7 van de 40
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Dit was: Daan’s Xsara HDi Exclusive.
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 mei 2009 01:39 AM
  [ # 91 ]

Spaghettispruitstukje erop, off with the Garrett T25, on with the bigger turbo, en dan op LPi. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Maar denk dat als ik dan toch een Activa wil, ook een V6. Omdat het kan. En omdat een Turbo CT (ondanks het beter bruikbaar koppel) toch de net-niet versie is. De V6’en schijnen bloedsnel te zijn.

Vanmiddag trouwens bij Van Boxmeer (interieurfiltertje gescoord) nog staan kwijlen op een C4 HDi Exclusive. Dat is toch wel de geestelijk opvolger van het huidige hok..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 mei 2009 01:53 AM
  [ # 92 ]

Maar weer een bollenloze doos…

Surprisedops:

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 mei 2009 01:56 AM
  [ # 93 ]

Dat wordt hem ook niet hoor. Helemaal geen geld voor. Moet ik nog dik 10k voor bijleggen.

Waarmee ik helemaal niet wil zeggen dat bollen nu ineens wel een vereiste zijn. Integendeel.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 mei 2009 12:01 PM
  [ # 94 ]

Deze gaat toch weg omdat je te weinig kms rijdt voor een diesel? Wink
Dan lijkt me een C4 HDi niet de beste keuze..

En de V6 klinkt gewoon veel bruuter dan de TCT Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 mei 2009 12:03 PM
  [ # 95 ]

Dat gel*l over bollen…. een auto zonder bollen kan heel erg fijn rijden Wendela…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 mei 2009 01:27 PM
  [ # 96 ]

Vandaar ook het Surprisedops: -tje erachter.  Wink

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 26 mei 2009 01:49 PM
  [ # 97 ]

Nou, het hok staat bij de garage om de hoek voor de APK. Ben benieuwd of, en zo ja wat ze zullen vinden. Op een paar kleine dingetjes na moet ‘ie wel in orde zijn, maar zeker weten doen we dat pas zodra ik het keuringsrapport heb.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 26 mei 2009 10:36 PM
  [ # 99 ]
DigiDaan schreef:

Spaghettispruitstukje erop, off with the Garrett T25, on with the bigger turbo, en dan op LPi. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Maar denk dat als ik dan toch een Activa wil, ook een V6. Omdat het kan. En omdat een Turbo CT (ondanks het beter bruikbaar koppel) toch de net-niet versie is. De V6’en schijnen bloedsnel te zijn.

Vanmiddag trouwens bij Van Boxmeer (interieurfiltertje gescoord) nog staan kwijlen op een C4 HDi Exclusive. Dat is toch wel de geestelijk opvolger van het huidige hok..

 

Ahum Daan!

http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie.php?id=5011

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 27 mei 2009 04:25 PM
  [ # 100 ]

Donkergrijs Gert, ‘t liefst Gris Fulminator met leer en met cruisecontrol Smile

Het hok is dus overigens met vlag en wimpel en zonder op- of aanmerkingen door de APK gekomen gister. We (of wellicht iemand anders in de nabije toekomst) kunnen er dus weer tot juli 2010 tegenaan.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 05 juni 2009 02:45 PM
  [ # 101 ]

Ik zou echt willen dat er wat meer te melden viel over de auto (niet dat ik op stukken en slecht nieuws zit te wachten) maar ik weet echt niks te melden. Nu ja, in een weekje tijd weer een tank leeg gereden. Het hok wordt dus weer even gebruikt waar het voor bestemd is, veel prettige snelwegkilometers maken Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 juli 2009 08:00 PM
  [ # 102 ]

Tijd voor een update. Ik sta nota bene alweer op pagina twee. Maar voor de auto geldt meestal: geen bericht is goed bericht Cool

Afijn, vanmiddag een paar dingen gedaan: Auto op de brug gezet bij doe-het-zelfgarage De Appel hier in Eindhoven. Dit om de remmen en veren te controleren. Daarna nog even de airco behandeld met Valeo Climpur en een nieuw interieurfilter gemonteerd. Thuis aangekomen ook nog even het inlegfilter schoon gemaakt.

Auto op de brug dus, steuntje onder het subframe en zakken met die handel, zodat de voorpoten in de lucht blijven. Wielen eraf en de remmen bekeken:

Flink lompe units dit, zowel de schijven als de klauwen. Niet alleen een veilige gedachte, ik vind het ook gewoon stoer om lekker dikke remmen te hebben. De blokken zijn nog goed met nog ongeveer vier millimeter frictiemateriaal, de schijven hebben een best randje en zijn dus al wat dunner aan het worden. Zowel de schijven als blokken zijn bij de 140.000 kilometerbeurt vervangen (nu 214.000) en dat was toen voor het eerst, waaruit eigenlijk wel blijkt dat ze een luizenleventje hebben (bij normaal gebruik dan). Er hoeft dus nog even niets aan te gebeuren. Te zijner tijd zal ik beslissen of de huidige schijven afgedraaid moeten worden bij het monteren van nieuwe blokken, of dat ik gewoon nieuwe schijven monteer. Het nadeel van afdraaien is dat ik dat sowieso uit moet besteden, waarschijnlijk ben ik dan beter af om gewoon zelf nieuwe te monteren. Kan ik gelijk de remslangen vervangen voor exemplaren van staal/teflon en de remolie handmatig verversen. Flinke upgrade dus Smile

Vervolgens de veren geïnspecteerd, omdat ik af en toe een bonkje hoor uit de ophanging en er recentelijk wat meer gebroken veren op het forum gemeld werden.

Op het oog niets mis mee en ik kon ook door te voelen geen roest of onregelmatigheden vaststellen. Wel zit er iets speling op en kraken de veerpoten af en toe (met name op drempels), het lijkt me niet onverstandig op termijn de inmiddels wat uitgedroogde veerpootrubbers te laten vervangen.

Afijn, wielen weer terug, auto van die brug af en een stukje gaan rijden voor de airco-update. Mooi plekje gevonden langs het spoor:

Eerst het oude filter eruit en het nieuwe voorbehandeld met het reinigingsproduct (Valeo Climpur). Om het filter eruit te krijgen en het kachelhuis met daarin de aircoverdamper te kunnen bereiken moet wel het handschoenkastje eruit en de bekleding onder de kachelmotor los, maar dat hele handeltje zat nog half gedemonteerd sinds het vorige akkefietje met de kachelmotor..  Surprisedops:

Hier vies versus schoon:

Met het filter verwijderd en de afdekklep van het filter teruggeplaatst, de airco en ventilatie aangezet en de hele spuitbus geleegd. Vervolgens tien minuten in laten werken. Tijd voor nog een plaatje dus:

Na tien minuutjes wachten het nieuwe filter gemonteerd en de boel weer afgesloten. Daarna met frisse en heerlijk koude airco naar huis gereden.

Thuis aangekomen het K&N inlegfilter eruit getrokken en met de speciale cleaner gereinigd. Deze keer met een theedoek voor mijn gezicht (western style Cool ) er voor gezorgd dat ik geen dampen van het schoonmaakmiddel in mijn luchtwegen kreeg, de vorige keer had ik dat niet gedaan met drie dagen keelpijn als gevolg. Iets om op te letten dus..  Exclamation  Het filter zelf was goed zwart (na veertigduizend kilometer mag dat wel, schijnt verder helemaal geen bezwaar te zijn) maar nu weer helemaal schoon. Het filter mag eerst drogen en dan morgen weer opnieuw in de olie gezet worden. Voor het geval dat ik de auto plotseling nodig heb zal ik eventjes een origineel papieren filter monteren, eens kijken of ik dan verschil merk.

Gaat goed zo, al zeg ik het zelf! Cool

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 04 juli 2009 08:27 PM
  [ # 103 ]

Zeer goed bezig Daan,............ ze kan er weer even tegen Cool

De linker voorveer van mijn Xsara is zeer onlangs vervangen, deze was ook afgebroken, helemaal boven in de laatste spoed.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 04 juli 2009 08:27 PM
  [ # 104 ]

Klaar voor de vakantie dus.  Very Happy

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 04 juli 2009 08:58 PM
  [ # 105 ]

Airco reinigen is een goeie, dat moet ik ook maar eens doen. Bij het aanslaan is het (kort) een zeer muffe boel in de auto, evenals bij het uitzetten van de airco.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
 
7 van de 40
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook