@ Piet:
Poederblusser? Nooit een poederblusser nemen, CO2 en tenminste 5kg.
@ Han s
Blusser gekregen als goedbedoeld geschenk in een tijd dat ik altijd krap bij kas zat…
Weet inmiddels beter v.w.b. poederblussers en corrosie.
Ik rij nu zonder blusser, als mijn huidige auto in brand vliegt heb ik niet de illusie dat ik met een blusser van 5 kg de klus kan klaren.
Alle inzittenden eruit, de rest is voor de verzekering
Groet, Piet
Klopt, maar ik rijd met een bijna 40 jaar oude Jaguar en ik heb een 6kg CO2 blusser bij me. Met de XM heb ik een 5kg blusser mee.
Dat is wel erg makkelijk als je een beginnend brandje hebt hoor en ook makkelijk als je een fikkende auto tegenkomt. Ik heb eens een eend helemaal zien uitfikken terwijl de politie er bij stond en die hadden een blusser die niets deed.
Han, ik vrees dat we dit topic aan het kapen zijn.
Zullen we deze http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=177284&postdays=0&postorder=asc&highlight=brandblusser&start=30 nog eens open trekken?
Groet, Piet
Accoord! Zijn er al foto’s van de DS?
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Niet geschikt voor jongere kijkers, zie hier impact van slagschip op achterkant DS met een 50-60 km/h. Een beetje veel foto’s maar dan kunnen jullie eens goed zien wat er zoal kapot gaat bij een dergelijke klap. C-stijl is ook naar voren gekomen (achterdeuren komen tegen C-stijl aan). In ieder geval verloren: bumper partij voor en achter, voor- en achterklep, achterschermen. Aan de meeste carrosseriedelen wel beschadigingen. De hele achterkant van chassis kapot en balk aan de voorkant kapot.
Dat is pas verschrikkelijke zonde zeg….
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
tjee…
Doordat er zoveel energie het metaal “gekreukt” heeft, ben jij er denk ik nog redelijk goed vanaf gekomen…
Het is niet leuk maar als deze opgeknapt gaat worden moet dat echt iemand doen die heel goed weet hoe of wat anders gaat dit niet goed komen denk ik….
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Technisch is er veel mogelijk maar…..
Citroen!
Ik heb de indruk dat deze dame heel veel gegeven heeft om jou, haar bestuurder, te beschermen!
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Ik ben haar dan ook erg dankbaar!
Ted, als onverwoestbare optimist en positief denker geloof ik dat er best nog weer iets moois van je DS te maken valt! Ik moet daar wel meteen bij toegeven dat deze overtuiging niet op technische kennis gebaseerd is, maar toch…
Ik weet zeker dat je hier op ‘t forum een aantal vrijwilligers zult vinden die je graag met raad en daad zullen bijstaan om je droom-dame weer in haar volle glorie te herstellen!
Wb het geestelijk verwerken van wat je overkomen is: het lijkt me dat je een fijne familie hebt, dat is al heel belangrijk. De schrik zit er evenwel goed in en dat heeft tijd nodig, maar slijt geleidelijk.
Ik heb in 1983 een ernstig motorongeluk gehad in Italië, waar ik ‘t wonder boven wonder levend vanaf gebracht heb, maar het heeft lang geduurd voordat ik dat verwerkt had en dat kwam ook omdat degene met wie ik dat ongeluk had meegemaakt er heel anders mee omging dan ikzelf. Ik kon er met hem niet over praten en dat had ik juist zo nodig.
Wb die ingeslagen ruit: ik voel daar achteraf meer boosheid over dan angst, omdat het een bewust agressieve actie was, weliswaar niet persoonlijk tegen mij gericht, maar toch idd erg intimiderend.
Ik hoop dat je er lichamelijk snel weer wat bovenop krabbelt en ik verwacht gewoon dat hier op dit forum over zes maanden ofzo (ik zeg maar wat) opnieuw prachtige foto’s van je herstelde DS verschijnen!
Groeten,
Fem
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Fem, bedankt voor de bemoedigende woorden! Ik merk dat je al e.e.a. voor je kiezen hebt gehad. Dus dat akkefietje met die kapotte ruit zul je wel weer in perspectief kunnen plaatsen (na verloop van tijd).
Wat betreft mijn dame… het hangt echt aan een zijden draadje.
Naast emotie speelt natuurlijk ook de keiharde financiële werkelijkheid een rol… E.e.a. zal de komende tijd duidelijk worden.
Dat ziet er hevig uit .
Ik hoop voor je dat je dame nog te redden valt, Er is momenteel idd heel wat mogelijk.
Hopelijk gaat het met je nek al wat beter.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Heftige foto’s Ted, daar krijg je tranen van in je ogen. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt vele jaren geleden met een Peugeot 403 break familiale. Iemand met een kilometertje of 50 achterin en net als jij had ik geen hoofdsteunen. De hele auto van achteren plat en van voren flink beschadigd omdat er een domino effect plaatsvond met voor me staande auto’s, het was bij een verkeerslicht.
Ik mankeerde niets op wat stijfheid na de volgende dagen en ik begin me af te vragen of die hoofdsteunen wel zo’n enorm voordeel zijn omdat we tegenwoordig zoveel gevallen van whiplash hebben.