Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Bonhof heeft een oprijwagen , dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Motor en transmissie in 1 keer uitbouwen wil nog moeilijker , niet doen dus.
En een klassieker blijft een oude auto , daar gaat wel eens wat aan kapot , ook met deze domme pech meegerekend.
Als je direct rijden wou moest je een AX o.i.d. kopen en geen GS. Dat zijn nou eenmaal erg onderhouds gevoelige auto’s.
Nou je schade hebt gemaakt kun je niet meer terug. Of je moet het met verlies weten te verkopen.
Ik denk dat je over het geheel te licht hebt nagedacht. Te snel gekocht met te weinig technisch inzicht en ervaring.
Totaal aantal Berichten: 2507
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Meeneemplaat van koppelomvormer losschroeven is een kwartiertje werk, en kan zonder carburateur te verwijderen… wel even je voorraadbol losschroeven. Althans, bij mij is het tot 3 keer toe supersimpel gegaan. Zorg wel voor een minirateltje 11. Er zit aan de bijrijderskant een mooie uitsparing in het “bellhouse”, of hoe dat ding ook heet, waar de koppelomvormer in zit.
En keerringen vervangen in een uurtje? Als je de koelbeplating loshebt zeker, en dat was wel even puzzelen. Maar meer daar over in mijn eigen topicje zodirect
Als je de motor zelf er uit haalt en naar mij wil brengen dan wil ik hem helemaal droogleggen Pakkingen keerringen vervangen andere cillinderkop
monteren en je distributie opnieuw plaatsen Pb mij maar of je dat wil
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hulde voor dit aanbod!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
citro-power schreef:Hij heeft ook geen zuiger geplet maar waarschijnlijk wel een klep krom gedrukt. Daar is niet zo heel veel kracht voornodig.
Oeps, schrijf foutje Ik bedoelde de klep. Hoe dan ook had ik niet gedacht dat dat zou makkelijk gaat met de hand.
citro-power schreef:Misschien een goede tip :
Zoek iemand op die ervaring heeft met de techniek en het sleutelen aan de GS en dan samen je GS klaarmaken.
Voordat er nog meer sneuveld en jij leert ervan.
Vind ik een goede aanrader. Ruimte en haast om te rijden of niet, lijkt me verstandiger er hulp bij te halen en rustig de boel aan te pakken. Zou geweldig zijn als Citrospeeds een handje kan helpen.
Nouja kijk zoals jullie allemaal zeggen boel te demonteren en meteen goed aan te pakken wil ik best. maar als ik dat in me eentje moet doen zonder GS ervaring word het een lange en moeizame ervaring. gewoon vanwege ruimte en licht en auto kennis gebrek. maar leer snel hoor. had vanmiddag de hele rataplan waar ik 2 dagen mee bezig was los te bouwen de helft alweer vast in een uurtje.
maargoed, ga morgen ff compressiemeter zoeken. klepspeling meten, want mijn theorie is als de klep krom is of iets dan zal de klep niet helemaal terug kunnen veren. dus zal ik op 1 van mijn kleppen een rare klepafstand hebben(heb het hier dus even over de afstand tussen de klep en tuimelaar.
en even bonhoff bellen vragen of hij nog goede ideeen heeft en wat het kost als hij me ermee helpt. en wat de kosten zijn als we meteen de pakkingen vervangen
iemand ruige schatting wat zoiets zou gaan kosten? : ops:
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jasper08 schreef:klepspeling meten, want mijn theorie is als de klep krom is of iets dan zal de klep niet helemaal terug kunnen veren. dus zal ik op 1 van mijn kleppen een rare klepafstand hebben(heb het hier dus even over de afstand tussen de klep en tuimelaar.
Dat klopt helemaal!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Haha, zie technisch inzicht is er wel
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
citrospeeds schreef:Als je de motor zelf er uit haalt en naar mij wil brengen dan wil ik hem helemaal droogleggen Pakkingen keerringen vervangen andere cillinderkop
monteren en je distributie opnieuw plaatsen Pb mij maar of je dat wil
Er zijn nog mensen met dezelfde hobby en tijd over. Perfect aanbod.
Blijft alleen nog een boel sleutelwerk over om de motor eruit te halen.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
mkatgert schreef:Meeneemplaat van koppelomvormer losschroeven is een kwartiertje werk, en kan zonder carburateur te verwijderen… wel even je voorraadbol losschroeven. Althans, bij mij is het tot 3 keer toe supersimpel gegaan. Zorg wel voor een minirateltje 11. Er zit aan de bijrijderskant een mooie uitsparing in het “bellhouse”, of hoe dat ding ook heet, waar de koppelomvormer in zit.
Ik heb altijd de beste ervaring gehad om de startmotor en inlaatspruitstukken eraf te halen. Heb je ook de meeste ruimte , wat altijd prettig is.
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
jasper08 schreef:
en even bonhoff bellen vragen of hij nog goede ideeen heeft en wat het kost als hij me ermee helpt. en wat de kosten zijn als we meteen de pakkingen vervangen
iemand ruige schatting wat zoiets zou gaan kosten? : ops:
Sorry Jasper,
Maar ik mis iets… Als je nou net van Citrospeeds het aanbod krijgt dat je de motor bij hem mag brengen voor het herstel en droogleggen, waarom ga daar dan totaal niet op in en ga je rustig over Bonhoff verder????
citrospeeds schreef:Als je de motor zelf er uit haalt en naar mij wil brengen dan wil ik hem helemaal droogleggen Pakkingen keerringen vervangen andere cillinderkop
monteren en je distributie opnieuw plaatsen Pb mij maar of je dat wil
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ik vroeg me hetzelfde af.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Jasper: Citrospeeds is een kenner bij uitstek. Volgens mij kan hij met zijn ogen dicht nog een motor eruit sleutelen.
Probeer met hem een afpsraak te maken.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Haha, jullie geven me ook geen tijd he om er over na te denken.
want het bedenken gaat nog wel lullen. alleen het demonteren van de motor in mijn eentje word een lastige job. het droogleggen en dan vervoeren word voor mij allemaal een probleem dus vandaar dat ik er nog geen reactie op heb gegeven.
@citrospeed
Bij deze dan moet zelf even kijken of ik het voor elkaar krijg de boel te demonteren. als ik besluit de motor te demonteren en droog te leggen en ik mag hem van mijn ouders verschepen(moet hun auto gebruiken) dan zou ik het wel graag willen. maargoed hangt dus nog beetje af van bepaalde factoren. laat je nog wel weten
In iedergeval Bedankt!
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 25626
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Mijn sleutel ervaring begon met de eend van mn moeder en ....
DE HAYNES!
Daar staat perfect in hoe je het blok eruit sleutelt. Laatsje stukje tillen ff met je vader samen…Dan naar Citrospeeds.. (moet je zien hoeveel GSen die gast heeft….)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>