Er zitten 2 per kant , dus 4 in totaal.
2 per kant, ik kon er maar 1 vinden. zitten ze allebei aan de kant van de kop of moet je dat buisje ook uit t blok trekken? voor de andere ring. Zo ja, stroomd het blok dan niet leek van de olie?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inderdaad, ook in het blok.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja kan ik hem er gewoon uittrekken? en krijg ik dan geen zee van olie?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Ja kan toch eerst de olie aftappen via de carterplug :
of ben ik nou simpel
En als je olie nog vers is kan je het daarna weer terug gooien via de vuldop, of anders weggooien en verse olie erin doen.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Ja, dat zou een optie zijn, maar niet waar mijn auto staat. die staat namelijk op tapijt. en ga hem dus niet aftappen en kan dus ook geen oliebad gebruiken. dat is ook de reden waarom ik de olie nog niet ververst heb. dus kan ik het buisje er uittrekken zonder oliebad te krijgen?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Aha, op die manier. Ik zou er geen antwoord op durven geven of dat het zo kan. Heb je dan geen grote opvangbak oid om er onder te leggen. Of een stuk zeil ofzo om de vloerbedekking te beschermen??
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
ligt al karton onder, maar het is werkplaats van me pa voor ze bedrijf eigenlijk. voor jachtzeilen. en mischien is jullie wel is opgevallen dat die dingen wit zijn en dat wou hij zou houden. dus ik mag veel maar ik mag geen olie aftappen. en heb geen olie opvangbak. ja een oude kneedkom maargoed daar gaat maar litertje in. zal wel niet genoeg zijn:P
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Er loopt geen olie uit , of er moet veel te veel inzitten.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nog niet in de Haynes gekeken?
Zie
Pijpjes zitten ver boven olieniveau (of iemand moet er veel te veel olie in gedaan hebben…)
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Of kijk hier:
Citroen!
de haynes gaat morgen op de bus, dus heb hem dinsdag:)
bedankt voor je images. ga morgen hele boel monteren!!!
me uitlaat gaat met een maat van mij mee. die gaat hem op school laten lassen.
bedankt
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Heb je al de juiste Viton O-Ringen voor de olieretour pijpjes?
@ citro power, weet niet of ze van viton zijn kheb ze van bonhof,
Update!!!
pijnlijke rug!!
Vandaag de boel weer wezen terugmonteren. begon pas later op de dag want moet het een en andere nog regelen. toen kop gemonteerd. had iets verkeerd gedaan dus kon er weer af. zelfde was voor t zeischerm(althans dat dacht ik) dus weer demonteren en monteren.
toen hetzelfde met de uitlaat.(heb een nieuwe van bonhof) gemonteerd,..... Shit eerst de koelbeplating
nouja verder nog wat gestoeid met de koelbeplating. alles zit er op!
startmotor gemonteerd. inlaatspruitstuk.
2 boutjes van me inlaatspruitstuk kapotgedraaid. nouja het schroefdraad in je kop dol gedraaid. heel typisch. heb niet eens kracht gezet want ik was nog bezig met de zogenoemde spinner( zo schroevendraaier waar je dop 11 op knalt) dus gewoon handkracht. en voila daar dingen ze. dus nu hopen dat ze goed genoeg zitten ops: baalde er wel goed van!!!
morgen de rest van de koelbeplating ff monteren. of vanavond als ik daar nog zin in heb.
maar zo eerst ff boodschappen doen. morgen 2 jaar relatie. dus helaas geen sleuteltijd.
hoor van jullie!
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
owja 1 ding vergeten.
tot overmaat van ramp blijkt er een stuk van me buitenkabel afgebroken te zijn van me gaskabel en nu heb ik speling,.. zeker hele kabel vervangen?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zou je niet beter, als je twijfelt of ze goed vast zitten. Niet beter 2nieuwe bouten monteren!
Ik ga der vanuit dat de bouten kapot zijn gedraait! Maar als de schroefdraad in de inlaatspruitstuk zijn dolgedraait. Misschien iets grotere maat schroefdraad tapppen. En dan van die nieuwe maat bouten erin draaien?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?