1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
"refobak" wil niet op benzine lopen
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 20 december 2008 04:03 AM

vandaag de xantia break 2.0 16v bij George opgehaald om die dan volgende week naar Fr. te rijden.

echter: het ding wil alleen op Gas lopen. Dat zorgt dus voor startproblemen en beperkt de actieradius behoorlijk omdat de tank die eronder hangt zo’n ringtankje is. Tevens is de 5e verzet er mee uitgescheden dus dat helpt ook al niet voor de brandstofeconomie.

Verder is het een G3 installatie volgens kenteken. Maar hebben die een gasring in de inlaatbuis? maw is het wel een echte g3? (dit terzijde, ik zoek liever naar een oplossing om m weer op benz te laten lopen.)

waar ga ik het eerst kijken?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 20 december 2008 09:45 AM
  [ # 1 ]

De eerste G3 installatie van AG was inderdaad een monopoint injectie in de luchtslang naar het gasklephuis.

Al de auto op benzine helemaal niets meer doet dan verdenk ik de benzinepomp. Te lang doorrijden met te weinig benzine in de tank doet dit apparaat geen goed. Het verbrand dan eigenlijk. Komt vaak voor bij LPG rijders.

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 20 december 2008 12:55 PM
  [ # 2 ]

De eerste verdachte is idd de brandstofpomp. Dit kan je natuurlijk vrij makkelijk uitsluiten. Als je de auto op contact zet moet je hem kunnen horen zoemen. Doet hij dat niet dan is hij of stukkend, of hij word niet aangestuurd. Dan word het dus tijd om de multimeter er bij te pakken. Als de auto op contact gaat krijgt de brandstofpomp even prik om druk op het systeem te zetten. Dit kan je dus heel makkelijk meten. Maar mijn eerste vermoeden is idd dat de brandstofpomp dood is.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 20 december 2008 01:43 PM
  [ # 3 ]

mijne ook idd…..

er zat nog wel benzine in maar dat zegt niks.

ik heb nog een pomp van een bx gti zou dat ook werken?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 20 december 2008 02:17 PM
  [ # 4 ]
John schreef:

Yes, that’s the same.

Maar ik twijfel nog…

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 20 december 2008 02:22 PM
  [ # 5 ]

Dat is dus niet hetzelfde. Bij de Xantia zit de pomp in de tank, bij de BX hangt hij er voor!

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 20 december 2008 02:25 PM
  [ # 6 ]

Is het een interne of externe?
Okay, LJ….

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 20 december 2008 04:18 PM
  [ # 7 ]
hendrik69 schreef:

De eerste G3 installatie van AG was inderdaad een monopoint injectie in de luchtslang naar het gasklephuis.

Al de auto op benzine helemaal niets meer doet dan verdenk ik de benzinepomp. Te lang doorrijden met te weinig benzine in de tank doet dit apparaat geen goed. Het verbrand dan eigenlijk. Komt vaak voor bij LPG rijders.

De aanname dat er met teweinig benzine is rond gereden kun je uitsluiten er is eerder meer op benzine met dat hok dan op lpg

De aansturing vind ik plausibeler dit ook omdat er zelfs zekeringen uit lagen in het vooronder.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 20 december 2008 06:28 PM
  [ # 8 ]

we gaan zometeen eens kijken. eerst even wat andere klusjes afronden.

ook interne en externe pompen zijn gewoon gelijkaardige pompen, alleen de ophanging is anders?
dwz ik kan me herinneren dat een XM pomp, ma ontdaan geweest te zijn van zijn kooi etc erg veel leek op de pomp die onder een CX GTiT hangt…

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 20 december 2008 06:56 PM
  [ # 9 ]

Je kan ze natuurlijk vergelijken, maar ik heb beide pompen gezien. En qua uiterlijk verschillen ze ook aardig.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2418
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 20 december 2008 10:41 PM
  [ # 10 ]

nouja, de auto loopt nu op benzine en gas, wat heb ik gedaan? andere accu, maar dat was niet de oorzaak lijkt me, hoewel de startmotor sneller rond leek te gaan. Wel wat zitten morrelen aan zekeringenbak, gascomputer en andere draden en stekers.
Meteen maar even een bus contactspray gehaald, hetgeen wel het no.1 gereedschap lijkt te zijn bij het houden van citroëns.

dus voorlopig lijkt het allemaal gunstig.

een vervanger van de erg gladde rechter voorband is gescoord bij Van der Laan.

verder viel me een gesneuvelde zekering op, de middelste rechts, vanaf de bestuurdersplaats gezien. Er zitten 3 5 ampere zekeringen op een rijtje. De middelste daarvan is doorgebrand. Na vervangen en nadat de motor gelopen had was ie weer door. Waar is deze van? iemand met een instructieboeje of vraagbaak?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Klussie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 23-04-2004

Gepost: 20 december 2008 11:04 PM
  [ # 11 ]

Hier kan je dat vinden

S^6 ermee

Arie

C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km

___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex:  Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 20 december 2008 11:04 PM
  [ # 12 ]
Evan schreef:

verder viel me een gesneuvelde zekering op, de middelste rechts, vanaf de bestuurdersplaats gezien. Er zitten 3 5 ampere zekeringen op een rijtje. De middelste daarvan is doorgebrand. Na vervangen en nadat de motor gelopen had was ie weer door. Waar is deze van? iemand met een instructieboeje of vraagbaak?

Jawel, maar als het goed is staat er een nummer bij.
En bedoel je dan de zekeringskast in het interieur of onder de motorkap?
Er zitten volgens het boekje nergens 3 zekeringen met 5 amp. op een rijtje.
Wellicht is dat de oorzaak van het steeds doorslaan.

Jeroen

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 20 december 2008 11:08 PM
  [ # 13 ]
Klussie schreef:

Hier kan je dat vinden

S^6 ermee

Dit is het instructieboekje van een vroege Xantia.
Je moet een latere serie hebben.

Jeroen

Profiel  
 
Klussie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 253
Geregistreerd: 23-04-2004

Gepost: 20 december 2008 11:11 PM
  [ # 14 ]

Maakt dat zoveel verschil dan?

Hmmm, wil het morgen wel ff inscannen en opsturen dan.
Ik hoor het wel Wink

Arie

C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km

___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex:  Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 20 december 2008 11:12 PM
  [ # 15 ]
Klussie schreef:

Maakt dat zoveel verschil dan?

Hmmm, wil het morgen wel ff inscannen en opsturen dan.
Ik hoor het wel Wink

Het komt niet overeen met de tabel die in mijn boekje staat. ( Xantia Break 1997)

Jeroen

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook