2 van de 40
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Dit was: Daan’s Xsara HDi Exclusive.
citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 250

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 17 maart 2009 02:23 AM
  [ # 16 ]

Of misschien xenon ???
Geeft meer zicht, staat mooier, geen lampjes meer verwisselen…..

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 17 maart 2009 09:05 AM
  [ # 17 ]
DigiDaan schreef:

Goh, het is dimlichten-doorfikseizoen geloof ik. Twee weken na het linker is nu ook het rechter opgehouden licht te produceren.

Binnenkort even een nieuw setje erin raggen dus.

Hmmm, bij de 205 ging altijd op de heenweg de ene en op de terugweg op dezelfde dag de andere lamp.

Was dus altijd in de pauze twee peertjes kopen.

Bij de Xantia heb ik ik 130.000 km nooit een lampje kapot gehad….

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 17 maart 2009 09:06 AM
  [ # 18 ]
citrozxdennis schreef:

Of misschien xenon ???
Geeft meer zicht, staat mooier, geen lampjes meer verwisselen…..

lees eens wat meer over Xenon: dat is ook na 150.000 km gebeurd…

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7778

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 17 maart 2009 10:57 AM
  [ # 19 ]

Xenon? Nah. ‘t Is wel mooi hoor, zeker omdat ik al heldere koplampglazen heb. Maar de standaard units geven al prima licht en er zijn wel betere manieren om mijn spaargeld te verspillen. De periode dat ik mijn auto als uitgavenobject zag is toch wel voorbij geloof ik.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

citrozxdennis
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 250

- Xsara HDI 110 Exclusive
Gepost: 17 maart 2009 12:18 PM
  [ # 20 ]
DigiDaan schreef:

Xenon? Nah. ‘t Is wel mooi hoor, zeker omdat ik al heldere koplampglazen heb. Maar de standaard units geven al prima licht en er zijn wel betere manieren om mijn spaargeld te verspillen. De periode dat ik mijn auto als uitgavenobject zag is toch wel voorbij geloof ik.

ik geef je geen ongelijk hoor…..je kan wel blijven spenderen op een gegeven moment…

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 17 maart 2009 01:20 PM
  [ # 21 ]

Dan geef ik liever een keer wat extra uit aan een rondje remmen.

Nieuwe schijven, Ferodo DS2500 blokken, RVS remslangen en DOT 5.1 Cool

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 17 maart 2009 03:39 PM
  [ # 22 ]

Maar weer even naar Mascotte geweest. Gelukkig was de BTW weer eens voor hun rekening..

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 maart 2009 09:29 PM
  [ # 23 ]

Bij mijn Xsara gaan de koplampen ook altijd tegelijk…
Er zit nooit meer dan 5000 km tussen, tegenwoordig vervang ik ze beide tegelijk.

Ik heb er nu H7 Xeon sport in zitten. Die bevallen eigenlijk erg goed. Deze komen bij de dealer vandaan.
Zo te zien heb jij net zoiets gekocht, ben benieuwd hoe ze bevallen Wink
Ze waren wel weer goedkoper bij de dealer..

Profiel  

nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 592

Gepost: 17 maart 2009 09:54 PM
  [ # 24 ]
DigiDaan schreef:

Dan geef ik liever een keer wat extra uit aan een rondje remmen.

Nieuwe schijven, Ferodo DS2500 blokken, RVS remslangen en DOT 5.1 Cool

hoeveel betaal je voor je blokken? ik denk eraan ds performance te nemen, want die 2500 vreten je schijven op heb ik al gehoord

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 18 maart 2009 12:51 AM
  [ # 25 ]

Destijds (voor de phase 1 1.8i16V) was het rond de 90 euro geloof ik. Weet het niet meer precies. Heb ze toen samen met een set Brembo Performance geperforeerde schijven gekocht. Dat doe ik overigens niet meer, is nergens goed voor. Gewoon originele schijven.

Ik weet niet of de schijven er harder van sleten. Sowieso hebben de grotere schijven op mijn Xsara een luizenleventje, dus daar maak ik me niet zo’n zorgen over. Wat me wel nog bijstaat van die DS2500 blokken is dat ze bij normaal gebruik prima te doseren waren, en als ik ze een beetje heet stookte, ze lekker gingen bijten..

@arjan, dit zijn zeker geen xenon-look lampen. Het licht van deze lampjes is juist extra wit. Als je goed opgelet had wist je dat dit al de derde keer is dat ik dit type lamp heb gekocht.

Profiel  

nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 592

Gepost: 18 maart 2009 09:55 AM
  [ # 26 ]

.

ik heb zelf al geinformeerd voor brembo max, maar die maken ze niet voor de 1600 16v… voor alle oudere types wel… maar ik zie net dat jouw blokken voor in een hdi, anders zijn dan de mijne.. dusja moeilijk te vergelijken in prijs eh…

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27890

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 maart 2009 09:08 PM
  [ # 27 ]
DigiDaan schreef:

@arjan, dit zijn zeker geen xenon-look lampen. Het licht van deze lampjes is juist extra wit. Als je goed opgelet had wist je dat dit al de derde keer is dat ik dit type lamp heb gekocht.

Xeon kan ook wit zijn?
Bij mij is het ook wit, zeker geen blauw.

Tja opletten, ik ken niet jouw volledige geschiedenis uit mij hoofd Wink

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 29 maart 2009 04:38 PM
  [ # 28 ]

Grmbl.

Nadat ik vanmorgen rond half zes het laatste stukje vanaf Boxtel naar Eindhoven (over de A2) even de beentjes heb gestrekt (190+) wilde de kachel niet meer rustig blazen.

Eigenlijk nog maar twee standen beschikbaar: orkaan en maximaal. Uit kan zelfs niet meer. Lijkt me een typisch gevalletje kachelweerstand. Die was al niet meer goed, omdat je ‘m in de hogere standen al niet meer goed af kon regelen.

Als ik nog wat tijd kan vinden trek ik vanmiddag de kachel uit elkaar, dan kan ik morgen meteen de juiste onderdelen halen bij de dealert.

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 29 maart 2009 07:33 PM
  [ # 29 ]

Net even het handschoenkastje eruit gehaald en de bekleding onder de kachel losgemaakt. Na wat kabelboompjes en stekkers losgemaakt te hebben kon de kachelmotor met drie boutjes losgemaakt worden. Beetje wurmen en het ding kwam er uit.

Het lijkt erop alsof de kachelmotor en kachelweerstand één geheel vormen.

In elkaar:

Uit elkaar: de behuizing, motor en - ik vermoed - de weerstand:

Kan iemand bevestigen dat het onderdeel op de voorgrond inderdaad de weerstand is, en dat dit een geheel vormt met de motor?

Ik zal maar vast informeren wat een nieuwe kost bij de dealer. Of anders een gebruikte proberen te scoren.

Profiel  

2d
Administrator

Gepost: 29 maart 2009 08:06 PM
  [ # 30 ]

Even gezocht op Masterbase. De gehele unit heeft daar als advieprijs €177. De module is ook los te krijgen, daar staat echter geen prijs bij.

Ik vind het echt heel jammer dat ik niet meer op service.citroen.com terecht kan voor dit soort informatie. Wat ik in ieder geval heb gevonden op peugeot servicebox is dat een soortgelijk aircosysteem voor de 306 geen kachelweerstand heeft maar een zelfde soort module.

Denk dat ik morgen tijdens de lunchpauze even naar de garage rijd, wellicht kunnen zij uitsluitsel bieden.

Profiel  

2 van de 40
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook