Tjerk schreef:Ja kan ik me wel voorstellen Wat doet zo’n Visa van 0 tot 100?
Zijn wel wagentjes met karakter En veel comfortabeler dan die Fiat Panda meuk!
Urm ... 3 dagen? Nee, geintje, ik kan vlot meekomen met het verkeer, binnen een halve minuut zit ik wel aan de 100. Eigenlijk boeit dat me niet eens zoveel.
En ze zijn inderdaad machtig comfortabel. Ik zak gewoon helemaal weg in die stoelen (mijn moeder vind het nooit zo erg om mee te rijden, omdat het een stuk comfortabeler zit dan hun Xsara) en de vering mag er ook wezen! En je kan ze vrij haaks de bocht om gooien.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
djmoqua schreef:Tjerk schreef:Ja kan ik me wel voorstellen Wat doet zo’n Visa van 0 tot 100?
Zijn wel wagentjes met karakter En veel comfortabeler dan die Fiat Panda meuk!
Urm ... 3 dagen? Nee, geintje, ik kan vlot meekomen met het verkeer, binnen een halve minuut zit ik wel aan de 100. Eigenlijk boeit dat me niet eens zoveel.
En ze zijn inderdaad machtig comfortabel. Ik zak gewoon helemaal weg in die stoelen (mijn moeder vind het nooit zo erg om mee te rijden, omdat het een stuk comfortabeler zit dan hun Xsara) en de vering mag er ook wezen! En je kan ze vrij haaks de bocht om gooien.
Ja dat is het leuke eraan. En qua verbruik lach je iedereen uit toch?
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Tjerk schreef:djmoqua schreef:Tjerk schreef:Ja kan ik me wel voorstellen Wat doet zo’n Visa van 0 tot 100?
Zijn wel wagentjes met karakter En veel comfortabeler dan die Fiat Panda meuk!
Urm ... 3 dagen? Nee, geintje, ik kan vlot meekomen met het verkeer, binnen een halve minuut zit ik wel aan de 100. Eigenlijk boeit dat me niet eens zoveel.
En ze zijn inderdaad machtig comfortabel. Ik zak gewoon helemaal weg in die stoelen (mijn moeder vind het nooit zo erg om mee te rijden, omdat het een stuk comfortabeler zit dan hun Xsara) en de vering mag er ook wezen! En je kan ze vrij haaks de bocht om gooien.Ja dat is het leuke eraan. En qua verbruik lach je iedereen uit toch?
Redelijk. Vandaag op de afsluitdijk op weg naar Berlikum overigens 151 op de TomTom zien staan. In de Visa! En dan nog links en rechts ingehaald worden door de andere Berlikumgangers ...
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ging rap hè op de Dijk…..
Nog niet eerder deze snelheid gehaald met de TD.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:Ging rap hè op de Dijk…..
Nog niet eerder deze snelheid gehaald met de TD.
Patrick
Rap!? Dat is nog zachtjes uitgedrukt! Dat ik niets verloren ben ...
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
hoe hard je kan of hoe hard je durft?
mijn turbo ct 2.0 vsx moet echt dik boven de 200 kunnen. Volgens autoweek 205 maar ik heb van iemand met dezelfde wagen ook gehoord dat hij daar dik overheen ging.
maarre… ik durf het niet. Waarschijnlijk is het de ruimte. In frankrijk rijd ik bijvoorbeeld standaard 20km/u harder dan hier op de snelwegen. Ik rijd hier normaliter cruisesnelheid van 130-150. Met de kleine teen drukken doet mijn zware edoch sterke dame eitje richting 180 gaan maar daar houd mijn moed wel een beetje op en kickt de ratio in: “wat als er nu een band klapt” etc…
tips?
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris
Het is hoe hard je zelf ooit hebt gereden
Gisteravond rond de klok van enen nog even de 140 aangetikt, maar dat is niet mijn top tot nu toe. Vind het ook niet nodig om die top te verbreken eerlijk gezegd. Vond het wel leuk om te zien dat mijn teller een keer op 150 gestaan heeft, maar verder zie ik het nut er niet van in…
Lief braaf ventje ben je ook.
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Ik heb ooit een 130 gereden… en toen had ik nog gas over ook…
volvo 855 tdi met een beladen autoambulance op de kogel
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
GoodOldDiesel schreef:Ik heb ooit een 130 gereden… en toen had ik nog gas over ook…
volvo 855 tdi met een beladen autoambulance op de kogel
Verstandig.
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
C15GrandVolume schreef:GoodOldDiesel schreef:Ik heb ooit een 130 gereden… en toen had ik nog gas over ook…
volvo 855 tdi met een beladen autoambulance op de kogelVerstandig.
Volvo’s kunnen niet kapot.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 7800
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Jazzper schreef:kickt de ratio in: “wat als er nu een band klapt” etc…
tips?
Zorgen dat je banden in goede conditie zijn. Vergeet de spanning niet! Zelfde geldt voor de remmen. Maar dat is common sense, nietwaar? Sowieso moet de auto in een goede conditie verkeren.
Er zijn zat wegen in nederland die zich goed lenen voor een stukje hard rijden. Daarvoor hoef je echt niet naar duitsland of frankrijk. Een paar kilometer rechte snelweg is al voldoende. Drukkere gebieden zoals bijvoorbeeld de randstad lenen zich wat minder voor laagvliegen.
Zet je rugleuning rechtop en houd je stuur met twee handen vast, zorg ervoor dat je zover van het stuur zit dat je je polsen op de bovenrand kunt leggen. Knijp het stuur niet fijn maar houd het gewoon stevig vast. Draag een zonnebril als dat nodig is.
Begraaf het gaspedaal wanneer de weg vrij is. Laat de auto zichzelf sturen en corigeer minimaal wanneer dat nodig is. Blijf ver vooruit kijken en probeer op gevaarlijke situaties (invoegende auto’s, inhalende auto’s, windvlagen door vrachtauto’s) te anticiperen.
Maar doe het alleen als je je erbij op je gemak voelt!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Jazzper schreef:
......... en kickt de ratio in: “wat als er nu een band klapt” etc…
tips?
Afgezien van de prima tips van Daan hierboven: gas loslaten en bij het dichtsbijzijnde wegrestaurant, mits het maar niet AC Leiderdorp is, een bak koffie halen…
EDIT, AC Leiderdorp liefst met 180 passeren.
230 op de teller van mijn Xantia TurboCT, hier zal iets van 210 echte KM’s van over blijven gok ik.
Dat is ook sneller dan de auto die ik hier voor had, een Alfa Romeo 146ti, daar heb ik wel eens 220 mee gereden, maar ik geloof dat deze nog makkelijk tot de 240 kon.
Ik heb dat een keer geprobeerd omdat ik het gewoon wilde weten, maar normaal gesproken rijd ik zo hard niet.
fijn ex0dus, dat jij onze wagen even voor mij getest hebt. Nou heeft de mijne een gat in de dorpel waar toch gauw 2 kilo staal weg is dus ik denk dat ik bij jouw getal nog 5kmu op mag tellen
thx voor de tips
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris