34 van de 40
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »
   
Dit was: Daan’s Xsara HDi Exclusive.
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 februari 2012 06:43 PM
  [ # 496 ]

Vooruit dan maar. Ondanks grote ongewissigheid over de toekomst die ik en de auto samen tegemoet gaan dan toch maar een stukje lofzang ter adresse van het fantastische apparaat. Ja gut, zolang directeurlief geen zekerheid geeft over de eventualiteiten van mijn tewerkstelling en het mij ter beschikking stellen van leasewagi blijf ik lekker zakelijk 19 cents de kilometer schrijven. Zolang de auto rijdt, rijdt deze. Geld steek ik er niet meer in, op de volgende posten na: diesel, (1 op 18 met koud weer, korte stukjes en winterbanden), sproeiervloeistof (afgelopen week een hele tank leeg gesproeid, lang leve de bouwmarkten die met de zekerheid van een mayawinter in aantocht hectoliters van het spul hebben ingekocht, maar nu niet meer wachten tot de lente en het al in de ramsj gooien), koelvloeistof (afhankelijk van het gewicht mijnes rechtervoet zo nu en dan een half litertje) en binnenkort dan maar weer olie en een oliefiltertje.

Alsof de auto zich schikt in deze situatie heb ik er niet al teveel gezeur mee. Ja, wat nukkigheid. Zal ook wel komen doordat ik het ding niet meer was en het apparaat tevens als rondrijdende vuilcontainer gebruik, plus als rollend onderdelenmagazijn voor allerhande computer- en kassaspul. Nukkigheid dus in de vorm van het immer uit willen werpen van door mij toegediend koelvloeistof. Vreemde resonanties uit het vooronder. Iets met een zingende riem of spanrol. Voorveerpoten die inmiddels in stereo jammeren bij het op- of afrijden van drempels (waar ik mee sympathiseer, aangezien mijn enige politieke ambitie is de PtdD (Partij tegen de Drempels) te vormen en deze tot mijn dood dictatoriaal te regeren), toegenomen dashboardrammels, vastgevroren ruiten, een niet meer werkende linker spiegelverwarming en aanhoudende vochtophopingen in de kofferbak.

Toch wist de auto gistermiddag nog éénmaal mijn hart te veroveren. Want na drie maanden voor jan løl op winterbanden gereden te hebben was het fijn om afgelopen week éindelijk de temperaturen onder de nul te zien dalen. Winterbanden rijden dan meteen een stuk minder zompig. Je rijdt er ook minder mee voor schut. Kers op de cake was het sneeuwinferno van gister. Man, wat heb ik een lol gehad in de auto. ESP uit en gaan met die banaan. Snelwegen potdicht, dus lekker over de onbestrooide b- en c-weggetjes op pad. Rugleuning rechtop, handjes op kwart over negen en voetjes van de vloer. En al die zeikende filelutsers maar uitlachen nonsense

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 februari 2012 06:47 PM
  [ # 497 ]

very good

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 04 februari 2012 08:12 PM
  [ # 498 ]

Laughing  Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 04 februari 2012 10:38 PM
  [ # 499 ]

Een fraai stukje proza Daan!

En herkenbaar. Bij mij ligt het winterschoeisel er sinds 1 december onder. Nou, da’s dus twee maanden voor nop. Helemaal lullig als het kwik overdag zelfs in de dubbele cijfers durfde te kruipen.

Ook ik heb mijn dame laten kwispelen, één keertje dan. Een haakse bocht genomen met royale dosis handrem (was dat dure geintje van handremkabels opnieuw spannen omdat de stelbouten aan hun max zaten eindelijk eens nuttig) wat d’r fraaie komt wulps deed losgaan. Slip opvangen, tweede slip ook opvangen, en verder met een grijns op m’n gezicht.

Oh wacht, dat laatste had eigenlijk in m’n eigen topic gekund.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 14 februari 2012 08:04 PM
  [ # 500 ]

Diesellekkage.. Ja hoor

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 februari 2012 08:05 PM
  [ # 501 ]

O fuck. Weet je al waar het vandaan komt?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 14 februari 2012 08:22 PM
  [ # 502 ]

Als ik stilsta voor een verkeerslicht begin je het te ruiken, als ik parkeer en het regent zoals vandaag zie je binnen no-time een olieachtige film op de plassen onder de auto. Brandstoflekkage dus.

Mijn eerste vermoeden zijn de o-ringen van de injectoren. Kon het niet goed zien omdat alles nat was/is onder de kap, maar de commonrailpomp lijkt ok, terwijl het er dieselig uit ziet waar de injectoren het blok in steken, terwijl daar voorheen alleen restjes motorolie lagen. Als het droog is een keer de boel schoonmaken met remmenreiniger en dan kijken waar het vandaan komt.

Zal wel aan de vrieskou hebben gelegen lijkt me. Voorgaande diesellekkages aan de pomp zijn altijd weer vanzelf verdwenen, ik kijk het wel weer even aan. Voor straf voorlopig geen oliewissels meer.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 februari 2012 08:32 PM
  [ # 503 ]

Toch even mee opletten: waterslangen en multi-snaren gaan snel naar de knoppen als er diesel op lekt…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 14 februari 2012 09:18 PM
  [ # 504 ]

Het zal wel Laughing

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 24 februari 2012 10:56 PM
  [ # 505 ]

Vandaag zeer stipt na 20k kilometer de olie maar weer eens ververst. Had nog een litertje of twee staan dus inclusief filtertje en brughuur was ik een uurtje en vijftig euro kwijt. En wat is het toch typisch, hoe een motor na een oliewissel direct een stuk mooier loopt.

Diesel lekt ‘ie nog steeds trouwens, vooral aan de linkerkant van het blok, de pompzijde zeg maar. Het zit echt overal. Eerst maar eens andere diesel gaan tanken, want ik vermoed dat de ‘cleaner diesel’ van Shell er ook mee van doen kan hebben..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 26 februari 2012 06:12 PM
  [ # 506 ]

Zomerbandjes er weer onder getrapt, voor de laatste stint waarschijnlijk want ze zijn aardig op inmiddels (na bijna 90 duizend kilometer). Op de winterbanden een goede negenduizend kilometer afgelegd, met een gemiddeld verbruik van 1 op 17, ten opzichte van 1 op 19 op zomerbanden de vorige periode.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11783
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 26 februari 2012 06:49 PM
  [ # 507 ]

Maar ‘s winters verstookt een auto natuurlijk sowieso meer. Dus 1:17 lijkt me keurig. Zeker met ook nog een diesellek Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 maart 2012 05:38 PM
  [ # 508 ]

Vandaag heerlijk in een treintje met een Z4 Beemer (een 2.5) en een E-klasse Benz Kombi (220 CDI) over de A2 geföhnd. Lekker dicht op elkaar en fijn alle zondagsrijders met 140-160 voorbij blazen. Dat doet het hokje nog steeds lekker hoor, vanaf 130 blijft ‘ie gewoon doorstomen tot de 170. De fut is er dan pas uit. Veel harder heb ik ook niet gereden overigens. En als ik kvs moet bijvullen dan doe ik dat wel, maar ik ga me er niet bij voorbaat al druk om maken.

Het lijkt - vingers gekruist - er bovendien op alsof er minder dieseldampen het interieur binnen dringen bij stilstand. Dat zou zomaar kunnen komen door de andere diesel. Het stemt voorzichtig optimistisch.

Laat onverlet dat ik wel over de (nabije) toekomst aan het nadenken ben, en daarbij dienen zich een paar scenario’s aan. Of ik krijg een lease-auto in de bijtelling, en dan gaat het hok naar de eerste die er geld voor over heeft. Of ik krijg de Berlingo van de zaak waar ik dan natuurlijk geen bijtelling over ga betalen. In dat geval ruil ik het hok in op een 206 GTi of misschien een C4 VTS en eis ik compensatie. Of zoiets. Gewoon een leuke benzineslurper voor die paar privekilometers die ik dan nog maak. En in het derde geval gaat de baas mij geen auto ter beschikking stellen maar blijf ik privé-kilometers schrijven zoals ik dat nu al doe en in dat geval ruil ik het hok in op iets uit de categorie 207 of 207 SW met een 110pk hdi. Dusss..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 maart 2012 05:47 PM
  [ # 509 ]
Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10351
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 maart 2012 05:51 PM
  [ # 510 ]

Over die dieseldampen: als je rijdt heerst er onderdruk in het interieur als een raam (een beetje) openstaat.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
34 van de 40
« Eerste  < Vorige 32 33 34 35 36 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook