Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
O Jasper: voor je hem met de startmotor gaat starten straks: eerst met de hand/slinger even een paar keer voorzichtig ronddraaien
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
das is nog wel een goede, maar voor het spannen van de rollen draai ik hem altijd een paar keer om te kijken of ze beetje goed staan.
toch bedankt,. en ik hoop me niet tweemaal aan de zelfde klep te stoten,..
of was t gezegde nou anders
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
hmmm,.. heb nu wel beetje last van onervarenheid!!
motor loopt!.
zit alleen nog beetje zingend geluid in alsof er iets aanloopt, vermoedelijk de dynamo maar kan het moeilijk thuisbrengen. en weet ook niet of dat geluid hoort,..
verder ja motor hapert wat bij vol gas. was eerst bang toch valse lucht. alleen als ze warmer word dan verdwijnt het. dus denk dat het gewoon bij de kou hoort.
uitlaat aan de bestuurderskant lekt ook een beetje bij de klem, kan dit zijn omdat de motor niet ver genoeg naar voren staat op ze motorsteunen? heb hem nu al 2 keer los gehad en hij blijft er namelijk naast blazen. maargoed dat ga ik wel fixen.
enige is nu dus hoe de motor loopt.
en dat zingende geluid,.. ga zo me dynamo eens wat minder spannen kijken of het verdwijnt.
nouja hoop dat jullie me duidelijke info zouden kunnen geven maar denk het niet. beoordelen hoe motor loopt wil namelijk nooit echt via letters.
nouja denk dat ik maar ff stop met opbouwen tot me pa terug is van vakantie.
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Jasper,
Als van die halfronde uitlaatklemmen lekken, moet je er met een hammer op tikken. Dan komen die beter op hun plaats te zitten en kan je ze beter aandraaien.
Een koude motor ( van een ouder type wagen ) wil niet graag op volle toeren. Is trouwens ook niet goed, dus laat hem eerst - rustig - op temperatuur komen.
Dat zingende geluid: heb je de riem van de dynamo niet te strak zitten ?
Is nefast voor de lagers van je alternator en dan gaan die inderdaad ” zingen ” ...
Peter
Peter bedankt,..
ja motor werd ook inderdaad beter namaten hij warmer werd toen op een gegeven moment verdween het zelfs.
dat zingen dacht ik aan de dynamo zal hem zo is minder strak zetten.
wat is een alternator?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Een alternator is dat ding dat je elektriciteit opwekt
VROEGER werd dat door de dynamo gedaan ...
Peter
ben bang dat ik weet wat dat gegier is,..
heb ben ik bang beetje dom gedaan, volgens mij is het de ring die je over de krukas schuift, en volgens mij moet die 2e ring voor de ventilateur en volgens mij zit hij achter t ventilateurhuis.
klopt dit? dat deze ring achter de dop 42 bout moet komen?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
jasper08 schreef:ben bang dat ik weet wat dat gegier is,..
heb ben ik bang beetje dom gedaan, volgens mij is het de ring die je over de krukas schuift, en volgens mij moet die 2e ring voor de ventilateur en volgens mij zit hij achter t ventilateurhuis.
klopt dit? dat deze ring achter de dop 42 bout moet komen?
Je bedoelt die ring waarvan er ook een tússen de krukastandwielen inzit, met die inkeping? Die moet rechtstreeks op het voorste tandwiel, dus inderdaad achter de 42 bout.
nouja vanaf t blok gezien volgende volgorde heb ik NU,..
en volgen mij is die niet correct.
Tandwiel,
ring met gat voor spie,
tandwiel,
Ring,
ventilateurhuis,
ventilateur,
dan die dikke bout.
en volgens mij moet het zijn.
tandwiel
ring met gat voor spie,
tandwiel,
ventilateurhuis,
ventilateur
ring,
dikke 42mm bout,
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nee het zit nu goed. tandwiel, ring, tandwiel ring, fan, bout.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Inderdaad, verkeerd gelezen, die volgorde die Bogaard geeft is correct.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Er hoort wel een grote dikke ring achter de slingermoer.
nouja na mijn herinnering vond ik die dikke ring dus in het ventilateurhuis. en zat deze achter de bout van me ventilateur.
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
jasper08 schreef:nouja na mijn herinnering vond ik die dikke ring dus in het ventilateurhuis. en zat deze achter de bout van me ventilateur.
Klopt. De bout van je ventilator word ook wel slingermoer genoemd.
dus als ik het goed begrijp moet die ring achter de slingermoer? en zit hij nu dus aan de verkeerde kant van de ventilateur?
dit zal het geluid verklaren namelijk als dit zo is.
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone