ja, ik was alleen bang dat ik 3 en 4 verwisseld had.
kabel 1 is het bij mij het langst (de verdeler zit achterop het blok bevestigd op de oliepomp ipv. naast de waterpomp)
gooi er eens wat benzine in van boven? kijken of er dan meer knallen komen.
.komma
Ja dat later misschien.. ik heb nu de verdeler eraf. bedankt voor de tip!
Ik heb nog nieuwe contactpunten liggen en een condensator die ik een jaar geleden vervangen had voor een nieuwe.. deze deed het nog dat ik hem eraf haalde.
Het punt is alleen even, hoe ver moeten de punten maximaal open gaan? Volgens mij is er ooit eens nieuw schroefdraad in getapt want er zijn 2 maten schroefjes voor de punten.. nu gaan de punten ongeveer een milimeter open, lijkt mij niet nodig?
Dan zou ik de bevestigingsgaten even ruimer moeten maken..
Groeten,
Nick
Oja, ik lees net: afstand contactpunten is 0,4mm..
Nog even wat info dat ik vergeten was:
Dat ik de verdeler er nog niet af had maar de verdelerkap wel, heb ik hem nog rond laten draaien..
Ik zag vonkjes tussen de contactpunten, kleintjes en soms grote(re)..
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Dan zou ik zeker de condensator vervangen.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Inderdaad! Het vrouwtje start weer.. Er zitten nieuwe contactpunten in en de condensator heb ik verwisseld met een oude.
Een hele opluchting al zeg het zelf maar ze loopt nog steeds niet lekker..
Af en toe rare plofjes en knalletjes..
Dan weer uitvallen..vooral als je ff meer gas geeft.
Misschien eerst maar een echt nieuwe condensator erin? of is dat alles of niks?
Smakman schreef:Inderdaad! Het vrouwtje start weer.. Er zitten nieuwe contactpunten in en de condensator heb ik verwisseld met een oude.
Een hele opluchting al zeg het zelf maar ze loopt nog steeds niet lekker..Af en toe rare plofjes en knalletjes..
Dan weer uitvallen..vooral als je ff meer gas geeft.
Misschien eerst maar een echt nieuwe condensator erin? of is dat alles of niks?
Echt nwe condensator en de ontsteking op tijd zetten.
Mooi dat het mee lijkt te vallen.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Geplaatst: 18 Dec 2008 21:58 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
Ik denk eerder aan de kapotte condensator…......
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het lijkt mij de bobine. Misschien dat je even een andere kunt proberen, dan weet je in ieder geval wat meer.
Succes,
Roel
Bedankt allemaal:)
Ja eerst maar even een nieuwe condensator en contactslot..
Misschien voor de zekerheid een leenbobine erbij.
Ik heb me laten vertellen dat het vervangen van het contactslot niet bepaald een feest is
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
r van de wal schreef:Het lijkt mij de bobine. Misschien dat je even een andere kunt proberen, dan weet je in ieder geval wat meer.
Succes,
Roel
Een bobine doet het of, niet. Er is eigenlijk geen tussenweg waarbij ie het ” slechter ” gaat doen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Smakman schreef:Ik heb me laten vertellen dat het vervangen van het contactslot niet bepaald een feest is
Waarschijnlijk doel je op de twee bouten waarmee die vast zit, zijn van die anti-diefstal bouten.
In dit topic staat hoe je dat makkelijk kunt doen : pijpsleuteltje 11. (onderaan 1e pagina.)
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
gjvdh schreef:Smakman schreef:Ik heb me laten vertellen dat het vervangen van het contactslot niet bepaald een feest is
Waarschijnlijk doel je op de twee bouten waarmee die vast zit, zijn van die anti-diefstal bouten.
In dit topic staat hoe je dat makkelijk kunt doen : pijpsleuteltje 11. (onderaan 1e pagina.)
Juist! uurtje, max 2uur tjes, werk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hartstikke mooi
Ik heb zojuist Johan Dekker gebeld(DS garage), die heeft een contactslot e.d. liggen en kan ik straks op komen halen.. Wat een service op zondag
Update: contactslot en condensatortje zijn binnen.. eerst even gecheckt of het starten nu lukte. Dat ging maar liep een beetje vreemd.
Na een beetje gas geven zag ik aan de andere kant het uitlaatspruitstuk roodgloeiend worden. Lijkt mij niet ok