Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Jij weet best dat ik dat hoge achting heb. Voor dat hok
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Voor de volledigheid, hier madam in kwestie, geparkeerd op mijn parkeerplaats:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Vanmiddag het duurste wasstraatprogramma genomen en daarna een stukje de auto droog wezen rijden.
Kon ik in het echt die steenslagschade maar net zo makkelijk wegpoetsen als in Photoshop..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Mijn complimeten! Je auto ziet er zeer netjes uit!
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nou, eigenlijk weer helemaal niets nieuws te melden. Auto doet het prima, airco blaast nog heerlijk koude lucht en zelfs met een onverwachte vier personen aan boord geen centje pijn.
Sterker nog, tijdens een dagje door de Ardennen, Duitsland, Luxemburg en terug naar huis een keurige 1 op 17 gescoord over vijfhonderd kilometer. Ondanks belading, airco, lifters, bergweggetjes, met 199 (GPS) over de Autobahn en een bijzonder zware rechtervoet over de gehele dag genomen.
Het lijkt er dus op dat het slechtere verbruik van de laatste maanden toch echt komt door het gebrek aan lange afstanden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Vlak ook het warmere weer niet uit.
M’n groene dame deed tot nu toe ergens rond de 6,6 a 6,8 l/100 km, gecombineerd verbruik. De boordcomputer (die qua verbruik weergave redelijk nauwkeurig blijkt) geeft voor m’n huidige lopende tank 6,0 l/100 km. De tank ervoor ging nog op 6,55 l/100 km.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/315573.html
*Technoloog mompelt verder nog iets over semi-gerelateerd nieuws betreffende een C5
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Geheel offtopic natuurlijk maar broer Technoloog heeft weldegelijk een punt:
Dit is de nieuwe aanwist van mijn ouders. Gister een stukje in gereden. Nou had ik al eerder een stukje C5III gestuurd maar niet in de bollenversie.
Het rijdt strak en precies maar toch met een onmiskenbare HP-demping. Zweven durf ik het niet te noemen maar over kasseistroken en de beruchte slechte vlaamse weggetjes echt een heel prima veercomfort. Snelwegbochten precies en stabiel te ronden, daar is geen sportstand voor nodig. De stilte in het interieur is opmerkelijk, de motor laat alleen tijdens accelereren weten een diesel te zijn. Verder nauwelijks windgeruis, dankzij de gelaagde ruiten.
Na een halfuurtje rijden was ik ervan overtuigd dat het misschien niet voor iedereen een echte Citroën is, voor mij staat vast dat het een échte auto is.
Meer foto’s op flickr (klik) , groter formaat als je ook een account hebt.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
WAT EEN AUTO daar zou ik ook wel een stukje in willen toeren!
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
DigiDaan schreef:Zweven durf ik het niet te noemen maar over kasseistroken en de beruchte slechte vlaamse weggetjes echt een heel prima veercomfort.
Na een halfuurtje rijden was ik ervan overtuigd dat het misschien niet voor iedereen een echte Citroën is, voor mij staat vast dat het een échte auto is.
Eens
Ik denk dat het echte zweven na de XM wel opgehouden is.
De Xantia mist ook wel iets geloof ik.
Ik regelmatig mensen zeggen dat de C5 wel echt zweeft, net zoals vroeger zeggen ze dan. Dan hebben ze duidelijk al lang niet meer in de oude Citroën gereden. Als je daar een tijdje in rijdt en vervolgens in de C5 stapt is het zweefgevoel wel weg.
Maar misschien leuke optie als ze straks niks meer waard zijn voor dagelijk gebruik
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik moest toch maar eens op zoek naar zo’n ontluchtfles.
Of een afspraak maken bij de garage om het koelsysteem weer eens volledig af te vullen en geheel te ontluchten. Laatst weer een keer de melding ‘koelvloeistofniveau te laag’ gezien. En bijvullen wordt lastig als het niveau elke keer goed is zodra je de dop losdraait..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zelf ontluchten lukt niet?
De garage kan toch niet veel meer toch?
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Het expansievat is niet het hoogste punt in het koelsysteem. Daarom heb je zo’n fles nodig die je op de vuldop van het expansievat draait. Deze fles vormt dan het hoogste punt.
Vervolgens kun je met draaiende motor de ontluchtingskranen openen totdat er geen lucht meer uitkomt.
Ikzelf heb niet zo’n fles, de garage wel.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik neem aan dat dit geld voor een HDi?
Met de mijne had ik hier geen problemen mee
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
In ieder geval voor XU’s, XUD’s, DW’s en EW’s. Staat ook in de Haynes.
TU-blokken niet.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Heb je een Haynes voor een Xsara II?
Ik dacht dat die niet bestond…