Jongens volgens mij ben ik niet duidelijk,.. dit heeft niks te maken met rafelen!
maar met spanning die op de kabel stond van de productie,..
en ja tapeje zal wel helpen,.. maar kabels zoals universeel en gaskabels die rafelen niet meteen 10 cm los als je ze knipt,.. hooguit een cm en daar kon ik wel mee leven,.. maargoed…
Jasper jongen je maakt ook echt elke beginnersfout die je kunt bedenken he
uhm,.... is geen beginnersfout hoor,.. heb ondertussen meer universele kabeltjes en kabeltjes op lengte gemaakt en gemiddels forum persoon hier. was alleen niet bekend met kabels die meteen 20 cm ontrafelen als je ze losmaakt. en daar heb ik niks over gelezen
Jasper: Haal een nieuwe binnenkabel. Draai een stuk isolatieband ( zelfklevend plakband dus) om de kabel op het stuk waar je de kabel wil gaan doorknippen. Gebruik een GOEDE en SCHERPE zijkniptang en de kabel zal NIET gaan rafelen!
leg eens uit,.. hoe zit dat met met universele kabel want die heb ik,..
alleen dat stuk wat je aan je carb fixed,.. ik snap niet hoe je die aan een nieuwe kabel wil gaan maken,.....
maar hoor graag hoe jullie dat zouden oplossen
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Vooraleer je knipt, even vertinnen. Nooit problemen mee ...
Gaskabels zijn trouwens meestal anders geweven dan de gemiddelde fietsremkabel.
Peter
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Peter L schreef:Vooraleer je knipt, even vertinnen. Nooit problemen mee ...
Gaskabels zijn trouwens meestal anders geweven dan de gemiddelde fietsremkabel.
Peter
Ja, zo gaat het nog veel mooier.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ja,.. owk goed voor volgende poging,...
Waterman
als jij zegt universele kabel, hoe los je het dan op met dat geval wat aan je carb zit?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gewoon vastmaken met onderdeeltjes uit de fietswinkel
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb geen verstand van GS, maar wat is nou precies het probleem met het uiteinde van die kabel? Is er een foto beschikbaar?
zal z.s.m wel ff foto maken.
ga nu eerst ff me oude kleren aantrekken en me blokje verder in elkaar zitten deze kabel houdt t wel ff voor nu en ga dan binnenkort wel ff middagje sleutelen aan een gaskabel,...
anders komt er nooit es schot in de zaak:P
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
garagestmarien schreef:Ik heb geen verstand van GS, maar wat is nou precies het probleem met het uiteinde van die kabel? Is er een foto beschikbaar?
Aan beide uit einden van de kabel zit gewoon een tonnetje , net als bij de fiets.
jah maar dat tonnetje zit bij de carb aan een ijzeren beugel die aan je carb gaat. en die zit niet aan je fiets geloof ik,.. dus met die kant zit ik nog een beetje.
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
jasper08 schreef:jah maar dat tonnetje zit bij de carb aan een ijzeren beugel die aan je carb gaat. en die zit niet aan je fiets geloof ik,.. dus met die kant zit ik nog een beetje.
Heb je die nooit aan een fiets gezien dan : :
Ik ook niet.
Maar als je de carburateur beugel op vol gas zet dan kun je de gaskabel van die beugel halen en door het sleufgaatje het tonnetje halen.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is , kijk maar. Weet zo niet een makkelijkere omschrijving.
denk wel dat ik hem vat ja
maar ben nu eerst bezig met boel weer draaiend te maken. deze kabel houdt het nog wel even uit, maar niet tot aan zuid frankrijk . dus vandaar.
Nou ff voor de geintresseerde kleine update.
vandaag gedaan:
-spruitstuk vastgezet! jaja, perfecte M8 gaten
-koelbeplating
-gaskabel “gebeund”
-motorsteunen bevestigd
-riemen gemonteerd.
Wat nog te doen voor testdraaien
accu aansluiten.
krikpunten 1 standje lager zetten.
ontsteking monteren.
ventilateur+behuizing monteren.
bobine monteren
boel beetje nalopen en dan moet ik in iedergeval even kunnen checken of ze goed wil lopen (ga er wel beetje vanuit) want ik heb geen boutjes over hahaha
klepspeling is overal 0,2 als het goed is. vond me kleppen wat strak staan dus wel goed dat ik ze ff gecontroleerd heb.
dus hoop morgen mischien nog vanavond als ik zin heb de motor te horen draaien.
en dan is t nog kwestie van kinnebak en de rest monteren en dan is ze weer klaar.
Nouja klaar,... t’is nooit klaar he
dan alleen nog ff t ystuk vervangen. en alle olieen verversen.
(maar dat word ff middagje op de brug hier in de buurt)
jullie horen nog…
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Misschien een tip. In plaats van een tonnetje kan je ook een kroonsteentje gebruiken. Voor alle zekerheid misschien zelfs een dubbele, zodat je de kabel zogezegd heen en weer door het kroonsteentje kunt steken. Is daar ruimte voor?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
garagestmarien schreef:Misschien een tip. In plaats van een tonnetje kan je ook een kroonsteentje gebruiken. Voor alle zekerheid misschien zelfs een dubbele, zodat je de kabel zogezegd heen en weer door het kroonsteentje kunt steken. Is daar ruimte voor?
Zo uit mijn hoofd niet.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Mijn complimenten voor je doorzettingsvermogen Jasper. Je doet het toch maar even!
dankje ops:
wel met jullie hulp he
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone