Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wat een ravage…
Wel weer mooi om te zien is dat de gas tank enorm veel sterkte levert aan de auto…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
stefaan5089 schreef:
Ik hoop voor je dat je dame nog te redden valt, Er is momenteel idd heel wat mogelijk…..
Ja, maar vergeet ook vooral niet om te beseffen dat er grenzen zijn aan wat verstandig is.. We zien hier op de foto’s een chassis wat werkelijk een vreselijke klap gehad heeft. Daar word ie écht niet beter van. Vergeet niet dat de krachten over het gehele chassis verdeeld worden bij zo’n klap, en dat niet te zien is of er inwendig puntlassen zijn losgekomen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-08-2008
- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
bogaard77 schreef:Wat een ravage…
Wel weer mooi om te zien is dat de gas tank enorm veel sterkte levert aan de auto…
Hoe groot is het risico eigenlijk dat zo’ n tank bij deze impact ontploft of zo
Of is dat een naive gedachte?
Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…
Heel erg klein.
Daarom zijn gastanks ook altijd cilindrisch.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Tank is zo sterk dat die meeschuift met de vervormend omgeving van de auto. Het grootste risico is lekkage op de aansluitingen, die zijn dus afgezekerd met electrisch bekrachtigde relais.
Tank zelf is bij aanrijdingen onverwoestbaar, tenzij je belandt onder een tankwagen die in brand gaat (het kan altijd erger ), maar dan is de hoge temperatuur en niet het omgevingsgeweld de oorzaak van de ontploffing.
vlietmansje schreef:Tank is zo sterk dat die meeschuift met de vervormend omgeving van de auto. Het grootste risico is lekkage op de aansluitingen, die zijn dus afgezekerd met electrisch bekrachtigde relais. Tank zelf is bij aanrijdingen onverwoestbaar, tenzij je belandt onder een tankwagen die in brand gaat (het kan altijd erger ), maar dan is de hoge temperatuur en niet het omgevingsgeweld de oorzaak van de ontploffing.
En dan nog zal de tank niet ontploffen, maar via zijn overdrukklep afblazen. Dat geeft een af en toe spuitende steekvlam. Als de auto ontploft is dat door de benzinetank.
Er staat ergens op internet een filmpje van de ADAC met een opel Astra op Autogas waarbij ze dat laten zien.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Mooi filmpje, kort en bondig met hoop info, bedankt!
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Even een update:
Mijn dame komt morgen terug naar huis en zal daar haar laatste rustplaats vinden. :smt200
Ik heb besloten haar niet te laten repareren. Dat leek me het verstandigste (na optellen van de vele adviezen die ik heb gehad: nogmaals bedankt daarvoor!). Overigens: Theo Albers heeft mij uitstekend geholpen en voor mij (naar mijn gevoel) het maximale er uitgehaald met de expert.
Ik ga haar zelf strippen en zal de onderdelen verkopen of bewaren voor later. Het chassis zal dan naar het oud ijzer gaan.
Ter vermaak: de dame heeft enkele dagen op een slopers site gestaan en daar is maar liefst Eur 300 op geboden…..
Wat mij betreft kan er een slotje op.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dit lijkt me een wijs besluit…
Citroen!
ted.kampen schreef:Even een update:
Mijn dame komt morgen terug naar huis en zal daar haar laatste rustplaats vinden. :smt200
Ik heb besloten haar niet te laten repareren. Dat leek me het verstandigste (na optellen van de vele adviezen die ik heb gehad: nogmaals bedankt daarvoor!). Overigens: Theo Albers heeft mij uitstekend geholpen en voor mij (naar mijn gevoel) het maximale er uitgehaald met de expert.
Ik ga haar zelf strippen en zal de onderdelen verkopen of bewaren voor later. Het chassis zal dan naar het oud ijzer gaan.Ter vermaak: de dame heeft enkele dagen op een slopers site gestaan en daar is maar liefst Eur 300 op geboden…..
Wat mij betreft kan er een slotje op.
Ontzettend jammer, maar aan de foto’s te zien ook wel te begrijpen.
ID 19P 1966
Totaal aantal Berichten: 25612
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Om het te verwerken meteen een nieuwe DS kopen! De markt is goed nu!
Sterkte ermee!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ted,
Ik denk dat je een verstandige en veilige beslissing hebt genomen.
Heel veel succes met de zoektocht naar een nieuwe!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gezien de foto’s die ik heb gezien lijkt me dit een goede beslissing.. ik hoop dat de verzekerings uitkering voor je voldoende is om een DS terug te kopen die dit verlies doet vergeten
Dag Ted!
Alsnog de beste wensen voor 2009 en dat je maar snel een andere Dame mag vinden! ‘t Zal wel een verstandig besluit zijn om je gekreukelde Godin te laten gaan, maar pijn doet ‘t allemaal wel natuurlijk!
Als ik bij je in de buurt zou wonen zou ik wel naar de “begrafenisceremonie” komen hoor (wanneer is die?), en daarna een glaasje en een babbel, wordt ‘t toch nog een beetje een gezellige gebeurtenis. Misschien een suggestie voor de medeforummers?
Hoe is ‘t overigens met je eigen body?
Groeten,
Fem