14 van de 41
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
Citroen GS c-Matic *Jasper08 Veilig terug
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 18 januari 2009 09:27 PM
  [ # 196 ]

Bonhof heeft een oprijwagen , dus dat hoeft geen probleem te zijn.

Motor en transmissie in 1 keer uitbouwen wil nog moeilijker , niet doen dus.

En een klassieker blijft een oude auto , daar gaat wel eens wat aan kapot , ook met deze domme pech meegerekend.
Als je direct rijden wou moest je een AX o.i.d. kopen en geen GS. Dat zijn nou eenmaal erg onderhouds gevoelige auto’s.

Nou je schade hebt gemaakt kun je niet meer terug. Of je moet het met verlies weten te verkopen.

Ik denk dat je over het geheel te licht hebt nagedacht. Te snel gekocht met te weinig technisch inzicht en ervaring.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 18 januari 2009 11:24 PM
  [ # 197 ]

Meeneemplaat van koppelomvormer losschroeven is een kwartiertje werk, en kan zonder carburateur te verwijderen… wel even je voorraadbol losschroeven. Althans, bij mij is het tot 3 keer toe supersimpel gegaan. Zorg wel voor een minirateltje 11. Er zit aan de bijrijderskant een mooie uitsparing in het “bellhouse”, of hoe dat ding ook heet, waar de koppelomvormer in zit.

En keerringen vervangen in een uurtje? Als je de koelbeplating loshebt zeker, en dat was wel even puzzelen. Maar meer daar over in mijn eigen topicje zodirect Smile

Profiel  
 
citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 317
Geregistreerd: 10-04-2007

Gepost: 18 januari 2009 11:53 PM
  [ # 198 ]

Als je de motor zelf er uit haalt en naar mij wil brengen dan wil ik hem helemaal droogleggen Pakkingen keerringen vervangen andere cillinderkop
monteren en je distributie opnieuw plaatsen Pb mij maar of je dat wil

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 januari 2009 11:59 PM
  [ # 199 ]

Hulde voor dit aanbod! very good

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 19 januari 2009 12:29 AM
  [ # 200 ]
citro-power schreef:

Hij heeft ook geen zuiger geplet maar waarschijnlijk wel een klep krom gedrukt. Daar is niet zo heel veel kracht voornodig.

Oeps, schrijf foutje Rolling Eyes Ik bedoelde de klep. Hoe dan ook had ik niet gedacht dat dat zou makkelijk gaat met de hand.

citro-power schreef:

Misschien een goede tip :

Zoek iemand op die ervaring heeft met de techniek en het sleutelen aan de GS en dan samen je GS klaarmaken.
Voordat er nog meer sneuveld en jij leert ervan.

Vind ik een goede aanrader. Ruimte en haast om te rijden of niet, lijkt me verstandiger er hulp bij te halen en rustig de boel aan te pakken. Zou geweldig zijn als Citrospeeds een handje kan helpen. Very Happy

Profiel  
 
jasper08
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 17-12-2008

Gepost: 19 januari 2009 12:36 AM
  [ # 201 ]

Nouja kijk zoals jullie allemaal zeggen boel te demonteren en meteen goed aan te pakken wil ik best. maar als ik dat in me eentje moet doen zonder GS ervaring word het een lange en moeizame ervaring. gewoon vanwege ruimte en licht en auto kennis gebrek. maar leer snel hoor. had vanmiddag de hele rataplan waar ik 2 dagen mee bezig was los te bouwen de helft alweer vast in een uurtje.

maargoed, ga morgen ff compressiemeter zoeken. klepspeling meten, want mijn theorie is als de klep krom is of iets dan zal de klep niet helemaal terug kunnen veren. dus zal ik op 1 van mijn kleppen een rare klepafstand hebben(heb het hier dus even over de afstand tussen de klep en tuimelaar.

en even bonhoff bellen vragen of hij nog goede ideeen heeft en wat het kost als hij me ermee helpt. en wat de kosten zijn als we meteen de pakkingen vervangen Wink

iemand ruige schatting wat zoiets zou gaan kosten? ConfusedSurprisedops:

Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 januari 2009 12:40 AM
  [ # 202 ]
jasper08 schreef:

klepspeling meten, want mijn theorie is als de klep krom is of iets dan zal de klep niet helemaal terug kunnen veren. dus zal ik op 1 van mijn kleppen een rare klepafstand hebben(heb het hier dus even over de afstand tussen de klep en tuimelaar.

Dat klopt helemaal!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jasper08
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 17-12-2008

Gepost: 19 januari 2009 12:41 AM
  [ # 203 ]

Haha, zie technisch inzicht is er wel Very Happy

Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 19 januari 2009 09:35 AM
  [ # 204 ]
citrospeeds schreef:

Als je de motor zelf er uit haalt en naar mij wil brengen dan wil ik hem helemaal droogleggen Pakkingen keerringen vervangen andere cillinderkop
monteren en je distributie opnieuw plaatsen Pb mij maar of je dat wil

Er zijn nog mensen met dezelfde hobby en tijd over. Perfect aanbod.

Blijft alleen nog een boel sleutelwerk over om de motor eruit te halen.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 19 januari 2009 09:42 AM
  [ # 205 ]
mkatgert schreef:

Meeneemplaat van koppelomvormer losschroeven is een kwartiertje werk, en kan zonder carburateur te verwijderen… wel even je voorraadbol losschroeven. Althans, bij mij is het tot 3 keer toe supersimpel gegaan. Zorg wel voor een minirateltje 11. Er zit aan de bijrijderskant een mooie uitsparing in het “bellhouse”, of hoe dat ding ook heet, waar de koppelomvormer in zit.

Ik heb altijd de beste ervaring gehad om de startmotor en inlaatspruitstukken eraf te halen. Heb je ook de meeste ruimte , wat altijd prettig is.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 januari 2009 11:02 AM
  [ # 206 ]
jasper08 schreef:

en even bonhoff bellen vragen of hij nog goede ideeen heeft en wat het kost als hij me ermee helpt. en wat de kosten zijn als we meteen de pakkingen vervangen Wink

iemand ruige schatting wat zoiets zou gaan kosten? ConfusedSurprisedops:

Sorry Jasper,

Maar ik mis iets… Als je nou net van Citrospeeds het aanbod krijgt dat je de motor bij hem mag brengen voor het herstel en droogleggen, waarom ga daar dan totaal niet op in en ga je rustig over Bonhoff verder???? Confused

citrospeeds schreef:

Als je de motor zelf er uit haalt en naar mij wil brengen dan wil ik hem helemaal droogleggen Pakkingen keerringen vervangen andere cillinderkop
monteren en je distributie opnieuw plaatsen Pb mij maar of je dat wil

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 januari 2009 12:11 PM
  [ # 207 ]

Ik vroeg me hetzelfde af.

Citroen!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 19 januari 2009 12:19 PM
  [ # 208 ]

Jasper: Citrospeeds is een kenner bij uitstek. Volgens mij kan hij met zijn ogen dicht nog een motor eruit sleutelen.
Probeer met hem een afpsraak te maken.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jasper08
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 17-12-2008

Gepost: 19 januari 2009 03:03 PM
  [ # 209 ]

Haha, jullie geven me ook geen tijd he om er over na te denken.
want het bedenken gaat nog wel lullen. alleen het demonteren van de motor in mijn eentje word een lastige job. het droogleggen en dan vervoeren word voor mij allemaal een probleem dus vandaar dat ik er nog geen reactie op heb gegeven.

@citrospeed

Bij deze dan Wink  moet zelf even kijken of ik het voor elkaar krijg de boel te demonteren. als ik besluit de motor te demonteren en droog te leggen en ik mag hem van mijn ouders verschepen(moet hun auto gebruiken) dan zou ik het wel graag willen. maargoed hangt dus nog beetje af van bepaalde factoren. laat je nog wel weten
In iedergeval Bedankt!

Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25626
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 januari 2009 03:14 PM
  [ # 210 ]

Mijn sleutel ervaring begon met de eend van mn moeder en ....
DE HAYNES!

Daar staat perfect in hoe je het blok eruit sleutelt. Laatsje stukje tillen ff met je vader samen…Dan naar Citrospeeds.. (moet je zien hoeveel GSen die gast heeft….)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
14 van de 41
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook