12 van de 41
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
Timo’s BX 16 TGi Progress
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 08 januari 2009 10:18 PM
  [ # 166 ]
Sanderzx schreef:

je hebt wel lef om een aansteker bij je brandstofvuldop te houden

Vuldop? Ik lees nergens vuldop.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 08 januari 2009 10:20 PM
  [ # 167 ]

Bij een progress kun je dat risico wel nemen dacht ik zo. Wink

Maar kan de garage niet gewoon accu meten en checken of de dynamo nog wel goed functioneerd? Ik koop meestal meteen beide onderdelen nieuw.

Btw wel comfortbollen doen he als de bollen vervangen zouden moeten worden. Dat rijdt echt maximaal fijn. Laughing

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 januari 2009 10:24 PM
  [ # 168 ]

Timo, voordat je comfortbollen gaat monteren lees even de voor en nadelen hier op het forum.
Er zijn genoeg topic over geschreven, dus dat vind je wel Wink

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 08 januari 2009 10:25 PM
  [ # 169 ]

Comfortbollen lijken mij fantastisch!

Verder zit er nog een hagelnieuwe dynamo in, wat natuurlijk niet garandeert dat die ook goed is, maar ga er eerlijk gezegd wel vanuit.

En waarom naar een garage om de accu uit te meten als ik dat zo simpel zelf kan? Ik kijk eerst mogen even wat mijn multimeter mij te vertellen heeft.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 08 januari 2009 10:27 PM
  [ # 170 ]
Arjan Verkade schreef:

Timo, voordat je comfortbollen gaat monteren lees even de voor en nadelen hier op het forum.
Er zijn genoeg topic over geschreven, dus dat vind je wel Wink

Niet zo miepen man. Very Happy Comfortbollen had ik in mijn 16v. En ik moet zeggen, dat reed meesterlijk. Heerlijk dat deinen. Smile

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 januari 2009 10:29 PM
  [ # 171 ]

Iedereen moet voor zichzelf bepalen of die grip of comfort wil denk ik Wink

Het is gewoon een keuze Smile

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 08 januari 2009 10:37 PM
  [ # 172 ]

Persoonlijk lijkt mij dat deinen fantastisch.

Ook als ik nu met 5 personen in de BX zit, voel ik ook dat die lichtjes blijft deinen, heerlijk! Nu wil ik niet weten hoe die gaat veren met 5 personen en comfortbollen, maar gelukkig komt dat niet vaak voor. Laughing

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 08 januari 2009 10:42 PM
  [ # 173 ]

Mijn 16TGI had ook confortbollen, met stip de lekkerste bx ooit.
De Digit heeft ze ook, en het rijdt echt heerlijk. Ik snap dat gezeur over deinen niet, Ik heb daar geen last van… Hij vangt klappen gewoon veel beter op, en rijdt veel meer als een vliegend tapijt. Verlies van grip merk ik niet, zelfs niet met de Digit Very Happy

Opgeboorde bollen, dat vind ik dan wel weer gevaarlijk.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 08 januari 2009 10:44 PM
  [ # 174 ]

Wat doen comfortbollen met kleine oneffenheden, zoals bijv. putdeksels? Ik vind dat het huidige HP systeem dat nou niet echt lekker opvangt. Rolling Eyes

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 08 januari 2009 10:49 PM
  [ # 175 ]
Timo1990 schreef:

Wat doen comfortbollen met kleine oneffenheden, zoals bijv. putdeksels? Ik vind dat het huidige HP systeem dat nou niet echt lekker opvangt. Rolling Eyes

Ik heb nog nooit een bx gehad die putdeksels wegwerkte… Op de een of andere manier kan een BX kleine dingetjes niet snel genoeg verwerken.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 08 januari 2009 10:57 PM
  [ # 176 ]
GoofBlikscha schreef:

Ik heb nog nooit een bx gehad die putdeksels wegwerkte… Op de een of andere manier kan een BX kleine dingetjes niet snel genoeg verwerken.

Vind ik ook, in vergelijking met Snoek, CX, Xantia etc Rolling Eyes

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 08 januari 2009 11:10 PM
  [ # 177 ]

Zal dat te maken hebben met de wielophanging? de CX/GS/DS hebben andere voorwielophanging..
En de Xantia is veel zwaarder dan een BX, misschien dat die daarom beter veert? (een afgeladen BX veert ook heerlijk)

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 09 januari 2009 01:19 AM
  [ # 178 ]

Meten van je accu: onder de 13,8 V met draaiende motor is je spanningsregelaar in je dynamo verdacht. Let er wel op dat je voor een goede meting niet alleen een draaiende motor moet hebben, maar eigenlijk ook verlichting (dimlicht), achterruitverwarming en blower (max) aan moet hebben (lees: je moet een aantal grote verbruikers aan hebben staan)...

Zonder motorloop zou je tussen de 12 en 12,5 V op je accu moeten meten. Mooiste is als je dit op 2 verschillende dagen zou kunnen meten, zonder dat de accu/auto tussendoor is gebruikt. Heb je meer dan 2% verlies, ga dan eens na of je wellicht een lekstroom hebt. Neen? Dan heeft je accu waarschijnlijk z’n beste tijd gehad.

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 09 januari 2009 01:24 AM
  [ # 179 ]
Arjan Verkade schreef:

Iedereen moet voor zichzelf bepalen of die grip of comfort wil denk ik Wink

Het is gewoon een keuze Smile

Xm v6 bolluh Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 10 januari 2009 11:39 AM
  [ # 180 ]

Gisteren druk geweest om de BX weer toonbaar te maken voor de meeting van vandaag. Gewassen, bumpers weer mooi gemaakt, gestofzuigt, ruiten schoongemaakt en het dashboard + alle andere plastic interieur delen weer mooi zwart glimmend gemaakt. Hangt er altijd gelijk zo’n heerlijk geurtje in de BX. Cool

Kon ik vanochtend meteen mijn nieuwe camera even testen. Maar om nou te zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de foto’s… Rolling Eyes Van mijn oude camera waren de foto’s rond de 3 MB, van mijn nieuwe camera zijn de foto’s maar gemiddeld 1,1 MB groot…. Erg vreemd.

 

 

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
 
12 van de 41
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook