10 van de 11
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 Volgende > 

Mechuccio’s 16V-6 The end….. voorlopig
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 20 september 2010 07:15 PM
  [ # 136 ]

‘T was weer mooi vandaag.
Ik zou de remleiding LA en de doorvoerleiding van de hoogteregelaar achter gaan vervangen op de brug van die vriend van me, geeft ie me niet voldoende sleutels mee Laughing na de inbraak is alles overdreven beveiligd daar maar daar moet ie zelf ook nog aan wennen, ik had de sleutels van de diverse hangsloten die de rolpoort op zijn plek moeten houden niet meegekregen.
Maar verder wel de nieuwe koplampen perfect afgesteld en gelijk gezet met de knipperlichten, de drukregelaar weer goed vastgezet, een olieslang vervangen die zo hard was geworden dat je er iemand mee dood kon slaan en een rafeltje van de v-snaar van de hydrauliekpomp weggetrokken…... terugrijden bleek de pomp ineens wel héél erg stil en toen ik uiteindelijk halverwege thuis eerst de stuurbekrachtiging, daarna de vering en daarna de remwerking verloor was het wel weer duidelijk dat er een nieuw v-snaartje gemonteerd had moeten worden Laughing dus morgen eerst maar op straat een nieuwe v-snaar er in prakken en dan die twee leidingkjes vervangen en nog een kleine lekkage opsporen en verhelpen die er sinds vandaag is bij gekomen en dan zal het denk ik wel weer goed zijn voor de APK.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 06 oktober 2010 04:41 PM
  [ # 137 ]

Nou dat was het dan voorlopig even, hij is 20 jaar geworden, heeft de 4 ton net niet gehaald en de koek is op.
Ik had hem twee weken geleden bij de garage gezet voor een APK zonder afspraak, normaal gaat dat redelijk vlotjes maar omdat er maar 1 monteur beschikbaar was duurde het effies iets langer.
Nou goed, gistermorgen gebeld, kregen ze hem niet gestart. Ik ben er naartoe gereden en heb hem gestart, hij sloeg ook meteen aan en niets aan de hand verder, na een paar minuten stationair draaien heb ik hem weer afgezet. Een uurtje later kwam de monteur om de auto op de brug te zetten, hij start hem, rijdt naar de brug laat hem afslaan en dat was dan het laatste, er is geen leven meer in te krijgen. 2 hulpaccu’s zijn leeggestart, hij heeft de hele nacht aan de lader gehangen maar vanmorgen was er ook geen leven meer uit te krijgen behalve een flauw plofje af en toe. Vonken doet ie, brandstof krijgen ook (of ik hem nu op LPG of op benzine start) maar lopen wilt ie niet meer. Nou was ik al een tijdje aan een XM aan het denken vanwege gezinsuitbreiding en dat moment gaat nu wat sneller komen dan ik had gedacht. De BX is inmiddels geschorst en het kan zo maar een paar jaar gaan duren voordat ie weer de weg op kan/mag/zal/gaat.
5 jaar en 100.000 kilometer heb ik dikke lol gehad van mijn vriendje, nu wordt het tijd dat ie langzaam gestript gaat worden zodat de koets in ieder geval al eens aangepakt kan gaan worden, wanneer dat gebeurt is ernstig afhankelijk van mijn financiële situatie.

Rust zacht 16V…. voorlopig!

Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27937

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 oktober 2010 07:56 PM
  [ # 138 ]

Jammer hoor dat het voorlopig zo moet eindigen…

Hopelijk heeft dit verhaal over niet al te lange tijd een mooi vervolg Smile

Profiel  

Jeger
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 174

- BX Cannes
- BX Deauville
Gepost: 06 oktober 2010 08:20 PM
  [ # 139 ]

Hey Tonie,

Balen zeg, maar het gaat weer goed komen neem ik aan.
Had je ‘m bij Janssen neergezet voor de apk? Ben er gister namelijk nog langs gekomen maar heb m niet buiten zien staan.

Groet

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 07 oktober 2010 01:14 AM
  [ # 140 ]

@Arjan, thanks Smile maar ik denk dat het best een paar jaar gaat duren, wil ik hem echt nieuw hebben, compleet gerestaureerd, optisch en technisch, dan kost dan tegen de 10.000 euro. Met een kleine op komst en net klaar met de studie zal het wel een tijdje duren vrees ik maar goed, ik ha hem netjes en droog stallen tot betere tijden Smile

@Jeroen, hij stond gisteren binnen in de werkplaats en nu staat ie voorlopig achterom te wachten tot ik hem kom halen.

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 07 oktober 2010 09:11 AM
  [ # 141 ]

Wat een verrassing! Begrijpelijk, ben blij dat je deze beroemde BX wel levend wil houden.

Overigens speciaal voor gezinsuitbreiding een XM kopen… mwah. Vroegah paste het ook allemaal in die kleine brikkies XD

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 07 oktober 2010 07:04 PM
  [ # 142 ]

Jammer dat het voorlopig zou abrupt moet eindigen.
Maar het komt vast wel weergoed. Wink

En een XM rijdt ook héél prettig, kan ik je vertellen.  Smile

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 07 oktober 2010 10:24 PM
  [ # 143 ]

Tsja, uiteindelijk is het maar een paar maanden eerder dan ik had gehoopt maar het is wat onhandig momenteel zo zonder werk.
Maar goed, komt allemaal wel weer goed Smile
En dat een XM heerlijk rijdt, daar weet ik alles van! Het plan om er weer een te nemen komt ook niet uit de lucht vallen maar zoveel lol als een BX 16V mij biedt haal ik daar niet uit, ook niet uit een 6.24.

@Alex, ja is ook maar ik heb zo’n kinderwagen van Silver Cross uit 1962, die gaat niet in de BX passen en al helemaal niet met de gastank achterin, een XM breok is dan wat praktischer. Morgenochtend ga ik overigens naar een 2.0 16V breok op G3 kijken. Mooiste is nog wel dat zo’n ding 400 kilo zwaarder is dan de BX maar qua wegenbelasting goedkoper dan mijn 16V op LPG en qua verzekering ook aangezien ik de XM niet op allrisk ga zetten.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 15 oktober 2010 07:48 PM
  [ # 144 ]

Vandaag de BX opgehaald bij de garage en samen met de HY in de stalling gezet. Onderweg met een sleepkabel achter de XM de motor in de versnelling laten lopen, af en toe sprong hij aan, ik heb zelfs een flink stuk met stationair draaiende motor achter de XM gehangen in de vrij. Hij klinkt verder nog erg gezond maar hij blijft niet lopen en als ie uitvalt dan moet je toch weer een best eind slepen voordat ie weer op eigen kracht blijft draaien. Het zal wel een sensor zijn en dat komt tzt wel weer goed. Voorlopig staat ie iig droog op een harde vloer. Ik moet wel binnenkort het systeem gaan bleeden want hij zit nu nog vol met hydreaurinçage en dat schijnt niet de beste vloeistof te zijn voor een lange stalling. Gelukkig kan ik de hydrauliekpomp losnemen en makkelijk met een boor aandrijven aangezien de drukleiding tegenwoordig flexibel is. Maar goed, het was een droevig moment om de BX nu definitief voorlopig van de weg te halen, aan de andere kant staat ze beter dan op straat waar ze de afgelopen 20 jaar heeft moeten vertoeven. En ik kon nog even een paar plaatjes schieten van mijn drie gezusters:

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 15 oktober 2010 08:01 PM
  [ # 145 ]

hee tonie ik heb nog een 16v koets met goede motor jan heeft hem niet meer nodig misschien een goede donor voor de jouwe.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 15 oktober 2010 08:04 PM
  [ # 146 ]

Wa? dat rooie hok van JanStan? Waar ik de deuren van heb?
Ik zal er eens over nadenken alhoewel ik meer behoefte heb aan een goede koets dan aan een andere motor. Blokje klinkt (als het loopt) nog erg goed en wordt tzt sowieso toch gereviseerd.

Profiel  

stan
> 1800 berichten

Gepost: 15 oktober 2010 08:08 PM
  [ # 147 ]

helaas heb ik het kenteken 3 weken geleden opgestuurd dus de koets heeft geen kenteken meer anders had je daar veel mee kunnen doen, of je moet iemand weten die je chassienr kan over zetten, de rode 16v is helemaal kaal en heel goed voor restauratie.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 15 oktober 2010 08:11 PM
  [ # 148 ]

Maar hoe is ie qua roest dan? Want ik dacht dat juist dat die koets niet zo heel denderend meer was?
Overigens ga ik niet omkatten ofzo, een echt goede koets met kenteken is handig maar als er aan gelast of gewerkt moet worden kan ik net zo goed mijn eigen gebruiken natuurlijk, hij is niet nieuw meer voorzichtig gezegd maar echt heel slecht is het nou ook (nog) niet. En mijn koets is natuurlijk van 2 oktober 1990 (ORGA 5076) da’s mijn 10e verjaardag Very Happy dat telt natuurlijk ook wel mee in de emotionele waarde die ik aan mijn BiX hecht Smile

Profiel  

stan
> 1800 berichten

Gepost: 15 oktober 2010 08:13 PM
  [ # 149 ]

ik snap het helamaal qua roest is ie niet beter of slechter dan een gem bx uit die tijd.

mocht je iemand weten voor het blok laat het me ff weten.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 15 oktober 2010 08:14 PM
  [ # 150 ]

Dat blok lijkt me geen enkel probleem om kwijt te raken, maar dat zou ik even op het 205GTI forum proberen. Daar zijn ze gek op XU9J4tjes namelijk. Die blokken zitten gewoon zo goed in elkaar dat ze niet stuk willen tenzij de riem er vanaf loopt en dat schijnt ook alleen maar bij BXen voor te komen.

Profiel  

10 van de 11
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook