ja 1,5 cm dik,....
gewoon trekken,. gaat best moeizaam,..
maar beun verder,.. uiteraard met gedachten en gevoel
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
:smt202
Joepie de kop is er af:D:D morgen naar bonhof toe!!
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zit er een kromme klep in?
Citroen!
Cilinder 2 uitlaatklep.
maar dit had ik al gemeten voordat ik begon met demonteren ff de klepspeling gemeten. kon voelermaat 0,55 er tussen drukken i.p.v. 0,20.
maar ben weer helemaal blij. bonhof heeft helaas geen tijd tot donderdag, heel mischien dat hij nog tijd kreeg maar dan gaat hij me bellen.
En nu ga ik aan t Bier,... welverdient vind ik zelf!
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Jammer dat je die klep zelf krom gedrukt hebt, maar ja, hopelijk leer je daar van.
Succes enne… niet teveel bier he!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En? Krijgen we nog een update?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
waterman771 schreef:En? Krijgen we nog een update?
Ja , nu je er over begint , ik vond het ook al aardig rustig in dit topic.
Kan een goed teken zijn
Haha, nee ik blijf updaten hoor.
ben nu alleen hard aan t werk elke dag. en ben op zoek naar een stuk van de uitlaat. die moet ik eerst hebben voordat ik verder kant monteren!
weet iemand waar je uitlaatdelen kan halen?
@ citro-power.
Ik update ook gewoon me belevingen en de stand van zaken. dus me updates zijn niet alleen problemen hoor ook leukde dingen.
maargoed ik ga zondag de hele motor tot aan de distributieriemen weer monteren dan ga ik even wachten op die uitlaat. is wat makkelijker monteren nu de motor los staat.
het gaan om de pijp aan de bestuurderskant tussen het y-stuk en uitlaatspruitstuk. wie hem heeft liggen en wil verkopen. sta ik zondag bij je aan de deur mitst t me echt te ver rijden is
Maar vind het btw wel leuk dat jullie me updates missen
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
jasper08 schreef:
@ citro-power.
Ik update ook gewoon me belevingen en de stand van zaken. dus me updates zijn niet alleen problemen hoor ook leukde dingen.
:
Het kon toch zo zijn dat alles nu duidelijk is zodat je geen vragen hebt ?
En ik vermeld hier ook el de dingen die verkeerd gaan bij mij hoor.
Maar de kop zit er weer op ?
Nee helaas nog niet, want de koelbeplating onder gaat samen met die uitlaat. (hoeft niet maar is wel stukken makkelijker) dus wil die eigenlijk eerst regelen. dit gaat waarschijnlijk niet lukken voor zondag om er eentje te vinden. dus ga zondag de kop en alles monteren.
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
jasper08 schreef:Nee helaas nog niet, want de koelbeplating onder gaat samen met die uitlaat. (hoeft niet maar is wel stukken makkelijker) dus wil die eigenlijk eerst regelen. dit gaat waarschijnlijk niet lukken voor zondag om er eentje te vinden. dus ga zondag de kop en alles monteren.
O.K. , wel even nieuwe O ringen monteren om de olieretourbuisjes!
Dat is 1 van de “zwakke” punten van de GS motor waar ze olie gaan lekken.
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Absoluut! Die O-ringen worden keihard, en dan lekken ze als de ziekte. Meteen even meepakken. Kost je vrijwel niets.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Heb ze al,.. bestuurderskant zit ie al,.. zag er nog erg goed uit de oude, weet niet of ik de andere kant ook doe, heb namelijk nogal ruzie met die coolbeplating. en aangezien die er ook af moeten voor de kop. en de kop er af moet voor t vervangen van die ringen.
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
nog klein vraagje, hoeveel van die o ringen gaan er in per kant? 1 of 2?
en mischien als ik het zie zitten doe ik andere kant ook nog wel even,... maarja is zo takkewerk,... als de kop er uberhaubt al af wil want ik ga niet nog zeischerm demonteren ops:
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Er zitten 2 per kant , dus 4 in totaal.
Nu je toch al de gehele voorkant ervoor weg hebt zal ik zeker die andere kant ook doen. Je krijgt er geheid spijt van als je het niet doet. En ja , het binnenscherm moet even los , anders wil de kop er niet af. Net als de andere kant.
En er zijn speciale O-Ringen voor te verkrijgen , genaamd Viton. Die drogen bijna niet uit. Als je andere monteerd drogen die wel weer erg snel uit.