DigiDaan schreef:Het expansievat is niet het hoogste punt in het koelsysteem. Daarom heb je zo’n fles nodig die je op de vuldop van het expansievat draait. Deze fles vormt dan het hoogste punt.
Vervolgens kun je met draaiende motor de ontluchtingskranen openen totdat er geen lucht meer uitkomt.
Ikzelf heb niet zo’n fles, de garage wel.
Zo heb ik ontlucht: auto opkrikken achterzijde, bodem van een fles afgesneden en die op het expansievat gezet en erop geduwd. Toen met draaiende motor de ontluchtingskranen open gezet en kvs bijgevuld. Natuurlijk had ik een teiltje onder de ontluchtingskranen gezet om het overtollige kvs op te vangen. Ik zou zegge, probeer dit ook en het werkt.
Succes, Richard
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik ben toch weer eens geïnspireerd om te kijken of de pre-out van de radio niet stiekem werkend te krijgen is.
http://membres.lycos.fr/myphedra/Images/AV_systems/AV_connecting_fr.htm
http://www.nexxia.co.uk/More_Information/ISO_wiring.htm
Eens kijken of ik dat kabeltje nog heb en of ik binnenkort er een keer mee naar de garage kan om met de Lexia door het menu heen te bladeren. De pre-out is namelijk de enige show stopper om een versterker of het Focal-geval weer te installeren (waarbij de voorkeur uitgaat naar een compacte versterker die direct op de speakers aangesloten wordt).
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Heb jij eigen een isolatiemat aan de motorkap zitten?
Ik begin te vermoeden dat type 3 Xsara’s dat niet hebben
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Natuurlijk heb ik motorkapisolatie. Phase III Xsara’s zijn sowieso de beste uitvoeringen, en Exclusives zijn werkelijk boven alle andere modellen verheven.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké, ik dacht dat die van J.J. het niet had.
Die van mij heeft het ook niet, maar ik ga binnenkort die mat erin hangen.
Het maakt qua geluidsdeming niets uit. Deze is al een stuk stiller dan de vorige. Of het door de motor komt of door betere isolatie ben ik nog niet uit.
Wel toevallig dat hier dan 2x een type 3 niet voorzien is van die motorkap isolatie
Verder vind ik de type 3 ook wat beter afgewerkt en beter kleuren gebruikt in het interieur. Ook voor een VTS geld dat daar veel betere matrialen gebruikt zijn voor de stoelen.
Exclusive is zeker leuk, alleen niet in Coupé te krijgen. VTS komt eigenlijk wel op hetzelfde neer, alleen standaard niet voorzien van cruise control, beetje een gemiste kans…
Een Bonheur (alleen type 2) of Difference komt op een goede 2de plek vind ik
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Nieuwe lens gekocht, dus maar even wat plaatjes geschoten:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Echt mooie foto’s Daan.
Ik wou dat de mijne zo mooi op de foto’s kon krijgen..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
@Arjan in mijn type 3 Xsara zit ook geen isolatiemat tegen de motorkap, en zo, te zien heeft die er ook nooit in gezeten. Mis het ook niet trouwens dus ik laat het maar zo denk ik.
Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura 1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooie foto’s!
Maar zo komen ze vast niet direct uit de camera
Bart-xsara schreef:@Arjan in mijn type 3 Xsara zit ook geen isolatiemat tegen de motorkap, en zo, te zien heeft die er ook nooit in gezeten. Mis het ook niet trouwens dus ik laat het maar zo denk ik.
Thanx, dat bevestigd wel meer steeds wat ik begin te vermoeden.
Nu 3x een 1.6 16v zonder isolatiemat.
de plaatjes zien er mooi uit!
Totaal aantal Berichten: 229
Geregistreerd: 24-07-2008
- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II
Die van mij had het inderdaad niet, ik dacht dat die er een keer uit was gehaald.
Sinds ik zo’n flap heb gemonteerd komt er in ieder geval geen stoom meer van de motorkap als het regent.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
J. J. schreef:Sinds ik zo’n flap heb gemonteerd komt er in ieder geval geen stoom meer van de motorkap als het regent.
Wordt een beetje offtopic, maar ik wil idd even wachten met het plaatsen van de mijne totdat ik dat gezien heb. Dan is het verschil duidelijk
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Juist. Genoeg over motorkapisolatie. Of het ontbreken daarvan.
Auto staat alweer drie dagen te niksen trouwens. Veel te mooi weer, ik ga liever fietsen..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Afspraak gemaakt voor de APK, wordt komende dinsdag gedaan.
In principe verwacht ik geen problemen. Wel vantevoren een busje injectorcleaner erdoorheen en de boel maandagavond schoon blazen op de snelweg.
Ook staat het natuurlijk veel beter op een advertentie, APK tot juli 2010.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Gaat de xsara de deur uit dan?