vandaag de xantia break 2.0 16v bij George opgehaald om die dan volgende week naar Fr. te rijden.
echter: het ding wil alleen op Gas lopen. Dat zorgt dus voor startproblemen en beperkt de actieradius behoorlijk omdat de tank die eronder hangt zo’n ringtankje is. Tevens is de 5e verzet er mee uitgescheden dus dat helpt ook al niet voor de brandstofeconomie.
Verder is het een G3 installatie volgens kenteken. Maar hebben die een gasring in de inlaatbuis? maw is het wel een echte g3? (dit terzijde, ik zoek liever naar een oplossing om m weer op benz te laten lopen.)
waar ga ik het eerst kijken?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
De eerste G3 installatie van AG was inderdaad een monopoint injectie in de luchtslang naar het gasklephuis.
Al de auto op benzine helemaal niets meer doet dan verdenk ik de benzinepomp. Te lang doorrijden met te weinig benzine in de tank doet dit apparaat geen goed. Het verbrand dan eigenlijk. Komt vaak voor bij LPG rijders.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
De eerste verdachte is idd de brandstofpomp. Dit kan je natuurlijk vrij makkelijk uitsluiten. Als je de auto op contact zet moet je hem kunnen horen zoemen. Doet hij dat niet dan is hij of stukkend, of hij word niet aangestuurd. Dan word het dus tijd om de multimeter er bij te pakken. Als de auto op contact gaat krijgt de brandstofpomp even prik om druk op het systeem te zetten. Dit kan je dus heel makkelijk meten. Maar mijn eerste vermoeden is idd dat de brandstofpomp dood is.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
mijne ook idd…..
er zat nog wel benzine in maar dat zegt niks.
ik heb nog een pomp van een bx gti zou dat ook werken?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
John schreef:Yes, that’s the same.
Maar ik twijfel nog…
Dat is dus niet hetzelfde. Bij de Xantia zit de pomp in de tank, bij de BX hangt hij er voor!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Is het een interne of externe?
Okay, LJ….
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
hendrik69 schreef:De eerste G3 installatie van AG was inderdaad een monopoint injectie in de luchtslang naar het gasklephuis.
Al de auto op benzine helemaal niets meer doet dan verdenk ik de benzinepomp. Te lang doorrijden met te weinig benzine in de tank doet dit apparaat geen goed. Het verbrand dan eigenlijk. Komt vaak voor bij LPG rijders.
De aanname dat er met teweinig benzine is rond gereden kun je uitsluiten er is eerder meer op benzine met dat hok dan op lpg
De aansturing vind ik plausibeler dit ook omdat er zelfs zekeringen uit lagen in het vooronder.
Citroen c32 Hilton XLS
we gaan zometeen eens kijken. eerst even wat andere klusjes afronden.
ook interne en externe pompen zijn gewoon gelijkaardige pompen, alleen de ophanging is anders?
dwz ik kan me herinneren dat een XM pomp, ma ontdaan geweest te zijn van zijn kooi etc erg veel leek op de pomp die onder een CX GTiT hangt…
CX GTi Turbo 2 - All Black
Je kan ze natuurlijk vergelijken, maar ik heb beide pompen gezien. En qua uiterlijk verschillen ze ook aardig.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
nouja, de auto loopt nu op benzine en gas, wat heb ik gedaan? andere accu, maar dat was niet de oorzaak lijkt me, hoewel de startmotor sneller rond leek te gaan. Wel wat zitten morrelen aan zekeringenbak, gascomputer en andere draden en stekers.
Meteen maar even een bus contactspray gehaald, hetgeen wel het no.1 gereedschap lijkt te zijn bij het houden van citroëns.
dus voorlopig lijkt het allemaal gunstig.
een vervanger van de erg gladde rechter voorband is gescoord bij Van der Laan.
verder viel me een gesneuvelde zekering op, de middelste rechts, vanaf de bestuurdersplaats gezien. Er zitten 3 5 ampere zekeringen op een rijtje. De middelste daarvan is doorgebrand. Na vervangen en nadat de motor gelopen had was ie weer door. Waar is deze van? iemand met een instructieboeje of vraagbaak?
CX GTi Turbo 2 - All Black
S^6 ermee
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Evan schreef:
verder viel me een gesneuvelde zekering op, de middelste rechts, vanaf de bestuurdersplaats gezien. Er zitten 3 5 ampere zekeringen op een rijtje. De middelste daarvan is doorgebrand. Na vervangen en nadat de motor gelopen had was ie weer door. Waar is deze van? iemand met een instructieboeje of vraagbaak?
Jawel, maar als het goed is staat er een nummer bij.
En bedoel je dan de zekeringskast in het interieur of onder de motorkap?
Er zitten volgens het boekje nergens 3 zekeringen met 5 amp. op een rijtje.
Wellicht is dat de oorzaak van het steeds doorslaan.
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Klussie schreef:
S^6 ermee
Dit is het instructieboekje van een vroege Xantia.
Je moet een latere serie hebben.
Jeroen
Maakt dat zoveel verschil dan?
Hmmm, wil het morgen wel ff inscannen en opsturen dan.
Ik hoor het wel
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Klussie schreef:Maakt dat zoveel verschil dan?
Hmmm, wil het morgen wel ff inscannen en opsturen dan.
Ik hoor het wel
Het komt niet overeen met de tabel die in mijn boekje staat. ( Xantia Break 1997)
Jeroen