http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=albumview&a=1&key=6S684SL6&album=LALGYJHG
Deze bijzondere camper kwam ik afgelopen weekend in Antwerpen tegen.
Weet ff niet of dit de juiste rubriek is.
Dyna Z1: Tout alu.
Dat is een zogeheten Roma home. Veel zijn er niet gebouwd [en bewaard], maar heel erg zeldzaam zijn ze ook niet.
De basis is trouwens een C15, en niet een Vischa.
Ik heb er ooit eens bijna één gekocht. Ik weet eigenlijk niet meer waarom niet.
Test
Ik heb er nog nooit een gezien. En weinig gebouwd en ook weinig bewaard gebleven, zoals je zelf stelt, maken dit toch een redelijk zeldzaam voertuig, lijkt mij.
In dat weekend in Antwerpen heb ik trouwens 3 C15’s geteld.
Dyna Z1: Tout alu.
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Het rijdt wel grappig, zo’n hok. En je kan er nog prima in slapen ook trouwens.
Ik weet dat er als het goed is in Amsterdam 2 rondrijden, van de (ik meen) 6 die er in NL zijn.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Hier een trouwe bezoeker van het schermertreffen, deze foto heb ik genomen in 2006.
Daar heb ik dus ook een paar keer in geslapen en gereden. Deze staat in Amsterdam.
In het geval van deze foto sliep ik in het koepeltentje ernaast. Ik reed toen in zijn Visa, omdat ik toen even geen eigen auto rijdend had.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ah, nog een betere pic gevonden…
Deze is genomen in 2006, de andere in 2005. Telkens voor de plashokken…
In die Roma heb ik overigens ook langs de kade van het Java-eiland geslapen tijdens Sail 2005.
Ik zal ook eens gaan zoeken, ik heb waarschijnlijk wel een shitload aan foto’s van dat ding.
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik werd op de A28 bij Amersfoort een keer ingehaald door zo’n Romahome. Hij mocht wat harder, want ik had de caravan achter (toen nog de blauwe) C15 hangen.
Hij bleef nog even hangen om naar mijn bijzondere combi te kijken en even te zwaaien
Haha, als je dat zo omschrijft, moet het haast Teun wel zijn geweest (die van bovenstaande Roma).
Project Cabrio
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Geen idee wie het was. Natuurlijk zwaaide ik wel even vrolijk terug. Het is inmiddels wel 5 jaar terug hoor.
is dat niet vreselijk klein? waar zit het bed in zo’n apparaat ?
Bijna elk merk, heeft wel een interessant model…..
hocks schreef:is dat niet vreselijk klein? waar zit het bed in zo’n apparaat ?
Dat valt mee. Ik kan er languit liggen met ruimte over. Het bed is in de lengte en over de gehele breedte. Als je er niet slaapt, zijn het 2 banken waar je aan kan zitten en zodra je gaat slapen verplaats je de rugleuningen naar de beenruimte, zodat een aaneengesloten bed ontstaat van iets van 1,80 meter. Er zit een 2 pits gasstel en een koelkast op 12/220/gas in. En een fonteintje.
Een erg leuk campertje voor met zijn tweeën. Ik zou er best eentje willen.
Project Cabrio
hocks schreef:is dat niet vreselijk klein? waar zit het bed in zo’n apparaat ?
Maakt dat veel uit?? Wij (mijn lief & ik) reisden destijds in een Acadiane verbouwd tot camper. Slaapplaats 200x99. Plek zat
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.