Dag beste forummers,
Op weg van m’n werk naar huis reed ik rond 7 uur gisteravond in m’n DS Break door ‘t centrum van Brussel, toen een jonge knaap van N-Afrikaanse afkomst plots voor m’n auto rende, zodat ik flink op de remmen moest. De knul bleef uitdagend voor m’n auto staan en ik maakte hem met gebarentaal duidelijk dat hij heel onverantwoord had gehandeld. Ineens was daar een andere gozer aan de passagierskant van de auto en die sloeg de ruit daar in, waarbij het glas de hele auto in vloog.
De bedoeling was ongetwijfeld om een eventueel op de passagierszetel liggende tas te grijpen, maar aangezien ik die op m’n schoot had, lukte hem dat niet.
Ik schrok heel erg maar voelde meteen daarop een enorme woede in me opkomen en ik was in staat geweest om die knullen een flink pak slaag te geven. Maar ja, aangezien ik geen karate-expert ben en ikzelf bij een eventuele tegenaanval heel waarschijnlijk het onderspit zou delven, heb ik me kunnen beheersen en met de adrenaline gierend door m’n lijf heb ik afgewacht tot ik weer in staat was om naar huis te rijden.
Gelukkig kon ik vanochtend bij Luc Marginet terecht, die mij meteen gedepanneerd heeft. Daar stond ook een fraaie DS Cabrio uit 1970 en die is te koop voor de VRAAGprijs van 60.000 euro (de goede verstaander…). Ik heb dat helaas niet liggen maar zou deze mooie auto graag aan mijn DS-wagenpark willen toevoegen. Heb de Kerstman lief aangekeken, maar die zei dat de auto niet door de schoorsteen past.
Terwijl Luc zich met het raam bezighield, ging ik even op onderzoek uit in en rondom zijn heel sfeervolle garage, en kwam daar nog meer moois tegen, alhoewel niet in top-conditie…: een SM, een MG, een Traction en een CX.
Heerlijk, zo’n gezellig rommelige garage met allemaal oude posters van DS’en en andere Citroën-schoonheden!
Luc gaf mij ook nog de naam en telefoonnummer van een verzekeraar, bij wie ik voor 308 euro per jaar m’n Break kan verzekeren, en voor 180 euro m’n Berline. Dat lijken me heel concurrentiële prijzen.
Zo komt alles uiteindelijk toch altijd goed. Je moet het alleen willen zien en ervaren.
Met deze bij Kerst passende gedachte eindig ik, jullie allemaal prettige feestdagen wensend!
Fem
M’n DS Break “Boudoir Oriental”.
Luc aan ‘t werk om de ruit te vervangen.
Dame op Godin (of omgekeerd).
Luc en Fem bij de cabrio.
Eventjes proefzitten.
Goed, doet u mij deze maar!
Zoals in elke zichzelf respecterende garage ontbreekt ook hier de blote dame niet. Deze kijkt met een blik van: “Jemig, wat een rotzooi!” naar het hangende plaatwerk.
Twee kanariepietjes en een aantal accu’s.
Een SM op papier…
...en eentje in levende (nou ja) lijve…
De SM - haast spookachtige aanblik..
Zij-aanzicht van de SM.
Sfeervol…
De Traction Avant derrière le garage…
Een CX?
Ca fait mal…
Welke is dit nu?
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Leuk verhaal, maar van die Cabriolet klopt werkelijk erg weinig. Origineel is ie in ieder geval écht niet! Ik noem:
- deurklinken zijn van een model van na 1971.
- geen bekleding van de bovenzijde aan de deur binnenkant, terwijl iedere cabriolet na 1965 als pallas aangekleed was, en dus veel mooier bekleed was.
- daklijst ruitframe klopt niet…
en zo meer… 60.000 euro voor een replika dus
Ik denk dat ik de auto kan kennen, en in dat geval gaat het om een door Oort gebouwde replika….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Denk me te herinneren dat enkele jaren terug Marginet op de oldtimerbeurs in Gent stond met 2 SM’s waarvan er eentje voorzien was van een DS23 motor
Zal daar eens moeten passeren, is maar 10 minuutjes van bij mij
Hier in haaltert is er trouwens ook zo’n ‘franse’ garage. helaas geen DS’sen of zo te zien, maar na een gesprekje met de garagist wel zijn collectie mogen zien. En daar zat een SM Automaat bij
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Ik zie ook ronde klokken, en dat is ook niet 70?
en de deuren zijn zeker niet verlengt. Idd, een namaak. Maar ziet er wel strak uit. dus 40, moet kunnen . :s
groet!
.komma
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 15-11-2007
- ID/DS citroen d special
- ID/DS citroen dspecial
wauw
een vrouwelijke citroen ds rijder daar verschiet ik van leuk omte weten :p
Wat een verhaal zeg , die zijn toch niet goed hedie gasten , dat noemen ze in de media de zogenaamde ” Italiaanse ” methode , de ” marrokaanse ” methode was beter geweest
Je had beide ratten natuurlijk ook als ornament op je welgevormde motorkap kuinnen laten eindigen , maar goed , wees blij dat het redelijkerwijs met een sisser is afgelopen
De Cabrio bij Marginet is inderdaad een replica , wel een leuke , maar voor een replica best aan de prijzige kant hoor
Heb hem daar een paar maanden geleden al eens over gebeld , toen had hij hem nog niet staan , maar moest de auto nog binnen komen , toen liet hij al doorschemeren dat het niet zo origineel was als je zou willen
When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!
Leuke blondine trouwens, maar dat is off topic denk ik smt126
Thank you for driving my wife
Deze jongeren (én hun families, die hen blijkbaar niet goed opvoeden) zijn een levensgroot en toenemend probleem. Er zouden meer mensen zoals Ahmed Marcouch moeten zijn en er zou meer naar hen geluisterd en gehandeld moeten worden!
Ik moest echt keihard op de remmen, omdat er lucht in m’n remleiding(en) blijkt te zitten, dus die gast heeft nog geluk gehad!
Wb de cabrio: namaak of niet, ik vind ‘m erg mooi.
LM had zelf al aangegeven dat z’n vraagprijs (veel) te hoog ligt, dus ik denk dat 30.000 euro wellicht meer realistisch is. Voor die blauwe DS die ernaast staat vraagt ie overigens 40.000 euro…!
‘t Is een Pallas met zonnedak en achterop een plaatje: “DS 23 injection électronique”, waarin LM zelf gereden heeft, dus ik vermoed dat die overdreven prijs meer met emotionele waarde te maken heeft dan met iets anders. Op het handschoenenkastje zit dan wel weer een plaatje waarop staat: “DS 21”, dus het is mij niet duidelijk wat voor type dit nou is. Ik weet echter zeker dat als ik hier detailfoto’s plaats, dat het verlossende woord dan zéér snel gesproken zal worden!
Op dat oude DS wrak buiten zat trouwens een plaatje met “C.C.E.P.” achterop. Wat betekent dat?
benjamin schreef:
Heb hem daar een paar maanden geleden al eens over gebeld , toen had hij hem nog niet staan , maar moest de auto nog binnen komen , toen liet hij al doorschemeren dat het niet zo origineel was als je zou willen
In april 1997 stond er op een stand van Marginet op een oldtimersbeurs in Affligem, net zo een Cabrio.
Ook wit, stropdas, inliggende klinken.
Waarschijnlijk dezelfde, nu dus misschien terug overgekocht?
Heb er nog een foto van liggen, maar niet digitaal natuurlijk.
doet me pijn om te zien Want als ik goed door de vieze laag heenkijk zie ik volgens mij een ID van 1958 of eerder. Gezien het feit dat deze nog de korte achterschermen heeft. En dat staat daar zo weg te rotten..
goed punt,.
wellicht even achteraan bellen.. maken we er een gedeeld Citroen-forum project van. , project-groep van 10 man lijkt me het beste..
let me know!
.komma
Dat zou wel te gek zijn Dirkman… ik vind het ook altijd zonde om die auto’s te zien wegrotten.
Trouwens een mooie kleur heeft je Break Fem, ik weet niet wat je eerst gekocht heb maar het past goed bij je broek:)
Dat tuig zou inderdaad eens opgevoed moeten worden maar het had erger gekund,
Succes
Fem lullig voor je en ik hoop dat je er geen last van blijft houden, wel wil ik hier en volledig off topic laten weten dat ik mij behoorlijk stoor aan het taalgebruik en de aannames die worden gedaan. Op basis van uiterlijk kun je niet bepalen of iemand van N-Afrikaanse afkomst is en helemaal niet een relatie met marokkanen, en het is behoorlijk kort door de bocht om gelijk hun families ook maar te veroordelen over het opvoeding.
Ivm C.C.E.P. : mss zou het dit kunnen zijn:
http://www.heelom.com/Echo/zoekrobot/woordenboek/c/c.c.e.p..html
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Voor wat de witte cabrio betreft:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
pete72ds schreef:Fem lullig voor je en ik hoop dat je er geen last van blijft houden, wel wil ik hier en volledig off topic laten weten dat ik mij behoorlijk stoor aan het taalgebruik en de aannames die worden gedaan. Op basis van uiterlijk kun je niet bepalen of iemand van N-Afrikaanse afkomst is en helemaal niet een relatie met marokkanen, en het is behoorlijk kort door de bocht om gelijk hun families ook maar te veroordelen over het opvoeding.
Reageer je ook zo als jou dit zelf zo overkomt?
Citroen!