31 van de 40
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
   
Dit was: Daan’s Xsara HDi Exclusive.
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 29 juli 2011 10:41 AM
  [ # 451 ]

Top!

Ga ik gelijk bestellen!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 30 juli 2011 10:56 AM
  [ # 452 ]

Hoe dan ook, het kreng rijdt weer lekker, wolkt alsvanouds bij de klim naar 180 kilometer per uur en is dientengevolge helemaal klaar voor de aanstaande vakantie Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 19 augustus 2011 10:25 AM
  [ # 453 ]

3177 kilometer later waren we weer thuis na een krappe drie weken Frankrijk. Het was een heerlijke vakantie.

Het kreng heeft zuinig gereden, gemiddeld 1 op 19 en dat is erg netjes, aangezien tweederde van die totale afstand met een dakkoffer is afgelegd (liefkozend: ‘de bochel’). Wel heb ik me redelijk ingehouden qua tempo, de grootste stukken 110 per uur, soms wat sneller, als ik thuis begon te ruiken en 800 kilometer in de benen had bijvoorbeeld. De overige kilometers waren overwegend in de bergen, met hellingen tot 17% en altijd de airco aan. Behoorlijk zware omstandigheden dus.

Bij Norauto voor drie tientjes een mattensetje passend voor de Xsara gekocht, die mag er vanmiddag in. Dan ga ik gelijk een oliewissel doen, het is er weer tijd voor en iemand heeft me ooit verteld dat het gunstiger is om na een lange rit de olie te verversen wanneer het blok mooi schoon is gereden.

Wat een beetje jammer is: de recent bijgevulde koelvloeistof is er via de overloop weer uit gedrukt en staat nu ver onder het minumum. Vanmiddag dus maar weer even bijvullen. En hopen dat het een eenmalige actie betrof.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 19 augustus 2011 10:34 AM
  [ # 454 ]

En oh ja, bij warm weer (vanaf ongeveer 30 graden) best vaak geen turbodruk wanneer ik een vrachtwagen wilde gaan inhalen en even van 110 naar 130 wilde. Moest dan gas lossen, weer intrappen, en even later floot de auto er vandoor.

Met koeler weer nul problemen. Ook maar weer even aankijken dus..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 augustus 2011 11:43 PM
  [ # 455 ]

Vandaag voor het eerst sinds ruim honderdduizend kilometer (met deze auto) een echte noodstop moeten maken. Van 130 naar 30 in een paar tellen. Indrukwekkend hoe hard het hok eigenlijk ankert, en strak rechtdoor blijft gaan. Keurig netjes knipperende alarmlichtjes bovendien.

Uiteraard bleek er niets aan de hand en konden we meteen verder rijden, maar voor de ervaring vond ik het wel fascinerend Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 augustus 2011 07:57 PM
  [ # 456 ]

Ja dat gaat idd prima!
Ik heb nog nooit gehad dat een Xsara scheef trok tijdens een noodrem.

Als die knipperlichten niet aan gaan weet je in elk geval dat je niet hard genoeg geremt heb Wink
(voor iedereen die mee leest, deze functie zit alleen op de laatste bouwjaren)

Lijkt me overigens lastig op het circuit, bij een rondje voluit gaan ze bij elke bocht dus aan Wink

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 24 augustus 2011 08:07 PM
  [ # 457 ]

Bij een stukje enthousiast sturen erger ik me nogal eens aan het geknipper ja Smile

Overigens helpen schijven van 283 millimeter doorsnee en 28 millimeter dikte ook, op een auto van minder dan 1200 kilo.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 augustus 2011 08:26 PM
  [ # 458 ]

Heeft een HDi Exclusive zwaardere remmen vs een 1.6 16v?

Goed zolang je genoeg remvermogen en de ABS moet ingrijpen zijn je banden de beperkende factor…

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 24 augustus 2011 09:11 PM
  [ # 459 ]

Ja, zelfde systeem als een VTS (tweeliter 137 en 167 pk).

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RandY
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 470
Geregistreerd: 07-10-2009

Gepost: 25 augustus 2011 09:22 AM
  [ # 460 ]

EN dat is echt een wereld van verschil. HEb ze alllebei gereden. In de vtr mis ik ook die grote remmen.

Citroen DS4 thp200 Sport Chic

vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 oktober 2011 08:12 PM
  [ # 461 ]

Ja, de versterker is overleden dus maar wat geïnvesteerd in een compacte totaaloplossing (voor de slechtzienden onder ons, het kistje linksachter.

Klinkt weer puik in ieder geval.

Verder wordt doorjakkeren op illegale snelwegtempi nog altijd bestraft met koelvloeistofverlies en wil ze in een langere file nogal eens heet lopen. Denk dat er binnenkort een riemwissel met waterpomp- en thermostaatwissel aan komt..

Inhouden doet ‘ie ook nog steeds bij gas geven op snelwegsnelheden. Ben er nog niet helemaal achter hoe dat zit.

Ondertussen nadert de drie ton in kilometers en lijkt het hok daar ‘redelijk’ onverstoorbaar op af te koersen Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 08 oktober 2011 08:16 PM
  [ # 462 ]

Maarre de rest zijn reserve onderdelen voor de Xsara?  Laughing

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 09 oktober 2011 10:23 AM
  [ # 463 ]

Nou nee, allemaal werk-gerelateerde spullen: computeronderdelen, netwerkbekabeling- en andere rommel, gereedschap. Het wordt tijd dat ik dat weer eens ga uitmesten, want de helft van de spullen heb ik niet nodig/gebruik ik niet. Maar goed, dat is een ander verhaal.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 09 oktober 2011 01:23 PM
  [ # 464 ]
2d schreef:

Verder wordt doorjakkeren op illegale snelwegtempi nog altijd bestraft met koelvloeistofverlies en wil ze in een langere file nogal eens heet lopen. Denk dat er binnenkort een riemwissel met waterpomp- en thermostaatwissel aan komt..

Conditie van de radiateur nog wel in orde (niet vies / beschadigd)? Er verzamelt daar wel wat vuil na bijna 3 ton km.

Inhouden doet ‘ie ook nog steeds bij gas geven op snelwegsnelheden. Ben er nog niet helemaal achter hoe dat zit.

Dat inhouden kan diverse oorzaken hebben. De clou is dat bij de ‘110’ de turbodruk geregeld wordt door het motormanagement. Als die een vage sensormelding registreert, wordt o.m. de waste-gate geopend en hang je tegen 2200 min-1 zonder enige trekkracht van betekenis. Je zult het meemaken bij een inhaalmanouvre op een tweebaans B-weg.. En natuurlijk géén oplichtend ECU-lampje dat aangeeft dat er iets mis gaat.

Bij mij gebeurde dit soms met buitentemperatuur > 18 graden. Door het ‘globaal’ reinigen van de luchtmassameter is het verdwenen, maar of het nu lag aan het reinigen zelf of het opnieuw erop klikken van de stekker..? Op zich is het ook niet vreemd dat een LMM eens vervangen moet worden na 3 ton.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 09 oktober 2011 01:28 PM
  [ # 465 ]

Hoe kan ik de LMM schoonmaken? Met remmenreiniger?

De radiateur is nog originele montage. Weet niet hoe die er van binnen uitziet.. Smile Wat ik wel weet is dat de thermostaat raar doet. Laatste keer KVS bijvullen met goed warme (draaiende) motor had ik de ontluchtdop los, maar er kwam niets uit, zelfs geen lucht. Deed ‘ie daarvoor wel..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
31 van de 40
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook