2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Nieuw hier en binnenkort - hopelijk - rijdend in GSA…
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 15 januari 2009 07:00 PM
  [ # 16 ]
Peter L schreef:

Voor zover ik me herinner, hadden de eerste GS- versies trouwens wel een andere bodem dan de GSA. Klopt dat ?
Ik herinner me er enkele waar ik vooraan begon en achteraan eindigde, wat dus niet echt leuk was. Hopelijk heeft deze GSA dus toch nog wat goed plaatwerk over Laughing

Peter

De gehele bodem constructie is van alle GS/A’s in grote lijnen hetzelfde.

Ik lees een paar berichten terug dat je wieldeksels mooier vind dan de lichtmetalen velgen. Ik heb nog wel een setje , ruilen ConfusedLaughing

Profiel  
 
Peter L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 25-12-2008

Gepost: 16 januari 2009 01:54 AM
  [ # 17 ]

Hallo jongens,

Zoals beloofd - en dankzij het mooie weertje - heb ik vandaag wat verder geprutst en enkele foto’ s gemaakt.

Dat de voorste balk nood zou hebben aan ” wat ” laswerk wist ik gisteren al te vertellen, maar OEPS ! het leek wel een horror story ...

Hier had duidelijk een leerling lasser aangezeten. Van mij zou die flink gezakt zijn in ieder geval. Dat je iets zo kan verknoeien Shocked
Over de hele breedte zijn stukjes plaat vastgekliederd, dus dat wordt een hele klus om dat terug goed te maken.
Ook de achterzijde is rot, dus zal ik maar gewoon een compleet nieuwe balk maken. Minder werk en véél netter.
En ik die weeral dacht deze wagen ” even ” rijvaardig te maken ...  Confused

Maar kom, het levert weer mooie plaatjes op om jullie te doen watertanden, niet Wink

Peter





[/img]

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 16 januari 2009 07:10 PM
  [ # 18 ]

Vrij normale foto’s voor een keienvanger van een GS/A.

Heb ze nog wel eens echt veel slechter gezien. Zat er helemaal iets meer. Maar het laswerk is inderdaad niet netjes gedaan.

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 16 januari 2009 07:32 PM
  [ # 19 ]

Heerlijk, bak en braadwerk!

Het is inderdaad mogelijk om dat netter te doen… afwerken is ook een kunst.

Profiel  
 
Peter L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 25-12-2008

Gepost: 17 januari 2009 01:57 PM
  [ # 20 ]
Michiel van Ginkel schreef:

Heerlijk, bak en braadwerk!

Het is inderdaad mogelijk om dat netter te doen… afwerken is ook een kunst.

Heheh, ” Bak en Braadwerk ” is dit inderdaad.  Laughing

Als hij punt-, spot- of proplassen had gebruikt, was die balk veel beter bewaard gebleven natuurlijk.
Aan de vorm van de lassen te zien, is dat ook een heus klank en lichtspel geweest Very Happy

Gelukkig heb ik nog wel enkele meters Zincor- plaat staan, dus een nieuwe balk maken is geen probleem. Plaat plooien, m’ n ouwe puntlasser even oppoetsen en een mooi proper balkje fabriceren lijkt me de beste oplossing.

citro-power schreef:

Vrij normale foto’s voor een keienvanger van een GS/A.

Heb ze nog wel eens echt veel slechter gezien. Zat er helemaal iets meer. Maar het laswerk is inderdaad niet netjes gedaan.

Dat geloof ik best. Het kon altijd slechter geweest zijn natuurlijk.
De beide steunbalken zien er nog heel goed uit en ook de plaat onder het hele geval valt nog best mee, maar de voorste rand is door dat ” bakwerk ” flink verprutst, dus daar moet wel een nieuw reepje plaat aangezet worden.
Ach ja, een oude wagen terug in orde brengen vraagt altijd veel meer werk dan je eerst denkt natuurlijk, dus ik moet niet klagen.
Hopelijk vind ik voor de rest weinig zulk prutswerk, want op het eerste zicht is er aan de wagen verder niets gelast…

Peter

Profiel  
 
Peter L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 25-12-2008

Gepost: 17 januari 2009 02:25 PM
  [ # 21 ]

Domme vraag wellicht, maar de ventilator heeft geen centrale bout ( zoals bij de 2pk en aan verwante modellen ) en vermits hij vooraan gesloten is, lijkt het me ook niet dat er een zeskant van 47 ( of zoiets ) opstaat als bij de ventilators die ik op foto’ s van andere GS-jes zie. Moet ik hier de 3 vijsjes achteraan losmaken waarmee het plastiek gedeelte vastzit om die grote zeskant te zien? Lijkt me nogal idioot eigenlijk…

Peter

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 17 januari 2009 02:30 PM
  [ # 22 ]

Je kunt het middelste uit de ventilator klikken.
Dat trechter vormig ding Dan kom je de slingermoer tegen.

Profiel  
 
Peter L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 25-12-2008

Gepost: 17 januari 2009 02:52 PM
  [ # 23 ]

Goh, zie je wel dat het een domme vraag was ! Surprisedops:

Dank je. Raadsel opgelost.

Peter

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 17 januari 2009 03:23 PM
  [ # 24 ]

Zo dom vind ik je vraag niet. Ik wist het eerlijk gezegt ook niet hoor.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 januari 2009 03:25 PM
  [ # 25 ]

Dop 42 als ik me niet vergis, voor de fan-moer.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 17 januari 2009 11:41 PM
  [ # 26 ]
Peter L schreef:
Michiel van Ginkel schreef:

Heerlijk, bak en braadwerk!

Het is inderdaad mogelijk om dat netter te doen… afwerken is ook een kunst.

Heheh, ” Bak en Braadwerk ” is dit inderdaad.  Laughing

Als hij punt-, spot- of proplassen had gebruikt, was die balk veel beter bewaard gebleven natuurlijk.
Aan de vorm van de lassen te zien, is dat ook een heus klank en lichtspel geweest Very Happy

Gelukkig heb ik nog wel enkele meters Zincor- plaat staan, dus een nieuwe balk maken is geen probleem. Plaat plooien, m’ n ouwe puntlasser even oppoetsen en een mooi proper balkje fabriceren lijkt me de beste oplossing.

citro-power schreef:

Vrij normale foto’s voor een keienvanger van een GS/A.

Heb ze nog wel eens echt veel slechter gezien. Zat er helemaal iets meer. Maar het laswerk is inderdaad niet netjes gedaan.

Dat geloof ik best. Het kon altijd slechter geweest zijn natuurlijk.
De beide steunbalken zien er nog heel goed uit en ook de plaat onder het hele geval valt nog best mee, maar de voorste rand is door dat ” bakwerk ” flink verprutst, dus daar moet wel een nieuw reepje plaat aangezet worden.
Ach ja, een oude wagen terug in orde brengen vraagt altijd veel meer werk dan je eerst denkt natuurlijk, dus ik moet niet klagen.
Hopelijk vind ik voor de rest weinig zulk prutswerk, want op het eerste zicht is er aan de wagen verder niets gelast…

Peter

bak en braadwerk!!!???wat niet ziet wat niet deert denk ik maar
schandalig slecht gemaakt.
zelfde als in de plaatewrkerij de folie achter de deurbekleding nit correct monteren met lekkages als gevolg

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 17 januari 2009 11:41 PM
  [ # 27 ]
Peter L schreef:
Michiel van Ginkel schreef:

Heerlijk, bak en braadwerk!

Het is inderdaad mogelijk om dat netter te doen… afwerken is ook een kunst.

Heheh, ” Bak en Braadwerk ” is dit inderdaad.  Laughing

Als hij punt-, spot- of proplassen had gebruikt, was die balk veel beter bewaard gebleven natuurlijk.
Aan de vorm van de lassen te zien, is dat ook een heus klank en lichtspel geweest Very Happy

Gelukkig heb ik nog wel enkele meters Zincor- plaat staan, dus een nieuwe balk maken is geen probleem. Plaat plooien, m’ n ouwe puntlasser even oppoetsen en een mooi proper balkje fabriceren lijkt me de beste oplossing.

citro-power schreef:

Vrij normale foto’s voor een keienvanger van een GS/A.

Heb ze nog wel eens echt veel slechter gezien. Zat er helemaal iets meer. Maar het laswerk is inderdaad niet netjes gedaan.

Dat geloof ik best. Het kon altijd slechter geweest zijn natuurlijk.
De beide steunbalken zien er nog heel goed uit en ook de plaat onder het hele geval valt nog best mee, maar de voorste rand is door dat ” bakwerk ” flink verprutst, dus daar moet wel een nieuw reepje plaat aangezet worden.
Ach ja, een oude wagen terug in orde brengen vraagt altijd veel meer werk dan je eerst denkt natuurlijk, dus ik moet niet klagen.
Hopelijk vind ik voor de rest weinig zulk prutswerk, want op het eerste zicht is er aan de wagen verder niets gelast…

Peter

bak en braadwerk!!!???wat niet ziet wat niet deert denk ik maar
schandalig slecht gemaakt.
zelfde als in de plaatewrkerij de folie achter de deurbekleding nit correct monteren met lekkages als gevolg

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
Peter L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 25-12-2008

Gepost: 23 januari 2009 01:20 PM
  [ # 28 ]

Gisteren de distributieriemen en spanrollen opgehaald.
Kan ik die binnenkort dus gaan monteren en kan de motor terug draaien zonder dat ik bang hoef te zijn om de oude riemen rond m’ n oren te krijgen Laughing

Nu vond ik net nog een adres op het net, waar je die dingen online kan bestellen. Ook andere onderdelen trouwens .
zie  

Heb dus geen ervaring met deze shop, maar is misschien handig voor diegenen die moeite hebben om bepaalde dingen te vinden….

Peter

Profiel  
 
Peter L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 25-12-2008

Gepost: 28 januari 2009 01:21 PM
  [ # 29 ]

De postbode ( postbodinLaughing ) heeft net m’ n spiksplinternieuwe Revue Technique afgeleverd.
Wel duurder dan eentje die je op een oldtimerbeurs zal tegenkomen, maar je kent dat, als je er naar zoekt, zal je er net geen vinden…

Nu ik er eentje heb, zal ik er op de eerste beurs vermoedelijk wel 5 tegenkomen !  Confused

Ik heb nu in ieder geval eersteklas referentie, dus kan ik beginnen sleutelen ( als ik nog eens wat tijd over heb ... )

Peter

Profiel  
 
Peter L
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 25-12-2008

Gepost: 02 februari 2009 04:10 PM
  [ # 30 ]

Hoewel het weer en een teveel aan écht werk Laughing me niet toelaat om aan de wagen te prutsen, toch nog wat vraagjes:

De handle om de wagenhoogte te verzetten, wil niet in de hoogste stand.
Heb het vroeger bij m’ n DS nooit meegemaakt en ook niet bij andere Hydro- Citroëns waar ik ooit mee reed, maar misschien komt het toch wel vaker voor, dus indien iemand weet waar ik vooral moet kijken, hoor ik dat graag.

Door de lange stilstand kan natuurlijk ergens iets vast zitten bij de stangen of zo ...

Heb ondertussen ook wat vrienden gemobiliseerd om thuis en op hun werk uit te kijken naar een dop 42mm voor de ventilator. Maat 41 is geen probleem, maar ja, die past natuurlijk niet en direct veel geld uitgeven aan één dop vind ik wat onzinnig. ( in m’ n Hazet- catalogus kom ik op bijna 50 € uit voor de dop + verkleinstuk Surprisedops: )

Gebruiken jullie daar misschien een speciale Citroën (dop- ) sleutel voor ?

Peter

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook