specs BX HD pompen
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 787
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 22 december 2008 02:10 PM

Weet iemand welk debiet en druk een BX HD pomp zou moeten leveren ?
Een van onze BXen heeft problemen met rijzen en ook werkt de stuurbekrachtiging slecht.
Het wisselen van de hydraulische onderdelen is nou niet bepaald een klusje van 10 minuten , ik wil de vervangingspomp daarom graag testen buiten de auto.
En vervolgens de slechte pomp proberen te reanimeren
Het zelfde geldt voor de drukregelaars , die zou ik ook willen kunnen testen

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 december 2008 09:13 PM
  [ # 1 ]

LHM al ververst en de filter schoon gemaakt? Wink
Dit kan ook de oorzaak zijn van zulke problemen.

Volgens mij zijn er niet veel verschillende pompen, 1 voor de lichter BX uitvoeringen en 1 voor de zwaardere motoren.
Overigens nieuw niet te betalen, dan ben je niet klaar voor 1000 euro Wink

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 787
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 22 december 2008 09:41 PM
  [ # 2 ]

Zeker! , een poos met hydraucinage gereden zelfs , heeft niet geholpen.
De pomp zoog erg moeilijk aan en maakte ongezonde geluiden.
Heb hem vervangen en alle klachten waren verdwenen.
Helaas is hij met het oudijzer weggegaan , ik had hem moeten slopen , was ik er misschien achter gekomen wat er mis was

Deze BX ( gisteren gekocht) heeft exact de zelfde verschijnselen , LHM ziet er goed uit , alles trouwens , nieuwe filters etc. ik verdenk de pomp dus

Ik ben trouwens al geholpen als ik de druk weet , de opbrengst is uit te rekenen.

1000 EURO Sad  zuinig op onze pompen zijn dus

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 december 2008 09:44 PM
  [ # 3 ]

Zover ik weet wordt er in het systeem een druk opgebouwd tot zo rond de 150 a 170 bar, maar hang me er niet aan op Wink
Ik weet ook niet of dat per HP geveerde Citroën verschilt.

Maar dat zijn de getallen die ik normaal gesproken voorbij hoor komen.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 787
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 22 december 2008 09:47 PM
  [ # 4 ]

Mooi , daar kan ik mee verder , bedankt !
Zal de komende dagen een testopstellinkje in elkaar flanzen

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 december 2008 09:52 PM
  [ # 5 ]

Misschien overbodig, maar 170 bar is natuurlijk niet misselijk Wink
Goed opletten dus.

Succes ermee!

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 787
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 22 december 2008 10:00 PM
  [ # 6 ]

Goed dat je waarschuwd ! , maar ik ben beroepsmatig met oa hydraulica doende , en me er terdege van bewust dat er levensgevaarlijke situaties kunnen ontstaan.
Ik post de resultaten tzt wel , met wat foto’s

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 december 2008 10:01 PM
  [ # 7 ]

Dan ga ik er vanuit dat het goed komt Wink

Ik wacht het resultaat af Smile

Profiel  
 
Gepost: 22 december 2008 10:06 PM
  [ # 8 ]

Allegeluk zit er niet overal en altijd 175Bar hé Arjan
Straks heeft ie al zoon schrik dat ie er niet aan wil beginnen Laughing  Laughing

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook