20 van de 22
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende > 
   
Hoe hard hebben jullie gereden?
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 22 januari 2009 04:26 AM
  [ # 286 ]
Tjerk schreef:
GoodOldDiesel schreef:

Gister nog 140 met een ambu moet zeggen dat het bultjes op met een 125 - 130 wel kon merken dat de bandjes wat aan de smalle kant waren in verhouding. Een 3000kg met 140pk TDI.

Dan zijn 185 niet alles… Gas maar wat terug laten varen naar 125 tot 130.

Slim hoor Laughing Een keer moet het toch misgaan met die aanhangers…

Valt wel mee dit was in frankrijk en daar mag je gewoon 130, 110 bij regen. De combi was juist en goed geladen en er zat een degelijke wagen voor. Anders haal je de 140 ook niet.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 22 januari 2009 09:33 AM
  [ # 287 ]

Natuurlijk, het rijden gaat over het algemeen prima. Het is alleen jammer dat dit soort combinaties soms een beetje vreemd tot stilstand komen. En daarvoor hebben ze meestal de hele weg nodig, van links tot rechts, waarbij ze alles wat hun in de weg rijdt meenemen in hun haastige avontuur.

Je zal er maar net naast rijden met je kindertjes op de achterbank…. brrrr…. ik moet er even niet aan denken.

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 22 januari 2009 11:12 AM
  [ # 288 ]

Nou nou wat zijn we weer positief geladen zeg…

Als je goed materiaal hebt welk goed is onderhouden en er een ervaren chauffeur inplant kan er bar weinig gebeuren.

Weet wat je doet is het devies gewoon. 130 met beladen en ongremde enkelasser zie ik persoonlijk ook niet zitten.

Zodra ik merkte dat die heuvel op wat lichtjes in het stuur voelde vanwege alle krachten, heb ik gewoon rustig gas los gelaten naar een snelheid waarbij die wel grip kon houden.

Conclusie: Voel je vooral niet geinspireerd en doe vooral niet wat ik wel doe.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 22 januari 2009 11:21 AM
  [ # 289 ]
GoodOldDiesel schreef:

Zodra ik merkte dat die heuvel op wat lichtjes in het stuur voelde vanwege alle krachten, heb ik gewoon rustig gas los gelaten naar een snelheid waarbij die wel grip kon houden.

En juist op dat moment ben je link bezig. En geloof mij, de meeste brokkenpiloten zijn er van onder de indruk dat ze de zaak volledig onder controle hebben, totdat de brokken een feit zijn.

Conclusie; je zoekt het randje op door 140 te rijden met een zware combinatie, beter is het om daar ruim onder te zitten zodat je ruimte hebt om verantwoord te reageren op veranderende omstandigheden zoals het wegdek, weersomstandigheden en (nog) dom(mere) acties van andere weggebruikers.

Dit heeft niets met een positieve of negatieve lading te maken, wel met een realistische kijk op de zaak.

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 22 januari 2009 02:09 PM
  [ # 290 ]

Tja dat kun je ook over zeggen over bijvoorbeeld 160 rijden zonder aanhanger in de regen… Lang leve aqua-plannage.

Of ik de grens opzoek? Allicht dat is het doel toch van hard rijden huh . Verders: I rest my case, we kunnen er lang en breed over typen

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43331
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 januari 2009 02:22 PM
  [ # 291 ]
GoodOldDiesel schreef:

Conclusie: Voel je vooral niet geinspireerd en doe vooral niet wat ik wel doe.

Volgens mij is hier mee al genoeg gezegd.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 23 januari 2009 09:08 PM
  [ # 292 ]

Tot nu toe 170 met een 1400 Mazda 2… Dan zat hij wel vér op zijn einde Rolling Eyes

160 met een Mercedes Viano (gelimiteerd op 160)

En met mijn BX een 150km/h denk ik…

Ow, allemaal op de kilometerteller Smile

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7818
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 januari 2009 11:11 PM
  [ # 293 ]

Overigens is het wel heerlijk om die pukkel op de E25 vlak voorbij Luik plankgas te bedwingen.. En de verbruiksmeter een gezonde 1 op 4 aan te zien wijzen.. op diesel Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 23 januari 2009 11:53 PM
  [ # 294 ]

Met de Volvo 855 T5 zo’n 240km/h, ging prima zonder al teveel rare bijgeluiden etc.  Very Happy
Ook een keer meegereden in een M3 met een gangetje van ong. 270km/h. De auto was begrensd op 250 maar dat was in z’n 6, in z’n 5 is hij alleen op de toeren begrensd Cool

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 24 januari 2009 02:56 AM
  [ # 295 ]

850 is G***.....

 

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 24 januari 2009 02:46 PM
  [ # 296 ]
DigiDaan schreef:

Overigens is het wel heerlijk om die pukkel op de E25 vlak voorbij Luik plankgas te bedwingen.. En de verbruiksmeter een gezonde 1 op 4 aan te zien wijzen.. op diesel Cool


Hehe, daar heb ik van de zomer ook gereden, de bx bleef net op 130 (zonder aanloop berg-af ) met 4 man en afgeladen tot het plafond.

De turbo-loze toyota diesel die ook mee reed kwam maar tot de 70. Laughing

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 24 januari 2009 02:50 PM
  [ # 297 ]

Zit je dan in de 5e versnelling?

 

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 24 januari 2009 02:52 PM
  [ # 298 ]
Bart1989 schreef:

Zit je dan in de 5e versnelling?

Dat weet ik echt niet meer. Maar de toyota vast niet. Laughing

Profiel  
 
rik jongeneelen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 31-01-2007

Gepost: 24 januari 2009 02:57 PM
  [ # 299 ]

met de sport heb ik 205 gereden er bergop in zuid frankrijk met de vouwagen van 450 kilo met gemak 170 gereden berg op trekt de aanhanger je toch naar achter dus slingeren deed hij niet ik heb het ook maar een paar tellen gedaan berg af ging rustiger gangetje of 80 a 100 en met de 16v heb ik 210 gereden in nederland maar dorf niet harder i.vm. met rijbewijs

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 24 januari 2009 03:34 PM
  [ # 300 ]

Dan kun je best harder rijden hoor, boven de 170 ben je je rijbewijs toch kwijt…

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
 
20 van de 22
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook