Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Omdat een geperste koppeling op de hogedrukdieselpomp iets lijkt te zweten (ik ruik wel eens een zuchtje onverbrande dieselwalm binnen en de koppeling is wat nattig) ga ik de komende tijd normale (dus niet zwavelarme premium) diesel tanken. Uiteraard alleen de a-merken. Eens kijken of dat verschil biedt. Ben ook wel benieuwd wat dat doet met het verbruik en de loop van de motor.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Twee tankjes ‘ordinaire’ diesel verder: hij roet iets meer dan voorheen maar het verbruik is nog altijd prima. Verder krijg ik de indruk dat de motor met name stationair net iets minder rauw loopt op gewone diesel.
Denk dat ik dit wel even vol blijf houden zo.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Is het zweten van de koppeling nu voorbij? Ik tank eigenlijk altijd gewoon bij de goedkoopste pomp. Misschien ga ik ook eens een a merk proberen of premium binnenkort, verwacht er niet veel van eigenlijk.
Groet, Dennis
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Heb bij het olieverversen de pomp helemaal schoon gespoten met remmenreiniger, maar sindsdien niet meer gekeken of de aansluiting nog lekt.
Zal binnenkort eens kijken.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Van de week met al die hoosbuien werd het gehobbel van de linker ruitenwisser me teveel en heb ik (uiteraard tijdens een hoosbui) twee nieuwe wisserbladen gemonteerd. Dat lijkt een jaarlijks terugkerend fenomeen. Nu dus weer heerlijk geruisloos en streeploos schoon, waardoor de regensensor het ook weer een stukje beter doet. Alhoewel ik me nog steeds erger aan het feit dat ‘ie veel te snel in de neurotische stand schiet, maar vooruit.
En vanmorgen vroeg lekker met de kerstboom aan de A2 afgereden:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi plaatje weer
Dat blauwe gloedje van het groot licht is een leuk detail.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
De vrieskou en een accu van bijna 7 beginnen toch te zorgen voor een moeizame start. Heeft de auto wat minder lang stilgestaan gaat de startmotor stukken sneller rond.
Eerlijk gezegd zit ik wel een beetje in dubio nu. Aan de ene kant kan ik het zo laten en wachten tot het echt problematisch wordt (ik hoef op het moment toch nergens naartoe) maar een te lage accuspanning kan ook weer allerlei elektronische storingen en kapotte lampjes met zich meebrengen, bovendien moet dan de dynamo elke keer weer stukken harder werken.
Ik denk dat ik dus maar even ga shoppen voor een nieuwe accu, eens rustig kijken wat een 70+ ampère exemplaar moet kosten these days. Verder ben ik toch maar weer wat aan het rondsnuffelen voor een set winterrubber, alhoewel dat allemaal wat minder prioriteit heeft.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Ik zou geen winterrubber aanschaffen als je verder niet veel rijd. Volgens mij heb je er wel meer grip mee, maar heb je het in NL eigenlijk niet nodig
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Fijn, denk dat er toch stukken zijn nu. Toen ik vanmorgen koud startte (na ruim drie dagen stilstand en vorst) was er niets aan de hand maar met het warmer worden van de kachel begon de boel te beslaan. Erg te beslaan. Normaal heeft ‘ie daar nooit last van.
Ben eens een beetje gaan pielen met de temperatuur, airco aan/uitzetten, recirculatieklep werkt gewoon. Maar niks, steeds minder zicht. Op een gegeven moment een tijdje met de temperatuurknop op koud rondgereden en de ramen op een kier, daardoor begon het zicht weer wat beter te worden. Daarna de verwarming weer aangezet, toen kwam er zelfs damp uit de roosters en was binnen no-time de boel weer mistig. Tel daarbij een beetje zoetdroge lucht op (koelvloeistof dus) en ik kan eigenlijk geen andere conclusie trekken dan dat de kachelradiateur kapot is.
Ben nu al her en der aan het rondvragen wat vervanging zou moeten kosten maar zijn er misschien nog mensen die een ander idee hebben wat het probleem zou kunnen zijn?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Lijkt me dat dit zeker de kachelradiateur is. Haal anders even het interieurfilter eruit en voel of het daar vettig is van de koelvloeistof.
Ik zou een kachelradiateur van Valeo halen, die zijn goed. Om hem te vervangen moet wel het dashboard eruit om bij het kachelhuis te komen. Ga je het zelf doen?
Succes in ieder geval!
Je weet nu wat het kost. Lijkt me wel dat ie dan lekt ja.
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Bij Hegru in Veldhoven doen ze het voor 450 euro. Kunnen ze morgen al doen. Laat ik dat maar doen dus.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
citrozxdennis schreef:Lijkt me dat dit zeker de kachelradiateur is. Haal anders even het interieurfilter eruit en voel of het daar vettig is van de koelvloeistof.
Achter het interieurfilter zit de verdamper van de airco, die wordt alleen maar koud. In het kachelhuis iets verderop zit de kachelradiateur pas. Moeilijk vast te stellen dus of ‘ie echt stuk is zonder het dash los te trekken..
citrozxdennis schreef:Ik zou een kachelradiateur van Valeo halen, die zijn goed. Om hem te vervangen moet wel het dashboard eruit om bij het kachelhuis te komen. Ga je het zelf doen?
Succes in ieder geval!
Valeo denk ik ja. Ik overleg wel even met die gasten. Heb geen zin om het zelf te doen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Kan ik me voorstellen, het is een behoorlijke klus….
DigiDaan schreef:Bij Hegru in Veldhoven doen ze het voor 450 euro. Kunnen ze morgen al doen. Laat ik dat maar doen dus.
Wel prijzig, maar als ze het morgen al kunnen doen is dat natuurlijk wel weer mooi.