Citroenbx schreef:Nee, dat is wel zo (Of een GTItje, dan wel )
Kom daar maar eens aan ...
Ik moet ook echt geen snelle auto hebben hoor, dat gaat me waarschijnlijk erg veel geld kosten. Mijn ervaring met snellere auto’s is namelijk dat ik er ook sneller mee ga rijden; ik ben weleens met een Visa GT Spirit 330 (een witte Chrono, zo u wilt) op vakantie geweest en heb een stuk in een Visa Mille Pistes (4x4, zo u wilt) mogen rijden. Beiden hebben een 1.4 met dubbele webers, dat wil wel hoor! Maargoed, topsnelheid vind ik eigenlijk helemaal niet belangrijk (120 is hard zat, dat is immers de norm), wegligging en bochtgedrag heb ik veel meer mee. Met mijn 1.1 rij ik een g*lfje of ieder ander gedrocht van duitse makelij zoek in de bebouwde kom: vlak erachter bij de eerste drempel, erlangs over de tweede drempel, hem even op mijn bumper tot de derde drempel en dan ben ik hem kwijt (en/of hij zijn voorbumper ).
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
gompy58 schreef:waterman771 schreef:EW schreef:sjorsh schreef:Dan nog kun je wel zien of iemand harder rijdt dan gemiddeld volgens mij.. Je bent wel zelf verantwoordelijk, maar dat betekent niet dat andere mensen dan een gevaarlijke situatie moeten opzoeken?
Als je relaxed met 110 aan het cruisen bent en er komt er één aanvliegen met 200+ dan zie je die echt niet…
Bovendien: Als jij zo nodig meent harder dan de norm te moeten rijden (in NL is dat 120, in D is dat 130), ben jij degene die beter op moet letten.
Helemaal mee eens!
Niet mee eens. ALs je van rijbaan wisselt, ben jij met een bijzondere manouvre bezig en doen jij te kijken of er voldoende ruimte is om die actie uit te voeren….
Niet dus: degene die met een snelheid ruim buiten de norm rijdt hoort uit te kijken! Dat is ook hoe er in Duitsland omgegaan wordt met dergelijke ongelukken.
Als je met 130 (dat is de norm in Dld!!!) een LKW überholt (je weetwel, een vrachtwagen) kijk je ruim van te voren in je spiegels.
Als er dan iemand aan komt vliegen met 200+ is dat niet meer in te schatten in je spiegels. Je ziet zo iemand dus echt niet aankomen:!::!:
Dat terwijl deze 200+-rijder makkelijk aan kan zien komen dat er verderop iemand met een snelheidsverschil van 50 km/u een vrachtwagen wil inhalen.
En als je dat niet kunt inschatten als je 200+ rijdt, wordt het hoog tijd dat je afremt!!!
Inderdaad EW! Het is toch belachelijk dat je je, als je je aan de norm houdt, aan zou moeten passen aan hen die dat niet doen? Dat is de wereld op zijn kop!
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Mechuccio schreef:Nou moet ik zeggen dat in Duitsland het erg vaak Nederlanders zijn die ineens naar links gaan met een slakkegang, maar in Nederland zijn het (in Roermond e.o.) vrijwel altijd Duitsers die maar links blijven plakken…. het lijkt wel of ze wraak willen nemen.
Weet je zeker dat het Duitsers zijn en geen Nederlanders die geen huis in Nederland kunnen betalen?
djmoqua schreef:Inderdaad EW! Het is toch belachelijk dat je je, als je je aan de norm houdt, aan zou moeten passen aan hen die dat niet doen? Dat is de wereld op zijn kop!
Peter, je begrijpt me verkeerd: Natuurlijk moet je oppassen bij het wisselen van baan. Maar het kan gewoon niet bij dergelijke snelheidsverschillen!
EW schreef:djmoqua schreef:Inderdaad EW! Het is toch belachelijk dat je je, als je je aan de norm houdt, aan zou moeten passen aan hen die dat niet doen? Dat is de wereld op zijn kop!
Peter, je begrijpt me verkeerd: Natuurlijk moet je oppassen bij het wisselen van baan. Maar het kan gewoon niet bij dergelijke snelheidsverschillen!
Dat snap ik best hoor, ik bedoel dat het nu wel bijna zo lijkt dat je met minimaal 160 in moet gaan halen om het snelheidsverschil te verkleinen. En dat is van de zotte.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Ah, daar heb je inderdaad een punt.
Je zult maar in een ZX-break-D of een Xantia 1.9D rijden.
Dan red je dat niet eens.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
EW schreef:Ah, daar heb je inderdaad een punt.
Je zult maar in een ZX-break-D of een Xantia 1.9D rijden.
Dan red je dat niet eens.
Of met een Visa.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Of een Xsara diesel.
Bart1989 schreef:Of een Xsara diesel.
Bart, daarmee kun je de 160 toch wel halen? Met mijn Visa lukt dat echt niet hoor.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
kijk zelf maar http://mcdean.hyves.nl/album/12864439/bx_filmpjes/sIlvknDI/video/254159634/0/96tG/
(ik heb 195 gereden met de GT, op teller)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:kijk zelf maar http://mcdean.hyves.nl/album/12864439/bx_filmpjes/sIlvknDI/video/254159634/0/96tG/
(ik heb 195 gereden met de GT op teller)
Waarom heb jij een GT op je teller?
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
djmoqua schreef:McDean schreef:kijk zelf maar http://mcdean.hyves.nl/album/12864439/bx_filmpjes/sIlvknDI/video/254159634/0/96tG/
(ik heb 195 gereden met de GT op teller)
Waarom heb jij een GT op je teller?
lol komma foutje
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:djmoqua schreef:McDean schreef:kijk zelf maar http://mcdean.hyves.nl/album/12864439/bx_filmpjes/sIlvknDI/video/254159634/0/96tG/
(ik heb 195 gereden met de GT op teller)
Waarom heb jij een GT op je teller?
lol komma foutje
Maar Daan, in de regen, gek! Wat een moment om hem naar zijn top te trappen ...
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio