Weet iemand welk debiet en druk een BX HD pomp zou moeten leveren ?
Een van onze BXen heeft problemen met rijzen en ook werkt de stuurbekrachtiging slecht.
Het wisselen van de hydraulische onderdelen is nou niet bepaald een klusje van 10 minuten , ik wil de vervangingspomp daarom graag testen buiten de auto.
En vervolgens de slechte pomp proberen te reanimeren
Het zelfde geldt voor de drukregelaars , die zou ik ook willen kunnen testen
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
LHM al ververst en de filter schoon gemaakt?
Dit kan ook de oorzaak zijn van zulke problemen.
Volgens mij zijn er niet veel verschillende pompen, 1 voor de lichter BX uitvoeringen en 1 voor de zwaardere motoren.
Overigens nieuw niet te betalen, dan ben je niet klaar voor 1000 euro
Zeker! , een poos met hydraucinage gereden zelfs , heeft niet geholpen.
De pomp zoog erg moeilijk aan en maakte ongezonde geluiden.
Heb hem vervangen en alle klachten waren verdwenen.
Helaas is hij met het oudijzer weggegaan , ik had hem moeten slopen , was ik er misschien achter gekomen wat er mis was
Deze BX ( gisteren gekocht) heeft exact de zelfde verschijnselen , LHM ziet er goed uit , alles trouwens , nieuwe filters etc. ik verdenk de pomp dus
Ik ben trouwens al geholpen als ik de druk weet , de opbrengst is uit te rekenen.
1000 EURO zuinig op onze pompen zijn dus
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zover ik weet wordt er in het systeem een druk opgebouwd tot zo rond de 150 a 170 bar, maar hang me er niet aan op
Ik weet ook niet of dat per HP geveerde Citroën verschilt.
Maar dat zijn de getallen die ik normaal gesproken voorbij hoor komen.
Mooi , daar kan ik mee verder , bedankt !
Zal de komende dagen een testopstellinkje in elkaar flanzen
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Misschien overbodig, maar 170 bar is natuurlijk niet misselijk
Goed opletten dus.
Succes ermee!
Goed dat je waarschuwd ! , maar ik ben beroepsmatig met oa hydraulica doende , en me er terdege van bewust dat er levensgevaarlijke situaties kunnen ontstaan.
Ik post de resultaten tzt wel , met wat foto’s
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan ga ik er vanuit dat het goed komt
Ik wacht het resultaat af
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Allegeluk zit er niet overal en altijd 175Bar hé Arjan
Straks heeft ie al zoon schrik dat ie er niet aan wil beginnen
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.