Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Peter L schreef:Voor zover ik me herinner, hadden de eerste GS- versies trouwens wel een andere bodem dan de GSA. Klopt dat ?
Ik herinner me er enkele waar ik vooraan begon en achteraan eindigde, wat dus niet echt leuk was. Hopelijk heeft deze GSA dus toch nog wat goed plaatwerk overPeter
De gehele bodem constructie is van alle GS/A’s in grote lijnen hetzelfde.
Ik lees een paar berichten terug dat je wieldeksels mooier vind dan de lichtmetalen velgen. Ik heb nog wel een setje , ruilen :
Hallo jongens,
Zoals beloofd - en dankzij het mooie weertje - heb ik vandaag wat verder geprutst en enkele foto’ s gemaakt.
Dat de voorste balk nood zou hebben aan ” wat ” laswerk wist ik gisteren al te vertellen, maar OEPS ! het leek wel een horror story ...
Hier had duidelijk een leerling lasser aangezeten. Van mij zou die flink gezakt zijn in ieder geval. Dat je iets zo kan verknoeien
Over de hele breedte zijn stukjes plaat vastgekliederd, dus dat wordt een hele klus om dat terug goed te maken.
Ook de achterzijde is rot, dus zal ik maar gewoon een compleet nieuwe balk maken. Minder werk en véél netter.
En ik die weeral dacht deze wagen ” even ” rijvaardig te maken ...
Maar kom, het levert weer mooie plaatjes op om jullie te doen watertanden, niet
Peter
[/img]
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Vrij normale foto’s voor een keienvanger van een GS/A.
Heb ze nog wel eens echt veel slechter gezien. Zat er helemaal iets meer. Maar het laswerk is inderdaad niet netjes gedaan.
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Heerlijk, bak en braadwerk!
Het is inderdaad mogelijk om dat netter te doen… afwerken is ook een kunst.
Michiel van Ginkel schreef:Heerlijk, bak en braadwerk!
Het is inderdaad mogelijk om dat netter te doen… afwerken is ook een kunst.
Heheh, ” Bak en Braadwerk ” is dit inderdaad.
Als hij punt-, spot- of proplassen had gebruikt, was die balk veel beter bewaard gebleven natuurlijk.
Aan de vorm van de lassen te zien, is dat ook een heus klank en lichtspel geweest
Gelukkig heb ik nog wel enkele meters Zincor- plaat staan, dus een nieuwe balk maken is geen probleem. Plaat plooien, m’ n ouwe puntlasser even oppoetsen en een mooi proper balkje fabriceren lijkt me de beste oplossing.
citro-power schreef:Vrij normale foto’s voor een keienvanger van een GS/A.
Heb ze nog wel eens echt veel slechter gezien. Zat er helemaal iets meer. Maar het laswerk is inderdaad niet netjes gedaan.
Dat geloof ik best. Het kon altijd slechter geweest zijn natuurlijk.
De beide steunbalken zien er nog heel goed uit en ook de plaat onder het hele geval valt nog best mee, maar de voorste rand is door dat ” bakwerk ” flink verprutst, dus daar moet wel een nieuw reepje plaat aangezet worden.
Ach ja, een oude wagen terug in orde brengen vraagt altijd veel meer werk dan je eerst denkt natuurlijk, dus ik moet niet klagen.
Hopelijk vind ik voor de rest weinig zulk prutswerk, want op het eerste zicht is er aan de wagen verder niets gelast…
Peter
Domme vraag wellicht, maar de ventilator heeft geen centrale bout ( zoals bij de 2pk en aan verwante modellen ) en vermits hij vooraan gesloten is, lijkt het me ook niet dat er een zeskant van 47 ( of zoiets ) opstaat als bij de ventilators die ik op foto’ s van andere GS-jes zie. Moet ik hier de 3 vijsjes achteraan losmaken waarmee het plastiek gedeelte vastzit om die grote zeskant te zien? Lijkt me nogal idioot eigenlijk…
Peter
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je kunt het middelste uit de ventilator klikken.
Dat trechter vormig ding Dan kom je de slingermoer tegen.
Goh, zie je wel dat het een domme vraag was ! ops:
Dank je. Raadsel opgelost.
Peter
Zo dom vind ik je vraag niet. Ik wist het eerlijk gezegt ook niet hoor.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dop 42 als ik me niet vergis, voor de fan-moer.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Peter L schreef:Michiel van Ginkel schreef:Heerlijk, bak en braadwerk!
Het is inderdaad mogelijk om dat netter te doen… afwerken is ook een kunst.
Heheh, ” Bak en Braadwerk ” is dit inderdaad.
Als hij punt-, spot- of proplassen had gebruikt, was die balk veel beter bewaard gebleven natuurlijk.
Aan de vorm van de lassen te zien, is dat ook een heus klank en lichtspel geweestGelukkig heb ik nog wel enkele meters Zincor- plaat staan, dus een nieuwe balk maken is geen probleem. Plaat plooien, m’ n ouwe puntlasser even oppoetsen en een mooi proper balkje fabriceren lijkt me de beste oplossing.
citro-power schreef:Vrij normale foto’s voor een keienvanger van een GS/A.
Heb ze nog wel eens echt veel slechter gezien. Zat er helemaal iets meer. Maar het laswerk is inderdaad niet netjes gedaan.
Dat geloof ik best. Het kon altijd slechter geweest zijn natuurlijk.
De beide steunbalken zien er nog heel goed uit en ook de plaat onder het hele geval valt nog best mee, maar de voorste rand is door dat ” bakwerk ” flink verprutst, dus daar moet wel een nieuw reepje plaat aangezet worden.
Ach ja, een oude wagen terug in orde brengen vraagt altijd veel meer werk dan je eerst denkt natuurlijk, dus ik moet niet klagen.
Hopelijk vind ik voor de rest weinig zulk prutswerk, want op het eerste zicht is er aan de wagen verder niets gelast…Peter
bak en braadwerk!!!???wat niet ziet wat niet deert denk ik maar
schandalig slecht gemaakt.
zelfde als in de plaatewrkerij de folie achter de deurbekleding nit correct monteren met lekkages als gevolg
de citroen-liefhebber
Peter L schreef:Michiel van Ginkel schreef:Heerlijk, bak en braadwerk!
Het is inderdaad mogelijk om dat netter te doen… afwerken is ook een kunst.
Heheh, ” Bak en Braadwerk ” is dit inderdaad.
Als hij punt-, spot- of proplassen had gebruikt, was die balk veel beter bewaard gebleven natuurlijk.
Aan de vorm van de lassen te zien, is dat ook een heus klank en lichtspel geweestGelukkig heb ik nog wel enkele meters Zincor- plaat staan, dus een nieuwe balk maken is geen probleem. Plaat plooien, m’ n ouwe puntlasser even oppoetsen en een mooi proper balkje fabriceren lijkt me de beste oplossing.
citro-power schreef:Vrij normale foto’s voor een keienvanger van een GS/A.
Heb ze nog wel eens echt veel slechter gezien. Zat er helemaal iets meer. Maar het laswerk is inderdaad niet netjes gedaan.
Dat geloof ik best. Het kon altijd slechter geweest zijn natuurlijk.
De beide steunbalken zien er nog heel goed uit en ook de plaat onder het hele geval valt nog best mee, maar de voorste rand is door dat ” bakwerk ” flink verprutst, dus daar moet wel een nieuw reepje plaat aangezet worden.
Ach ja, een oude wagen terug in orde brengen vraagt altijd veel meer werk dan je eerst denkt natuurlijk, dus ik moet niet klagen.
Hopelijk vind ik voor de rest weinig zulk prutswerk, want op het eerste zicht is er aan de wagen verder niets gelast…Peter
bak en braadwerk!!!???wat niet ziet wat niet deert denk ik maar
schandalig slecht gemaakt.
zelfde als in de plaatewrkerij de folie achter de deurbekleding nit correct monteren met lekkages als gevolg
de citroen-liefhebber
Gisteren de distributieriemen en spanrollen opgehaald.
Kan ik die binnenkort dus gaan monteren en kan de motor terug draaien zonder dat ik bang hoef te zijn om de oude riemen rond m’ n oren te krijgen
Nu vond ik net nog een adres op het net, waar je die dingen online kan bestellen. Ook andere onderdelen trouwens .
zie
Heb dus geen ervaring met deze shop, maar is misschien handig voor diegenen die moeite hebben om bepaalde dingen te vinden….
Peter
De postbode ( postbodin ? ) heeft net m’ n spiksplinternieuwe Revue Technique afgeleverd.
Wel duurder dan eentje die je op een oldtimerbeurs zal tegenkomen, maar je kent dat, als je er naar zoekt, zal je er net geen vinden…
Nu ik er eentje heb, zal ik er op de eerste beurs vermoedelijk wel 5 tegenkomen !
Ik heb nu in ieder geval eersteklas referentie, dus kan ik beginnen sleutelen ( als ik nog eens wat tijd over heb ... )
Peter
Hoewel het weer en een teveel aan écht werk me niet toelaat om aan de wagen te prutsen, toch nog wat vraagjes:
De handle om de wagenhoogte te verzetten, wil niet in de hoogste stand.
Heb het vroeger bij m’ n DS nooit meegemaakt en ook niet bij andere Hydro- Citroëns waar ik ooit mee reed, maar misschien komt het toch wel vaker voor, dus indien iemand weet waar ik vooral moet kijken, hoor ik dat graag.
Door de lange stilstand kan natuurlijk ergens iets vast zitten bij de stangen of zo ...
Heb ondertussen ook wat vrienden gemobiliseerd om thuis en op hun werk uit te kijken naar een dop 42mm voor de ventilator. Maat 41 is geen probleem, maar ja, die past natuurlijk niet en direct veel geld uitgeven aan één dop vind ik wat onzinnig. ( in m’ n Hazet- catalogus kom ik op bijna 50 € uit voor de dop + verkleinstuk ops: )
Gebruiken jullie daar misschien een speciale Citroën (dop- ) sleutel voor ?
Peter