19 van de 22
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Hoe hard hebben jullie gereden?
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 11 januari 2009 10:39 PM
  [ # 271 ]

Hard rechtuit rijden is niet moeilijk, neem inderdaad de tips van Daan in acht. Anders dan het doet vermoeden rijd ik zelden heel hard. Maar een enkele keer mag ik toch graag even doorgassen. En op de Afsluitdijk was er voldoende ruimte om even lekker op te schieten. Trouwens dat deden er meer die dag.  Wink

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Jazzper
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 11 januari 2009 11:21 PM
  [ # 272 ]
hogervp schreef:

Trouwens dat deden er meer die dag.  Wink

dat zie je ‘s avonds wel eens op rustige snelwegen (A28 veluwe bv). Dan rijd je met een hele horde op de snelweg, maar wel dat het nog rustig is qua verkeer. Zeg een pack van 10 auto’s ofzo. En dan rijd je lekker door met alle auto’s, kijk je op je teller: 140. Huh?
Niet dat dat hard is maar wel opmerkelijk dat dat dan ineens de default snelheid is hehe.

ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 11 januari 2009 11:36 PM
  [ # 273 ]
Jazzper schreef:
hogervp schreef:

Trouwens dat deden er meer die dag.  Wink

dat zie je ‘s avonds wel eens op rustige snelwegen (A28 veluwe bv). Dan rijd je met een hele horde op de snelweg, maar wel dat het nog rustig is qua verkeer. Zeg een pack van 10 auto’s ofzo. En dan rijd je lekker door met alle auto’s, kijk je op je teller: 140. Huh?
Niet dat dat hard is maar wel opmerkelijk dat dat dan ineens de default snelheid is hehe.

Ik ben er zelf van overtuigd dat een wat ruimere topsnelheid een hoop file-ellende zou voorkomen, als een kwart van de weggebruikers ook nog eens 100 gaan rijden waar 120 mag, en daarbij ook liefst de middenbaan pakken voor het geval ze over 5 km of naar links of naar rechts moeten, zal het nooit wat worden op de nederlandse snelwegen.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 11 januari 2009 11:40 PM
  [ # 274 ]

In de tijd dat ik ng bij SEAT werkte had mijn baas een Ferrari 348 TS, op een zomeravond laat de 250+ aangetikt als passagier in dat apparaat op de Waldwei tussen Drachten en Leeuwarden…

Profiel  
 
djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1129
Geregistreerd: 16-07-2007

- Visa 11RE S6
Gepost: 12 januari 2009 02:46 AM
  [ # 275 ]

Zeg Emiel, wat is jouw record in die Pluriel uit je lijstje?

Laughing

Wink

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 12 januari 2009 01:14 PM
  [ # 276 ]
DigiDaan schreef:
Jazzper schreef:

kickt de ratio in: “wat als er nu een band klapt” etc…

tips? Smile

Zorgen dat je banden in goede conditie zijn…....

...Maar doe het alleen als je je erbij op je gemak voelt!

Ik zou ook nog een gordel om doen…

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Ami8
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 18-03-2004

- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Gepost: 12 januari 2009 01:44 PM
  [ # 277 ]

Ik zou ook nog een gordel om doen…

sleepy Mr. Green

Met amicale bye groet,

Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline

Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 januari 2009 01:47 PM
  [ # 278 ]

Ok, genoeg geneuzel! Wink

ONTOPIC!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ex0dus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 18-10-2004

Gepost: 12 januari 2009 02:33 PM
  [ # 279 ]

Als je hard wil rijden kun je natuurlijk het beste naar Duitsland, en een autobahn opzoeken waar je nog voluit mag.

Ik zelf ga in dat geval bij Boxmeer de grens over (A77), richting Keulen, is het niet zo druk, en zeker niet op een niet gangbare tijd…

http://www.autobahnatlas-online.de/A57.htm

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 20 januari 2009 12:56 AM
  [ # 280 ]

210 km/h op de teller met (helaas) een in Nederland gebouwde Japanees waarvan ik de naam het vermelden niet eens waard vind. Bij dat soort snelheden werd die Japanees wel erg licht in de neus.  Ik had dit liever met een Citroen gedaan, die liggen doorgaans stukken beter op de weg dan zo Jap. Maar mijn werkgever had op dat moment niets anders ter beschikking staan.

Het gebeurde overigens wel op de Duitse autobahn, ik was onderweg van Keulen naar Heinsberg, (eindbestemming Sittard) de laatste 35 km gingen voluit. Mijn werkgever vond dat reistijd geen werktijd was, dus dan weet je op vrijdagmiddag het gaspedaal echt wel te vinden Wink

Met mijn C3 1.4 HDi ooit 168 km/h op de teller eveneens in Duitsland.
Met de 2CV6 is het record 122 km/h op de teller op de A2 tussen Weert en Eindhoven. En het minimum met de 2cv is 18 km/h volgas in de 1e versnelling helling op, met een vouwwagen van 400 kg aan de trekhaak. Was in de buurt van Luik. Fietsers zijn dan nog net in te halen Wink

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 20 januari 2009 07:04 PM
  [ # 281 ]
jeroen-2cv schreef:

210 km/h op de teller met (helaas) een in Nederland gebouwde Japanees waarvan ik de naam het vermelden niet eens waard vind. Bij dat soort snelheden werd die Japanees wel erg licht in de neus.  Ik had dit liever met een Citroen gedaan, die liggen doorgaans stukken beter op de weg dan zo Jap. Maar mijn werkgever had op dat moment niets anders ter beschikking staan.

Laat me raden, een Mitsubishi Clot? Wink

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 20 januari 2009 09:13 PM
  [ # 282 ]
Tjerk schreef:
jeroen-2cv schreef:

210 km/h op de teller met (helaas) een in Nederland gebouwde Japanees waarvan ik de naam het vermelden niet eens waard vind. Bij dat soort snelheden werd die Japanees wel erg licht in de neus.  Ik had dit liever met een Citroen gedaan, die liggen doorgaans stukken beter op de weg dan zo Jap. Maar mijn werkgever had op dat moment niets anders ter beschikking staan.

Laat me raden, een Mitsubishi Clot? Wink

Voertuig dat het aan C(h)arisma ontbrak met een 1.8 GDi

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 21 januari 2009 12:02 AM
  [ # 283 ]

Gister nog 140 met een ambu moet zeggen dat het bultjes op met een 125 - 130 wel kon merken dat de bandjes wat aan de smalle kant waren in verhouding. Een 3000kg met 140pk TDI.

Dan zijn 185 niet alles… Gas maar wat terug laten varen naar 125 tot 130.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 21 januari 2009 06:50 PM
  [ # 284 ]
GoodOldDiesel schreef:

Gister nog 140 met een ambu moet zeggen dat het bultjes op met een 125 - 130 wel kon merken dat de bandjes wat aan de smalle kant waren in verhouding. Een 3000kg met 140pk TDI.

Dan zijn 185 niet alles… Gas maar wat terug laten varen naar 125 tot 130.

Slim hoor Laughing Een keer moet het toch misgaan met die aanhangers…

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 21 januari 2009 06:59 PM
  [ # 285 ]
jeroen-2cv schreef:

210 km/h op de teller met (helaas) een in Nederland gebouwde Japanees waarvan ik de naam het vermelden niet eens waard vind. Bij dat soort snelheden werd die Japanees wel erg licht in de neus.  Ik had dit liever met een Citroen gedaan, die liggen doorgaans stukken beter op de weg dan zo Jap. Maar mijn werkgever had op dat moment niets anders ter beschikking staan.

Het gebeurde overigens wel op de Duitse autobahn, ik was onderweg van Keulen naar Heinsberg, (eindbestemming Sittard) de laatste 35 km gingen voluit. Mijn werkgever vond dat reistijd geen werktijd was, dus dan weet je op vrijdagmiddag het gaspedaal echt wel te vinden Wink

Met mijn C3 1.4 HDi ooit 168 km/h op de teller eveneens in Duitsland.
Met de 2CV6 is het record 122 km/h op de teller op de A2 tussen Weert en Eindhoven. En het minimum met de 2cv is 18 km/h volgas in de 1e versnelling helling op, met een vouwwagen van 400 kg aan de trekhaak. Was in de buurt van Luik. Fietsers zijn dan nog net in te halen Wink

Dat van die bult bij luik ken ik! Laughing Mensen gingen zelfs foto’s van ons maken Cool

 

Profiel  
 
 
19 van de 22
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook