laat brullen verandert dat toch wel even) en je hebt wat meer ruimte om te zitten. En die hydropneumatiek is ook geweldig. De beleving is gewoon totaal anders dan met een Visa (waarin ik ook onwijs comfortabel rij, ik ben er nog nooit brak uitgestapt en heb er de afgelopen week toch een dikke 2000 km mee gereden).
Een XM gaat er nu overigens zeker wel komen, ooit, al is het alleen maar voor het behoud van mijn Visa.
Trouwens, gisteren heb ik wel mooi 1 op 10 met die V6 gereden.Inderdaad een Visa is voor zo’n kleine auto zeer comfy. En mooi dat er een XM gaat komen 1 op 10 is trouwens een prima waarde voor een V6. Onze 2.0 16V hier doet het eigenlijk nauwelijks beter.
Ik heb er dan ook erg mijn best voor gedaan en heel netjes gereden! Zelfs na een werkdag van 11 uur, exclusief reistijd, heb ik me netjes aan de van overheidswege opgelegde snelheidsbeperkingen gehouden, ondanks dat ik graag naar huis wilde.
Net bij het terugbrengen kon ik het overigens niet laten om hem toch even op zijn staart te trappen na de 80 km zone bij Overschie. Dat ding zit wel heel snel aan de 180.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
218 echte kilometers per uur (230 op de teller) , in een BX, op de Autobahn.
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
djmoqua schreef:Tjerk schreef:djmoqua schreef:Tjerk schreef:djmoqua schreef:Vandaag met de XM V6 van Ree op pad geweest. Op de A37 en de A28 toch nog even de 130 aangetikt daarmee.
En hoeveel rijdt een XM beter dan een Visa
Het rijdt anders, stiller (althans, op de manier waarop ik ermee gereden heb, als je de V6 laat brullen verandert dat toch wel even) en je hebt wat meer ruimte om te zitten. En die hydropneumatiek is ook geweldig. De beleving is gewoon totaal anders dan met een Visa (waarin ik ook onwijs comfortabel rij, ik ben er nog nooit brak uitgestapt en heb er de afgelopen week toch een dikke 2000 km mee gereden).
Een XM gaat er nu overigens zeker wel komen, ooit, al is het alleen maar voor het behoud van mijn Visa.
Trouwens, gisteren heb ik wel mooi 1 op 10 met die V6 gereden.Inderdaad een Visa is voor zo’n kleine auto zeer comfy. En mooi dat er een XM gaat komen 1 op 10 is trouwens een prima waarde voor een V6. Onze 2.0 16V hier doet het eigenlijk nauwelijks beter.
Ik heb er dan ook erg mijn best voor gedaan en heel netjes gereden! Zelfs na een werkdag van 11 uur, exclusief reistijd, heb ik me netjes aan de van overheidswege opgelegde snelheidsbeperkingen gehouden, ondanks dat ik graag naar huis wilde.
Net bij het terugbrengen kon ik het overigens niet laten om hem toch even op zijn staart te trappen na de 80 km zone bij Overschie. Dat ding zit wel heel snel aan de 180.
En dan is het nog een twaalfklepper Wacht maar tot je een V6.24 probeert!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Tjerk schreef:djmoqua schreef:Tjerk schreef:djmoqua schreef:Tjerk schreef:djmoqua schreef:Vandaag met de XM V6 van Ree op pad geweest. Op de A37 en de A28 toch nog even de 130 aangetikt daarmee.
En hoeveel rijdt een XM beter dan een Visa
Het rijdt anders, stiller (althans, op de manier waarop ik ermee gereden heb, als je de V6 laat brullen verandert dat toch wel even) en je hebt wat meer ruimte om te zitten. En die hydropneumatiek is ook geweldig. De beleving is gewoon totaal anders dan met een Visa (waarin ik ook onwijs comfortabel rij, ik ben er nog nooit brak uitgestapt en heb er de afgelopen week toch een dikke 2000 km mee gereden).
Een XM gaat er nu overigens zeker wel komen, ooit, al is het alleen maar voor het behoud van mijn Visa.
Trouwens, gisteren heb ik wel mooi 1 op 10 met die V6 gereden.Inderdaad een Visa is voor zo’n kleine auto zeer comfy. En mooi dat er een XM gaat komen 1 op 10 is trouwens een prima waarde voor een V6. Onze 2.0 16V hier doet het eigenlijk nauwelijks beter.
Ik heb er dan ook erg mijn best voor gedaan en heel netjes gereden! Zelfs na een werkdag van 11 uur, exclusief reistijd, heb ik me netjes aan de van overheidswege opgelegde snelheidsbeperkingen gehouden, ondanks dat ik graag naar huis wilde.
Net bij het terugbrengen kon ik het overigens niet laten om hem toch even op zijn staart te trappen na de 80 km zone bij Overschie. Dat ding zit wel heel snel aan de 180.En dan is het nog een twaalfklepper Wacht maar tot je een V6.24 probeert!
Dat zei Ree ook al! Maar dit is al machtig veel krachtiger dan een Visa!
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
djmoqua schreef:Tjerk schreef:djmoqua schreef:Tjerk schreef:djmoqua schreef:Tjerk schreef:djmoqua schreef:Vandaag met de XM V6 van Ree op pad geweest. Op de A37 en de A28 toch nog even de 130 aangetikt daarmee.
En hoeveel rijdt een XM beter dan een Visa
Het rijdt anders, stiller (althans, op de manier waarop ik ermee gereden heb, als je de V6 laat brullen verandert dat toch wel even) en je hebt wat meer ruimte om te zitten. En die hydropneumatiek is ook geweldig. De beleving is gewoon totaal anders dan met een Visa (waarin ik ook onwijs comfortabel rij, ik ben er nog nooit brak uitgestapt en heb er de afgelopen week toch een dikke 2000 km mee gereden).
Een XM gaat er nu overigens zeker wel komen, ooit, al is het alleen maar voor het behoud van mijn Visa.
Trouwens, gisteren heb ik wel mooi 1 op 10 met die V6 gereden.Inderdaad een Visa is voor zo’n kleine auto zeer comfy. En mooi dat er een XM gaat komen 1 op 10 is trouwens een prima waarde voor een V6. Onze 2.0 16V hier doet het eigenlijk nauwelijks beter.
Ik heb er dan ook erg mijn best voor gedaan en heel netjes gereden! Zelfs na een werkdag van 11 uur, exclusief reistijd, heb ik me netjes aan de van overheidswege opgelegde snelheidsbeperkingen gehouden, ondanks dat ik graag naar huis wilde.
Net bij het terugbrengen kon ik het overigens niet laten om hem toch even op zijn staart te trappen na de 80 km zone bij Overschie. Dat ding zit wel heel snel aan de 180.En dan is het nog een twaalfklepper Wacht maar tot je een V6.24 probeert!
Dat zei Ree ook al! Maar dit is al machtig veel krachtiger dan een Visa!
Ja kan ik me wel voorstellen Wat doet zo’n Visa van 0 tot 100?
Zijn wel wagentjes met karakter En veel comfortabeler dan die Fiat Panda meuk!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
202 Km/h in een golf 2 Gti-16V en dat voelde levensgevaarlijk aan, maar ja ik was nog vrij jong toen.
245 Km/h ( op de teller ) in een Bmw 525 I - 24 V en dat voelde al veel minder levensgevaarlijk aan.
255 Km/h op een Honda CB 1000 “BIG ONE” Naked Bike en geloof me, dat voelde veel harder aan omdat je geen greintje windbescherming had.
Hedendaags rij ik wel veel en veel rustiger
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
AX10Hit 150km/h (dash, paar kratten achterin voor de stroomlijn)
SM 3.0 bvm5 165km/h (niet mee getrapt)
CX 25Gti bvm5 200km/h (dash, duurste bon was 175km/h )
Xantia 2.0HDi110 192 (geklokt op vliegende 10km, vlak)
idem 245km/h (dashboard, 4700tpm bergaf bij Dijon)
C5 2.2HDi136 215km/h (dash, licht omlaag, zit meer in)
C6 V6HDi (225km/h dash, zit meer in)
Xm V6-12v bvm5 240km/h (dash, vlak; deze had te veel vermogen ~190pk)
Xm V6.24v esj9 bvm5 245 (dash, vlak)
Voelden allemaal prima aan, ze kunnen makkelijk meer aan, 260-270km/h no problem.
Behalve de AX; ik heb leren rijden in een AX GT diens top van 190km/h heb ik nooit gehaald, maar dat was ook echt de max voor zo’n klein licht ding.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Ik zag ergens een foto van een Hayabusa met twee turbo’s en die gaat van 0 tot 300 in iets meer dan 9 seconden, topsnelheid boven de 400, maar of dat waar is?