Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
in ieder geval mag je altijd een contra-expertise laten uitvoeren na expertise door univé. Dat zou ik zeker door heffner laten doen.
Ik wens je al het succes!
Overigens: univé kan je wettelijk gezien NIET dwingen je auto naar hun schadebedrijf te brengen…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ds in de prak
Univé heeft contracten lopen met allerlei autobedrijven die voor hun de schade repareren op jaar basis. Dat is een heel netwerk en wordt gewoon lekker tegen elkaar uitgespeelt. Dus zo lang de schade meevalt en spatbordje hier een bumpertje daar dan gaat het allemaal goed ( voor hun). Dan hoef je niks te doen en wordt alles geregeld. Dit heeft elke verzekeringsmaatschappij in den lande hoor! Het riekt erg naar cartelvorming want de kleine schadebedrijven kunnen nooit aan die voorwaarden voldoen. Maar als het buiten de normale porties valt wordt het een ander verhaal.Indien je hem laat repareren door een niet aangesloten bedrijf ben je zeker je eigen risico kwijt.
Een contra-expetise zou ik zeker doen en laat de mannen het dan maar lekker uitvechten.
succes verder en beterschap nog.
Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-08-2008
- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
AH1828 schreef:Google: “Ik zit zelf sinds kort bij Snelders. Die hebben geen limiet voor het aantal kilometers.”
Heb je een adres/telnr van Snelders? Kan ik niet zo 123 vinden op het net. Hebben zijn een klassieker of liever nog een DS kenner in hun portefeuille?
gr, Dick.
Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Nou, ik ben weer online, sinds za middag zonder internet gezeten (er was een “kruispunt” vastgelopen bij mij in de buurt (wat het ook mogen betekenen). Kwam dat er ook nog eens bij…
Gisteren alles moeten regelen zonder internet, dat is al een uitdaging op zich! Wat zijn we toch afhankelijk…
Nou, zoals al gezegd: ik mocht geen eigen expert inhuren en omdat ik bijna alles zelf aan mijn auto doe heb ik ook geen echte lopende contacten met garages in de buurt.
Ik heb Herman Heffener gebeld en ondanks het feit dat hij de expertise niet mag uitvoeren heeft hij mij toch even met beide benen op de grond gezet met een duidelijk advies en uitleg: klasse!
Ik heb uiteindelijk besloten de DS naar Theo Albers in Meerlo te laten transporteren. Theo heeft een zeer grote ervaring met reparatie en restauratie van DS chassis’ en ik heb het gevoel dat mijn dame daar in goede handen is.
Zeer goed nieuws voor mij is dat Theo heeft aangegeven dat het wel heel raar moet lopen als de DS niet te repareren is: ik ben benieuwd!
De DS wordt vandaag getransporteerd naar Meerlo, ik probeer te regelen dat ik nog wat foto’s kan maken en hier posten. Sowieso interessant om goed te zien wat er met een DS gebeurd als aangereden door een moderne auto.
Verder: nogmaals allen bedankt voor het hart onder de riem. Het was al wel bekend maar het blijkt hieruit toch wel dat Citroen rijders een hechte club mensen vormen.
Hoe gaat het met jezelf? Hopelijk geen lichamelijk letsel overgehouden.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
stefaan5089 schreef:Hoe gaat het met jezelf? Hopelijk geen lichamelijk letsel overgehouden.
Nou, dat is moeilijk te zeggen. Geen direct zichtbaar letsel.
Ik heb wel pijn aan mijn hals en bovenrug/ribben. Vooral in het weekend erg veel last van gehad. Maandagochtend direct naar de huisarts gegaan en die concludeerde dat (nek)wervelkolom ok was, maar dat ik wel last had van een z.g. wiplashtrauma. Hetgeen overigens niet wil zeggen dat dit ook ontaardt in een wiplash (want dan is het chronisch en dit gebeurt in een relatief klein aantal gevallen). De spierpijn is al aan het wegtrekken maar het is nog niet zoals het moet zijn… Afwachten dus.
Alhoewel ik het lelijk vind toch maar hoofdsteunen monteren. Ik heb me echter wel eens laten vertellen dat de hoofdsteunen in de snoek niet echt de klap opvangen zoals zou moeten…
Ik wens je veel beterschap en ik hoop dat met je dame ook alles weer goed komt.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
heb je de dame alweer gezien?
wat is de tweede indruk?
Wellicht kunnen we een team samenstellen om van delen een kunst/ herinnerstuk te maken voor in je huis.
.komma
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Dirkman schreef:heb je de dame alweer gezien?
wat is de tweede indruk?Wellicht kunnen we een team samenstellen om van delen een kunst/ herinnerstuk te maken voor in je huis.
Ja, tweede indruk is dat ze misschien toch nog wel te redden is, trekhaak heeft veel opgevangen. Maar ja, alles hangt af van of het reparatiebedrag wel of niet boven het getaxeerde bedrag uitkomt….
Chassis is in ieder geval tot aan de gastank vernacheld, verder hopen dat er niets anders vervormd is. Vooral aan de wielophangingconstructie.
Kunststuk? Jij gaat wel van het ergste uit hè?
Maarrr, goed idee. Misschien wil je t.b.v. kunstwerk ook wat van je ID19P doneren. Is mooie combi ID19P-DS23 Pallas….
ah! ik merk een terugkomend gevoel voor humor.
mooi.
.komma
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Waarom heb je voor Albers gekozen en niet voor Sanders bijvoorbeeld?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Ik had ook voor Sanders kunnen kiezen, of voor nog een aantal anderen. Ik heb van een aantal mensen gehoord dat Theo Albers zeer kundig en ervaren is in het repareren van chassis’ en heb op basis daarvan voor hem gekozen.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bedankt. Duidelijk antwoord.
Citroen!
Wat betreft de hoofdsteunen: de smalle hoofdsteunen met gelaste pijpjes in het stoelframe zijn wel zinvol (en stijlvoller vind ik zelf, zie je ook nog iets als je achteruit kijkt).
De brede met beugels zijn slechts voor de sier en om een vermoeid hoofd in de file even tegenaan te leggen. Zitten slechts met 4 parkertjes vast.
Verder sterkte met lijf en wederopbouw van je prachtige auto Ted, sterkte ermee.
Wat voor trekhaak had je? Een Brink of een “franse”?
In dit geval zou je met een Brink trekhaak beter af zijn, dan beperkt de schade zich vaak tot de koffer.
Bij een franse loopt de bevestiging door tot de ruimte onder de afdekplaat van je stabilisatorstang en treedt er extra vervorming door tot onder je achterbank..
ted.kampen schreef:Ik had ook voor Sanders kunnen kiezen, of voor nog een aantal anderen. Ik heb van een aantal mensen gehoord dat Theo Albers zeer kundig en ervaren is in het repareren van chassis’ en heb op basis daarvan voor hem gekozen.
De circel is bijna rond… Door een zoon van Theo Albers ben ik verliefd geworden op een DS. In de zomer werk ik 3 weken samen met hem in Orange. Na lang zoeken vond ik een mooie ID, die jij geïmporteerd en gerestaureerd hebt.
Succes met het afwikkelen van alles!
ID 19P 1966